Mazda CX-5 G165 Challange: profinjeni atmosferski benzinac, poželjna iznimka u SUV klasi

Mazda CX-5 sa 165 KS iz 1998 ccm, prednjim pogonom i bogatom opremom, pruža ugodne performanse (10,3 s, 201 km/h) i troši 7 do 9 litara…

Mazda CX-5 prve generacije u svojoj je devetoj tržišnoj godini. Ova je japanska SUV uzdanica predstavljena 2012., a trenutno je u svojoj drugoj generaciji. Da je riječ o apsolutnom hitu iz Hiroshime, svjedoče i brojke. U 9 godina globalno je prodano 3.190.000 primjeraka ovog modela, stoga ne čudi kako je upravo CX-5 najprodavanija Mazda današnjice.

Po mnogima najljepši SUV model u dobro popunjenom segmentu vozila…

Mazda je u SUV groznicu (ako ne brojimo model Tribute zajednički razvijen s Fordom) ušla 2006. s modelima CX-7 te CX-9. Međutim, 2012. je stigao CX-5 koji je zamijenio model CX-7 što se pokazalo odličnim poslovnim potezom. Najveći SUV, CX-9, broji preko 5 metara te je ostao rezerviran za SAD i Kinu gdje se i dalje odlično prodaje. Dakle, u okvirima Europe, CX-5 je trenutno najveći Mazdin SUV. Što se dimenzija tiče, dužinom od 4.550 mm uklopila se u gornji dio klase, pa je veća od konkurenata kao što je Volkswagen Tiguan (4509 mm) ili Hyundai Tucson (4500 mm). Međuosni razmak iznosi 2700 mm. Aktualna, druga generacija doživjela je blago osvježenje 2019. kada je glavni fokus bio na unaprjeđivanju kvalitete interijera, i-Activsense sigurnosnog sustava te poboljšanja voznih karakteristika.

Što se estetske strane tiče, Kodo dizajn je i dalje prisutan, a dodatnom dojmu SUV robusnosti vozila doprinose i crni plastični dodaci iznad blatobrana. Sprijeda je velika maska s kromiranim okvirom, uska LED prednja svjetla, dok straga možemo pronaći dvostruki završetak ispušnih cijevi. Doduše, u bijeloj boji vozilo izgleda veće no što zapravo jest, a mišljenja smo kako bi joj njihova ‘Mazda crvena’ boja sjajno stajala u kombinaciji sa sivim aluminijskim naplatcima kakve je imao naš testni primjerak.

Mazda je u novoj generaciji svojih modela veliki naglasak stavila na sigurnost vozila…

U gotovo pa početnom paketu opreme Challenge prosječan će vozač biti itekako zadovoljan. Tu su brojne blagodati poput LED kratkih i dugih svjetala, stražnjih parking senzora, sustava za zadržavanje vozne trake, senzora za svjetlo i kišu, zatamnjena stražnja stakla…. Vjerujte, popis opreme je popriličan. No to sve CX-5 nudi već u drugom po redu paketu opreme.

Na interijer nemamo zamjerki. Visoko se sjedi i dobar je vozački položaj, iako je sustav multimedije spreman za temeljito osvježenje…

Unutrašnjost je dobila novi kožni upravljač, a tu je i 8-inčni središnji zaslon infotainment sustava. Doduše, sustav ipak nije najnovije generacije kakvog pronalazimo u modelima CX-30 ili u novoj Mazdi 3, ali je dovoljno dobar za svakodnevnu upotrebu. Zanimljivo, kada je vozilo zaustavljeno, može se koristiti ekran osjetljiv na dodir, no kada se vozilo kreće, infotainment sustavom se kontrolira pomoću tipki i kotačića iza ručice mjenjača.

Tu su i solidna i dovoljno udobna sjedala kojima, istini za volju, fali malo bočne potpore. No za dugih putovanja nema zamjerke zahvaljujući mehaničkom namještanju lumbalne potpore za vozača. Što se kvalitete materijala tiče, Mazda je ovdje poprilično podigla ljestvicu, pa je sve u direktnom vidokrugu vozača mekano na dodir, dok je završna obrada na visokoj razini. Klasičare će razveseliti i činjenica kako CX-5 nudi analogne pokazivače brzine i okretaja, a oni su dovoljno pregledni te sadrže sve relevantne informacije.

Primjera radi, novi Volkswagen Tiguan straga ima tvrdu oblogu plastike na vratima, dok putnici u CX-5 svoje laktove mogu odmoriti na mekoj podlozi. Vozačka je pozicija odlična, jednako kao i preglednost, a u skupljim paketima opreme se nude se i dvije izvedbe head-up zaslona.

