SJAJNA SURADNJA HIBRIDA I V6 MOTORA

Lexus RX 450h AWD F Sport Premium, luksuzni japanski hibrid odiše kvalitetom i kao glavni adut ističe cijenu

U premium svijetu veliki SUV  modela, gdje Nijemci ipak vode glavnu riječ, ima jedan model koji s razlogom godinama tabori u tom društvu. Lexus RX 450h doduše na jedan drugačiji način traži svoje mjesto u eliti, ali uz 313 KS i dojmljiv dizajn, sigurno ima svoje adute…

Ne želim kupiti Q7, X5, a ni GLE. Želim biti drugačiji. Dobro, logičan izbor je Range Rover!? Možda, ali ni to nije to. I on se uklapa u priču probrane njemačke trojke. Znamo, Lexus RX je model na koji će past izbor. Baš tako se u većini slučajeva ljudi i opredijele na japansku luksuznu marku. Dobro, još uvijek je puno ljudi koji su se kroz godine uvjerili u njihovu kvalitetu, pa ostaju odani, ali ima i onih koji su napravili totalni zaokret i nisu pogriješili. Sasvim sigurno.

Stražnji dio ipak je nešto smireniji u odnosu na prednji (foto: Hrvoje Grguljaš)

Lexus RX 450h je model koji je kod nas izazvao veliko zanimanje. Pod posebnim povećalom bio je taj rasni V6 benzinac, ali i hibridni sklop, koji kroz generacije prolazi sve veći i veći progres. Veliki SUV koji zrači svojevrsnom orginalnošću, posebno se ističe u F Sport paketu.

Bolji poznavatelji marke znati će kako je ova izvedba zapravo jedna temeljita dorada i facelift četvrte generacije (odrađen prije 2 godine), a koja se pojavila još 2015. To se u nekim stvarima i osjeti…

Zasigurno jedna od najatraktivnijih maski u autoindustriji uopće… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dojam i osjećaj u vozilu su sjajni. RX krade poglede prolaznika, a 9.300 kuna u doplati vrijedna perla bijela boja samo dodatno pojačava dojam otmjenosti modela. Posebno je impresivan prednji dio, velika maska s agresivno dizajniranim 3-LED svjetlima već je na neki način trademark marke.

Rekli bismo tradicionalna unutrašnjost, smirena, uglađena, nenapadna…

Lexus RX 450h je veliki komad automobila. Japanski SUV tako u duljinu mjeri 4,9 metra (postoji i L verzija duga 5 metara). Takve proporcije sugeriraju i komfornost unutar vozila. Vozač i suvozač, kao i dio putnika iza sigurno nikad neće imati što za prigovoriti na taj dio. Ok, prtljažnik bi mogao biti i veći (539 l), ali vlasnici ga sigurno zbog toga neće eliminirati.

Kakva je kvaliteta interijera? Rekli bismo, japanski profinjena. Nije to onaj štih kakav viđamo u europskim konkurentima. Dojam je nekako drugačiji, ali opet odiše skupo. Dojma smo da Nijemci ipak bolje znaju prodati neke detalje, a ambijentalna osvjetljenja su samo kruna u toj priči.

U vrućim ljetnim danima, najviše nas je veselila opcija hlađenja sjedala. Naravno, za zimski period tu je i nezaobilazno grijanje sjedala. Što možemo pohvaliti, a što zamjeriti ovoj avangardi u premium SUV svijetu. Pohvala ima na pretek, ali minus rubrika je ono što bi vas moglo zanimati. Zapravo, više je do čovjeka na kraju dana. Vjerujemo da kupci sad traže više digitalizacije, a toga kod Lexusa baš i nema. Nema u tolikoj mjeri, osim ako 12.3″ zaslon ne spomenemo. Baš kao i kod Toyote, ovaj sustav spreman je za temeljiti update i novi software. Prije svega grafičke prirode…

Zaslon donosi mnošto informacija, ali voljeli bi ga vidjeti naprednijeg… (foto: Hrvoje Grguljaš)

S druge strane, u vožnji za sve podatke brine 8″ zaslon s velikim kružnim mjeračem. Svi najvažniji podaci, pritom, dostupni su i na head-up displayu. Priču zaokružuje detalj koji bi voljeli vidjeti u svakom skupljem automobilu – analogni sat.

I pripadnice ljepšeg spola na ovaj automobil gledaju s velikim odobravanjem… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Da je ovaj model aktualan već neko vrijeme, sugerira i upravljač s tri kraka, koji je pod domenom F Sport paketa. Lexus, vrijeme je da ponudite nešto novo, upadljivije…

A sad ono najbolje, pogled ispod poklopca motora. I dok u Hrvatskoj još možete izabrati i RX 300 s s 2,0-litrenim 4-cilindarskim turbo motorom od 238 KS s prednjim ili 4×4 pogonom, najčešći izbor je RX 450h. Izvedba koja ne ide(!!) na punjač (to posebno trebamo naglasiti, jer su nas mnogi to pitali, ali i iz zastupništva apelirali da to navedemo), već je klasičan hibrid koji kombinira uglađeni 3.5 V6 benzinac s dva elektromotora.

Hibridni sklop uz V6 broji ukupno 313 KS

Sam benzinac broji 263 KS i 335 Nm, elektromotor smješten sprijeda ima 167 KS i 355 Nm, stražnji 68 KS i 139 Nm, a ukupna snaga sustava iznosi 313 KS. Za ugodnu suradnju svih tih motora, brine CVT mjenjač.

Vožnja ovog modela je iznimno ugodna i u praksi djeluje idealna za gradske potrebe. Ipak, snažni benzinac ne ide ipak na vodu, pa kada je u akciji i solidno “pije”. Naša avantura s mješovitim načinom korištenja rezultirala je brojkom od oko 9,7 litara.

Puno snage, rezultira i moćnim performansama. To znači, 7,8 sekundi do 100 km/h i krajnjih 200 km/h. Lexus je gotovo jednako ugodan za vožnju u svim cestovnim uvjetima. Od autoputa, do gradske gužve, pa na koncu i šumskih puteva.

Ovaj model zasigurno će i dalje ostati na radaru brojnih kupaca premium klase. Lexus je drugačiji, a hibridna priča ne mijenja bitno priču o uštedi u ovom razredu vozila. Jer primjerice X5 30d troši 9 litara sa svojih 286 KS…

Za kraj možemo zaključiti. Osim svojeg dopadljivog nastupa, ugodnih vozački talenata, Lexus RX 450h svoju priliku vidi i kroz cjenik. Istina, cifra od preko 700.000 kuna zvuči suludo, ali u usporedbi s konkurencijom, to je i dalje dobrih 10-20% manji iznos.

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: V6, 3456 ccm, 24 ventila DOHC, 262 KS
Elektromotori: 68 i 50 kW (167 i 123 KS)
Baterije: Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah
Kompresijski omjer: 13,0 : 1
Provrt x hod (mm x mm): 83 x 94
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 313 KS pri 6000/min
Pogon: 4×4

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5v, 5 sjedala
Gabariti: 4889 / 1900 / 1680 mm
Osovinski razmak: 2789 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,8 m
Masa/nosivost: 2175 / 610 kg
Prtljažnik:  539 . 1621 litara
Spremnik: 65 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi / diskovi (338/328 mm)
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R 20

PERFORMANSE

Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 7,7 s
Potrošnja (kombinirana): 8,4 / 7.8/ 7,6 l/100 km
Potrošnja (na testu): 9,8 l/100 km
CO2: 136-138 g/km

CIJENE
Testni model: 722.400 kuna
Osnovni model: 516.500 kuna (RX 300)

+ kvaliteta
+ potrošnja
+ sigurnost
+ vozački ugođaj i prostranost
– infotainment

 

Foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin