Mazda MX-30 E-Skyactiv GT Plus Luxury Modern, profinjenost nadmašila električni potencijala

Japanski proizvođač priključio se zelenoj akciji, pa je tako kupcima ponudio prvi potpuno električni model. Provjerili smo, koliko je Mazda MX-30 uistinu dobra i zadovoljava li deklarirani doseg klasične životne potrebe…

Proizvođači danas moraju imati široku ponudu, kako bi ostali konkurentni. Nismo sigurno je li baš tako i u slučaju s električnim modelima i je li bi to neki kupac zamjerio. Tu je već neka druga stvar u pitanju. Dobar dio njih još uvijek skuplja iskustvo i zapravo se za nikoga ne može reći kako u električnom poglavlju mobilnosti stoji odlično. Ok, ima tu proizvođača koji prednjače, ali svi manje više dijele iskustva i tek gledaju kako osvojiti srca kupaca. Mazda je u ovoj priči već u startu u prednosti, brojne dosadašnje tehnologije u prošlom desetljeću ostavile su odličan utisak, pa se na japanski iskorak u električnu mobilnost gleda blagonaklono. Iako sama Mazda u startu nije gajila simpatije prema ovoj vrsti mobilnosti…

Poput CX-30, ali u nešto drugačijem izdanju, MX-30 odmah ostavlja dojam kako je riječ o modelu koji ne vozi uz klasičan konvencionalan motor… (foto: Hrvoje Grguljaš)

No, kako se Mazda snalazi kada su električni punjači zamijenili benzinske postaje? 

Ako ćemo suditi prema prvom dojmu, Mazda je napravila jako dobar posao. Potpuno nova Mazda MX-30 svojim dinamičnim, a opet prepoznatljivim dizajnom tek je malo dotaknula taj električni look iz budućnosti. Mazda nikada nije po svaku cijenu pratila trendove, već je uvijek imala neku svoju filozofiju, tako je i s ovim električarom.

Razlog zašto je japanska marka (p)ostala omiljena mnogima je upravo njezina dosljednost. I dok su svi brže bolje smanjivali obujam i “izbacili” jedan cilindar, Mazda je vozila po svome. Uz sve to, teško je bilo ostati imun na atraktivan dizajnerski potpis sve i jednog modela u ponudi marke.

Inat Mazde mogao se primijetiti i u električnoj sferi, gdje nisu u prvi tren pokazivali veliku zainteresiranost, ali sve veći interes javnosti natjerao ih na predstavljanje MX-30.

Model koji je svojim proporcijama nešto između CX-3 i CX-30, zasigurno u svojem električnom crossover izdanju ima što za reći. Pogotovo kada ga odmjerite, kako izvana, a pogotovo unutra. Interijer i kvaliteta izrade su stvarno na zavidnoj razini. Posebno je zanimljivo vidjeti kako reciklirani materijali mogu dobro izgledati u kombinaciji s digitalnim detaljima.

I zgodno i nezgodno, ovisi o situaciji. Nama se ipak ideja svidjela, ako ništa drugačije je od ostalih… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Pored svega, Mazda se ponovno vratila nekim prošlim vremenima. Tu mislimo na poznati koncept otvaranja vrata (suicide doors), koji smo zadnji put vidjeli na famoznom modelu RX-8. Koliko je praktičan, moglo bi se o tome pričati, ali sigurno će zbog toga privući dodatno pažnje…

Izgled interijera je za svaku pohvalu, Japanci ovdje nisu previše fantazirali… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Možemo slobodno reći, kako je MX-30 zasigurno jedan od najprofinjenijih “strujića” na tržištu. Korišteni materijali i sam dojam stvarno su za svaku pohvalu. Rad lijepo integriranog zaslona koji donosi sustav Mazda Connect također zaslužuje pohvale  i omogućuje apsolutnu kontrolu uz pomoć integrirane navigacije i Bluetootha te kompatibilnosti s aplikacijama Android Auto i Apple Car Play. Dok na dolje smještenom digitalnom zaslonu imate mogućnost regulacije klimatizacijskog sustava. Jako zgodno i ono najvažnije, ništa nije komplicirano.

A sad ono glavno pitanje, kakav je MX-30 automobil i koliki je stvarni doseg?
Mazda MX-30 dolazi s baterijom kapaciteta 35.5 kWh i prema WLTP nudi doseg od 200 km. Ovo zvuči jako dobro, ali u praksi je malo drugačije. Naše test druženje s MX-30 pokazalo nam je kako električna Mazda ima ipak manje potencijala u kilometrima. Istina, testiranje je provedeno tijekom siječnja, kada su temperature bile gotovo stalno oko nule. Ne treba ni govoriti koliko to može utjecati na konačne brojke oko dosega, ali u našem slučaju mi smo s jednim punjenjem mogli odraditi oko 130 km.

Punjenje uz istosmjernu struju se pokazalo jako brzo, i kroz pola sata možete računati na 3/4 baterije…

Život na punjaču i nije tako loš. Možemo potvrditi kako punjenje izmjeničnom strujom (do 6.6 kW) ili još brže istosmjernom strujom (do 40 kW) vraća vrlo brz o u život MX-30. Tako smo na punjačima u Zagrebu istosmjernom strujom za nekih pola sata s 20 % došli do 80+ %, za doseg od 100-110 km.

Za nekoga tko je strogo orijentiran na zbivanja unutar centra grada, takva brojka je solidna. Za nešto više, Mazda ipak dobiva po prstima. Stoga, uz ovaj automobil računajte na dobre kalkulacijske vještine.

Električnih 145 KS je sasvim razumnih performansi. Nije baš potencijala na kakve smo navikli kada su “strujići” u pitanju, ali ostavlja jako dobar dojam na ubrzanju, nego što same brojke ukazuju…

Šteta zbog toga, budući da je ukupan dojam i više nego odličan. Ne treba ni govoriti kako se MX-30 vozi odlično, kao i uostalom svaka Mazda. Uz zavidnih 145 KS, kao i svaki električni model dobiva plus na račun performansi.

To sigurno ide na račun arhitekturi vozila Skyactiv koja je kod MX-30 posebno je konstruirana kako bi upotpunila dojam uglađene vožnje, koji i krasi sve električne modele. U kombinaciji s novim sveobuhvatnim sigurnosnim sustavima i-Activsense, vozački užitak je potpun. Po neravnim cestama ili zavojima, Mazda ostavlja dojam zategnutog, a udobnog modela. Ne zaboravimo pri tome, kako je ovo prva Mazda koja je prošla strogi režim bodovanja na Euro NCAP testu i koja je ubilježila 5 zvjezdica iz sigurnosti.

Mazda MX-30 može biti dostupna već od 178.900 kuna, uz državne poticaje od 70.000 kuna, koji su upravo u tijeku. Upravo ta mogućnost Mazdu gura u sferu poželjnih modela. Budućnost je kako god okrenete s Mazdom ili bez nje, velika kalkulacija…

POGON
Motor: električni, sinkroni
Snaga: 107 kW (145 KS)
Moment: 271 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 35,5 kWh
Doseg: 170 kilometara
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.395 / 1.795 / 1.555 mm
Međuosni razmak: 2,655 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1.645 kg / 305 kg
Prtljažnik: 366 l / 1171 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson
Kočnice: samov. diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18

PERFORMANSE
Brzina: 145 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU): 118 Wh/km/194 Wh/km/154 Wh/km
WLTP potrošnja: 19 kWh/100 km
Potrošnja na testu: 19,8 kWh
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 248.900 kuna (Mazda MX-30 GT)
Testni model: 263.900 kuna ( Mazda MX-30 GT Plus Modern Luxury)

Foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin