Najnoviji dodatak u ponudi skriva se ispod poklopca motora prekrasne linije japanske ljepotice. Novi Skyactiv-G 150 zbilja je optimalan izbor i zlatna sredina koja ostavlja solidan duh u performansama, pa čak i u potrošnji…

Mazda3 svojim prvim pojavljivanjem odmah je osvojila gomilu simpatija na račun svog dizajna. Kada znamo, kako Japanci njeguju izražen vozački doživljaj, na tragu smo vrhunskog kompakta. No, je li Mazda3 zbilja odlikaš?

18-colni kotači i upadljiva Soul crvena boja, idealna kombinacija (foto: Hrvoje Grguljaš)

Nakon što smo isprobali dizelsku verziju, u ruke nam je stigla Mazda3 Skyactiv G150 Plus Sound Style, izvedba koja je jedino dostupna u ovoj kombinaciji s novim benzinskim motorom od 150 KS. Odmah ćemo reći, ova benzinska izvedba, najbolji je izbor.

Do sada je Mazda3 bila dostupna u verzijama s 122 i 180 KS, pa ova inačica stiže kao zlatna sredina. Optimalna u svakom pogledu, pokazala je zavidne performanse i elastičnost (9,1 s do 100 km/h).

Maska Mazde ono je što bi mogli promatrati jako dugo, Japanci su zbilja na odličan način prenijeli agresivnost na lim (foto: Hrvoje Grguljaš)

O dojmljivom Kodo dizajnu više ne treba trošiti riječi. Mazda3 s pravom je kandidat za titulu najljepšeg kompakta, a kada joj doplatite crvenu Soul boju (doplata 5.300 kuna), još više oduševljava i privlači poglede svojom pojavom na cesti. Čak i ako odaberete nešto manje naplatke, testna je primjerice imala 18 colne kotače, atraktivnost se neće izgubiti. Dok je upijanje rupa na prometnicama već tradicionalno po Japance, dojmljivo.

Veseli što dizajn izvana, dobiva nastavak i u vozačkom okružju. Interijer je posebna priča. Umirujući, minimalistički detalji ono su što osvaja. Možemo slobodno reći kako ‘trojka’ dobiva premium štih. Od izgleda, do materijala. Posebno je dojmljiv izgled gornjeg djela kontrolne table…

Interijer Mazde odavno je pobrao velike pohvale, i među novinarima i među vlasnicima (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kad smo već u interijeru, možemo reći, kako prostora u prednjem djelu ima poprilično. Vozačku poziciju pronaći ćete odmah i sigurno će vam se svidjeti. Dok drugi red sjedala već malo gubi na komociji, pogotovo u pogledu prostora za glave. Visina krova ipak pati zbog vanjskog dizajna. Ipak, prtljažnik od 334 litara zadovoljit će potrebe vlasnika. Preporuka je svakako gumena kadica za prtljažnik (540 kuna).

Plus paket opreme svidio nam se u svakom pogledu. Donosi i više od očekivanog. Tako je testni primjerak imao grijana prednja sjedala, kao i volan. Čitav niz sigurnosnih tehnologija za pomoć u vožnji, ali i Bose audio sistem. Uglavnom, takav popis u kojem je lako nešto i zaboraviti istaknuti.

Ovaj motor zaslužuje pažnju, 150 KS u Skyactiv izvedbi (foto: Hrvoje Grguljaš)

Iz tehničke perspektive, ova Mazda3 dolazi uz Mazda M hybrid sustav. Dakle, blagi hibrid u verziji od 150 KS ostavlja dovoljno prostora da ovaj kompakt bude štedljiv. U našem slučaju, to brojke i nisu baš potkrijepile. Brojka od 8 do 9 litara u prosjeku ipak nas nije naljutila, jer je Mazda pokazivala dosta duha u vožnji i većim djelom testa boravila u gradu.

Ovaj automobil predstavlja se kao idealan izbor za mlađu publiku, ali i one kojima način i stil života dozvoljava da se orijenitiraju na vozačke gušte. Takav užitak stajat će vas nešto više od 200.000 kuna. Vrijedi li toga? Provjerite i vi nam recite. Mi ‘lajkamo’ auto…

C-stup kod mnogih izaziva komentare, a poslije oduševljeno gledaju na cijeli izgled (foto: Hrvoje Grguljaš)

POGON
Motor: benzinac, kućište blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1.998 ccm
Omjer kompresije: 13,0 : 1
Provrt x hod klipa: 83.5 x 91.2 mm
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 6.000/min
Moment: 213 Nm pri 4.000/min
Mjenjač: ručni, 6-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, D-segment
Gabariti: 4460 x 1795 x 1435 mm
Međ. razmak: 2725 mmCd: 0,29
Masa/nosivost: 1.349/500 kg
Krug okretanja: 11,3 m
Prtljažnik: 334/1019 l
Spremnik: 51 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/zavisna suspenzija
Kočnice: samov. diskovi 308 mm/diskovi 282 mm
Ručna: električna
Gume: 215/45 R18

PERFORMANSE
Brzina: 206 km/h
0-100 km/h: 9,1 s
Potrošnja (EU): 6,2/5,1/4,5 l/100 km
Na testu: 8,3 l/100 km
CO2: 116 g/km

CIJENA
Cijena testiranog modela: 200.306 kuna
Osnovni benzinac: Skyactiv-G 2.0 … 164.707 kuna

+ vozačka dinamika
+ premium osjećaj
– prelagana vrata
– na trenutke nemiran rad motora ‘u leru’

 

foto: Hrvoje Grguljaš