Prostora za sitnice, nažalost, nema u izobilju tu su dva držača za čaše te jedan pretinac ispod klima-uređaja, gdje se nalazi 12V adapter, dok su USB utičnice ispod naslona za ruku. Naravno, mjesta u kabini ima dovoljno za petoro odraslih osoba, a osoba u sredini stražnjeg reda će ipak malo biti kompromitirana zbog pomoćnog sjedala te manjka prostora za noge. Nije to negativna stvar, jer na središnjoj konzoli možemo pronaći ventilaciju za putnike straga, što je itekako korisno. Prtljažnik broji solidnih 506 litara kapaciteta.

Motor koji prati neke prošle trendove, voli visoke okretaje. U eri turbo motora, mnogima bi ovakva izvedba može biti po guštu. Mi bi ipak išli na neku drugu opciju…

Ispod poklopca motora testiranog primjeraka nalazi se dobro poznati, dvolitreni atmosferski motor Skyactiv G s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 165 KS i 213 Nm okretnog momenta. Omogućuje solidne performanse (10,3 sekunde do ‘stotke’, 201 km/h), a za bazni motor možemo reći da je dovoljno temperamentan u gradu, ali i na otvorenoj cesti. Doduše, budući da je riječ o atmosfercu, 213 Nm dostupni su tek od 4.000 o/min, što u prijevodu znači malo češće posezanje za ručicom dobro odmjerenog i preciznog ručnog mjenjača.

Testirani primjerak stigao je s pogonom na prednje kotače, dok je moguće doplatiti i novi, i-Activ pogon na sva četiri kotača, kao i automatski mjenjač.

 

Novost u verziji ovog pogona s ručnim mjenjačem jest to što je sada opremljen s funkcijom deaktivacije cilindara. Upravo ova funkcija omogućuje gašenje dva od četiri cilindra motora u situacijama pri laganom opterećenju, poput krstarenja stalnom brzinom. Zahvaljujući tome, i potrošnja je niža u odnosu na prethodni motor, ali i emisija CO2 plinova. Doduše, Mazda nema riješen sustav obavijesti o dvocilindričnom modusu (kao recimo VAG grupacija), pa će vozač za to morati posegnuti duboko u menije infotainment sustava. Srećom, prijelaz s dvocilindričnog na četverocilindrični rad motora je neprimjetan.

Mazda je za osvježenje pripremila i brojne novosti u ublaživanju buke u kabini, pa su promijenjeni materijali korišteni u filmu šestoslojne obloge koja je pričvršćena na unutrašnjost krova. U praksi, CX-5 je prilično tih na brzinama do 160 km/h (koeficijent otpora zraka od 0.32), a šum na cesti je smanjen na minimum. U vožnji, CX-5 odiše dinamikom, kad je kontrola stabilnosti u pitanju. Vozilo zahvaljujući svojoj krutoj Skyactive strukturi i dovoljno tvrdom (ali ne i neudobnom) ovjesu, lijepo leži na cesti te je dobra mjera za napadanje zavoja, uz uvjerljivu stabilnost i sjajan osjećaj kontrole na volanu. Testni primjerak je bio na zimskim Toyo gumama u dimenziji 225/65 R17.

Za SUV vrlo dobra aerodinamika omogućava lako postizanje velikih brzina i uvjerljivost na lijevoj traci autoceste. No, 165 KS u ovoj konfiguraciji je dovoljno snažno, a ne eksplozivno, pa neka prestizanja ipak treba malo bolje planirati. Potrošnja na testu kretala se između 7,5 i 8 litara, dok ju je na otvorenoj cesti, uz lakšu nogu na gasu, moguće spustiti i ispod 7 litara.

Za kraj, tu je cijena. Mazda CX-5 u drugom po redu paketu opreme Challange, s doplatama kao što je navigacijski sustav te set tepiha, do registracije stoji 214.294 kuna sa svim davanjima. Dobra je to cijena, kad se uzme u obzir količina opreme, atraktivan dizajn i dobre vozne karakteristike…

Čak i u ulaznoj izvedbi, Mazda CX-5 djeluje jako dopadljivo…

TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: benzinski, atmosferski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1998 ccm
Provrt x hod: 83,5 x 91,2 mm
Kompresija: 13:1
Snaga: 121 kW (165 KS) pri 6000/min
Moment: 213 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C/D-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4550 x 1840 x 1680 mm
Međuosni razmak: 2700 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11 m
Masa/nosivost: 1443/620 kg
Prtljažnik: 506 – 1620 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes
: MacPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 297 mm/diskovi 303 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/65 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 201 km/h
0-100 km/h: 10,3 s
Potrošnja (EU): 5,9/4,6/5,0 l/100 km
Na testu: 8,3 l/100 km
CO2: 146 g/km

CIJENA
Testni model
: 214.924 kuna (28.533 eura) G165 Challange s doplatama
Osnovni model: 186.725 kuna (24.790 eura) G165 Emotion

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin