Land Rover Discovery Sport SE 2.0d TD4 AWD A9 R-Dynamic, prestiž je njegov forte, dovoljno za Nijemce?

Luksuzni SUV nedavno je stigao u domaće salone, a uz renomirano ime na poklopcu motora, odličan dizelski motor (180 KS, 430 Nm) te terenske mogućnosti zasigurno će zadati glavobolje vladarima klase. Land Rover s pravom je sinonim za profinjenost…

Land Rover oduvijek je bio sinonim kao marka vozila koja ne zaboravlja na svoje gene. Iznimne terenske mogućnosti njegov su DNK. S godinama, terenski potencijal izjednačen je sa visokom dozom luksuza. Konkurencija iz Njemačke ne gleda blagonaklono prema Otoku. Zašto je Discovery Sport zanimljiv materijal, otkrivamo u nastavku.

U usporedbi sa velikim Discoveryem, ovdje nema asimetrično postavljene registracije… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Iza jedne od najdužih oznaka u autoindustriji uopće, a puni naziv modela je Discovery Sport SE 2.0d TD4 180HP MHEV AWD A9 R-Dynamic krije se zaista odličan SUV. Drugačije ni nije moglo biti, s obzirom na slavnu prošlost modela. Ime Discovery seže u 1989. kada je na sajmu automobila u Frankfurtu premijerno predstavljena prva generacija.

Prvotno zamišljen kao konkurent modelima koji su stizali iz Japana (Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser), u prve dvije generacije pozicionirao se kao obiteljski SUV, prvi takav u Land Rover ponudi.

Zanimljiv je i detalj kako je ‘Top Gear’ ekipa u svojim zlatnim danima koristila Discovery Sport kao automobil u kojem su bili snimatelji zbog odlične preglednosti straga, ali i činjenice kako se prtljažni prostor otvarao u dva dijela.

Novi model Land Rover Discovery Sport (internog koda L550) kompaktni je luksuzni SUV prvi puta predstavljen 2014. Tada je zamijenio model Freelander u revidiranom rasponu vozila Land Rover, a sve zbog toga što se Discovery pridružio Range Roveru kao podmarki. Potonji pothvat bio je itekako pametan. Da je Discovery Sport prve generacije od 2017. Godine bio dobra odluka, potvrđuju i brojke. Postao je njihov globalno najprodavaniji model, a samo te godine je prodan u preko 126.000 primjeraka.

Moćan, dojmljiv, nije ni čudo zašto uspješni ljudi vole ovu marku (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testirani model s kojim smo se družili vozi se na novoj PTA (Premium Transverse Architechture) platformi koju dijeli s osvježenom izvedbom modela Evoque.

Upravo je ta platforma poslužila za uključivanje učinkovitijih, elektrificiranih motora uključujući 48-voltni blago hibridno električni pogon, a sve s ciljem smanjenja CO2 emisija i potrošnje goriva. Što se dimenzija tiče, novi je Discovery Sport broji u duljinu 4.597 mm, širinu 1895 mm, visinu 1.727 mm, dok mu je međuosni razmak jednak kao na prvoj generaciji te iznosi 2741 mm. Volumen prtljažnika je 897 litara, a kada se preklope nasloni drugog reda sjedala on ukupno raspolaže sa 1794 litara.

Izvana, dizajnerski se novi Discovery Sport ne razlikuje previše od prethodnika, no minimalno osvježenje je svakako dobrodošlo. Dojam svakako podižu nova LED prednja svjetla s karakterističnim potpisom sprijeda i straga, a tu je agresivnija prednja rešetka te odbojnici, što je posebnost R-Dynamic paketa. Šlag na ovu estetsku tortu novog Discovery Sporta svakako je Black Exterior paket (natpisi na poklopcu motora i vratima prtljažnika, prednja maska, detalj na vratima prtljažnika tepoklopci retrovizora presvučeni u Gloss Black boju).

Unutrašnjost je obogaćena novim Touch Pro infotainment sustavom, a razina kvalitete podigla se u odnosu na prethodni model. Naravno, nije zanemarena niti praktična strana, pa ni u ovom modelu ne nedostaje pretinaca za odlaganje stvari. Nova sjedala pružaju poboljšanu udobnost i svestranost, mjesta naprijed i straga ima i više nego dovoljno za petero odraslih osoba kako po širini, tako i po visini.

Prepoznatljivi izgled interijera kada je Land Rover u pitanju, ipak traži privikavanje na neke detalje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Trokraki višenamjenski upravljač u ruci leži sjajno,a ispred vozača se nalazi moderna digitalna instrumentna ploča sa svim potrebnim podacima. Također, Touch Pro infotainment sustav u dijagonali raspolaže sa 10,25-inča te je dovoljno intuitivan. Zanimljivost koja je nas je u redakciji oduševila zasigurno je ClearSight unutrašnji retrovizor koji, uz pomoć stražnje kamere, prenosi sliku onoga što se nalazi iza vozila.

Posebno je dojmljiv središnji retrovizor, koji putem kamere proicira sliku na njemu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tu su i ostale moderne blagodati današnjeg doba poput bežičnog punjača, Head-up Displaya, ali i sustava Blind Spot Assist, Adaptive Cruise Control i High-speed Emergency Braking i sličnih. Popis opreme je podugačak, no to je samo zato što je Land Rover spreman razmaziti i najzahtjevnije. Ali to sve ima i cijenu…

Pregledan brzinomjer nudi brojne mogućnosti postavki, sviđa nam se jednostavnost… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Pogonski dio novog Discovery Sport raspolaže sa tri dizelska motora (150, 180 i 240 KS) i dva benzinska (200 i 250 KS),a uskoro se očekuje i plug-in hibridni pogon.

Testni je model ispod poklopca motora donio dvolitreni četverocilindrični dizelski motor s turbinom varijabilne geometrije snage 180 KS i najvećeg okretnog momenta od 430 Nm pri 1500 – 3000 okr/min. Dobar doživljaj snage zasigurno možemo pripisati 9-brzinskom automatskom ZF mjenjaču. Po pitanju ubrzanja, Discoveryu je do ‘stotke’ potrebno 9,7 sekundi, a krajnja brzina iznosi 202 km/h. To su respektabilne performanse budući da je riječ o vozilo čija prazna masa gotovo doseže brojku od dvije tone.

Prava mjera, dizelski 180 KS dobro se snalazi s masivnom karoserijom Land Rovera 

Ovaj pogonski sklop donio je i sofisticirani 48-voltni blagi hibridni električnim pogonom (MHEV). Sustav prikuplja energiju koja se obično gubi usporavanjem, te ju pohranjuje u podnu bateriju. Ta je energija, na zahtjev, spremna za korištenje kad vozilo treba odlučno ubrzati. Dopala nam se i funkcija gašenja motora ispod 17 km/h prilikom dolaska na semafor, a sve to u svrhu smanjenja emisija. U praksi dobro funkcionira, ali opet ne smanjuje prividno visoku potrošnju od 10-11 litara u gradu. Na otvorenim cestama, ta priča se bitno mijenja, pa smo test završili na 9,7 litara.

Discovery Sport stiže s pogonom na sva četiri kotača, a uz njih je tu i cijela paleta pomoći u vožnji terenom. Terrain Response 2 sustav vozaču na odabir daje između četiri načina rada (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow, Mud & Ruts), no sustav također može automatski prilagoditi njegovu količinu okretnog momenta prema osovinama i pojedinim kotačima prema terenu.

Ovjes na Discovery Sportu je McPherson sprijeda i multi-link straga. U vožnji, karakterističnog zanošenja prilikom agresivnijeg ulaska u zavoj nema a zahvaljujući AWD sustavu, jako dobro drži cestu. Doduše, pri većim brzinama se osjeti buka koja dolazi iz područja kotača, no to možemo pripisati zimskim Pirelli Scorpion Winter gumama u dimenziji 235/50 R 20. Preglednost je na razini klase, no zbog malog stražnjeg stakla itekako je dobrodošao paket kamera u 360 stupnjeva te parking senzori. Upravljač je direktan, dovoljno lagan za manevriranje u gradu, a visoka pozicija sjedenja oduševit će svakog tko cijeni preglednost na cesti.

No, sve to ima svoju cijenu. Land Rover Discovery Sport SE 2.0d TD4 AWD A9 R-Dynamic do registracije stoji 417.000 kn, a testni model sa svim tehnološkim i vizualnim blagodatima novog će kupca do registracije koštati ukupno 572.328 kn. No, ako pogledamo prvi u ponudi Adventure paket uz dizelski 150 KS, na iznosu smo od 324.900 kuna. U odnosu na konkuretne iz Njemačke, Audi Q5 (od 413.918 kn) te BMW X3 (od 423.375 kn), Land Rover tu ima poprilično aduta. Zato je prava šteta što ih ne viđamo češće na cesti…

Upadljiva Firenze Red nijansa odlično izgleda na Discovery Sportu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Land Rover Discovery Sport SE 2.0d TD4 180HP MHEV AWD A9 R-Dynamic

POGON
Motor
: turbodizelski, DOHC, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi motora
Obujam: 1999 ccm
Snaga: 132 kW (180 KS) pri 4000 o/min
Provrt: 92.3:83 mm
Kompresija: 15,5 : 1
Moment: 430 Nm pri 1500-3000 o/min
Mjenjač: automatski, 9-stupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba
: SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4597 x 1895 x 1727 mm
Međuosni razmak: 2.741 mm
Prtljažnik: 650 / 1574 l
Cd: 0,31
Udaljenost od tla: 212 mm
Dubina prolaska kroz vodu: 600 mm
Masa/nosivost: 1948 /620 kg
Krug okretanja: 11.8 m
Spremnik: 65 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba
: zračni ovjes
Kočnice: samoventilirani diskovi 342 mm/diskovi 312 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R 20

PERFORMANSE
Brzina
: 202 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU): 6,9/5,4/5,1 l/100 km
Na testu: 9,7 l/100 km
CO2: 147 g/km

CIJENA
Testni model
: 572.328 kuna
Osnovni dizelaš: 324.900 kuna (Adventure, 2.0L 150 KS)
Osnovni benzinac: 373.280 kuna (Discovery Sport, 2.0 L 200 KS)

foto: Hrvoje Grguljaš

+ imidž i udobnost
+ vozna svojstva
+ osjećaj sigurnosti

– infotainment (kompliciran, ne previše intuitivan)
– potrošnja (neočekivano velika)

 

 


Komentari

loading...