Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+, ultimativnih 421 KS za stazu i makadam

Druga generacija GLA donijela nam je velike promjene u izgledu, ali i pristupu Nijemaca. U vožnji do Gorskog kotara, uvjerili smo se u potencijal dvolitrenog rekordera…

Već tradicionalno, doduše u nešto drugačijem tonu ove godine (zbog pandemije), Mercedes-Benz organizirao je Driving Experience. Iz Stuttgarta je stigla prava ergela noviteta, koje smo provozali od Zagreba pa sve do Grobnika i okolice.

4 nastavka i GLA 45 oznake jasno vam daju do znanja, kako ovaj model i vozač zaslužuju svaki respekt…

U fokusu ove priče, sad je najekstremniji GLA, onaj koji nosi oznake GLA 45 S 4Matic+! Iako je u karavani bio i Mercedes-AMG GLA 35, našu pažnju je obuzela brojka 45 i najsnažniji dvolitreni motor na svijetu.

Adrenalin je instantno proradio, već s prvim paljenjem. MBUX sustav dobro nam je poznat, a AMG izvedba sjedala i detalja samo je pojačala prvi utisak. Ovo je model koji baš odiše sportskim karakterom.

Prvi kilometri su poslužili za upoznavanje modela, a već kasnije smo isprobali promjenu karaktera kroz – Sport, Sport + i Race postavke. Osjeti se povišeno sjedenje, a samim time je i osjećaj drugačiji, neobičajni. Pogotovo kada smo sjeli u GLA, iz nižih modela s kojim smo se družili na eventu (A-klasa, E-klasa).

Iako je tvornički deklariran na najviši 270 km/h, te brojke nismo ni pokušavali loviti. No, dojam je kako s lakoćom ‘bere’ brzinu…

Motor koji razvija najveću snagu od 421 KS na preko 6.500 okretaja, u nižim okretajima je pitom, usudili bi se reći kako je podvojene ličnosti. Ne mislimo pri tome, kako u nižim okretajima ostavlja mlaki dojam, već je prilično prijateljski, civilizirano nastrojen.

Dvolitreni rekorder ručno je složen i potpisan od jednog čovjeka iz AMG odjela

Ubrzanja i međuubrzanja zato smo isprobali, a 4,3 sekunde do 100 km/h dovoljno govori o potencijalu ovog prikrivenog jurišnika. Uzmite s rezervom prikrivenog, jer njegov dizajn, posebno straga jasno daje do znanja kakav je visinski projektil u igri. Posebno kada ga čujete dok ubrzava…

Odaziv na papučicu gasa je vrhunski, a on se dodatno pojačava uz namještanje gore navedenih programa vožnje. Ipak, dojam ne bi bio tako dobar, da automatski mjenjač s 8-brzina ne odradi svoju dužnost na visini zadatka.

Dok lovimo krivine, osjećaj na upravljaču je jako uvjerljiv. Povratne reakcije s ceste i podloge, svakom će se vozačkom asu svidjeti. Pogonski dio odlično surađuje s 4Matic+ izvedbom. Tako 4×4 pogon u GLA 45 tvori odličnu sinergiju za korištenje. Nijemci su složili napredan pogon, koji najviše njeguje sportsku vožnju. Stoga su umjesto uobičajenog diferencijala, na stražnjoj osovini smještene dvije elektromehanički kontrolirane spojke koje okretni moment učinkovitije raspoređuje između dva kotača straga što pridonosi još boljem držanju i prianjanju.

Oni koji si vole dopustiti malo vožnje ‘u bok’, uz isključivanje elektronike, neće biti uskraćeni. Pogotovo uz opciju elektrohidrauličkog pogona na sva četiri kotača koji do 100 posto snage može prebaciti samo na stražnju osovinu.

S druge strane, takav automobil mora biti odličan i pri kočenju. Za to brinu kočnice (360 mm) sa šest klipova na prednjoj osovini, na stražnjoj – 330 mm.

Mercedes-AMG odjel ovim je modelom, podigao visoko standarde. Jedino bi vječitog rivala, Audi RS Q3, uključili u ovu priču adrenalinske porcije.

Cijena slabijeg Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ (387 KS) iznosi 492.546, odnosno jačeg 45 S 4Matic+ (421 KS) 533.793 kuna do registracije. Uz sve željene doplate ‘prosječnog’ kupca ove marke, taj iznos s lakoćom ide preko 700.000 kuna.

Naš Prof. Dr. Željko Marušić samo je potvrdio kako je ovo automobil koji odskače od naše svakodnevice…

Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic

POGON
Motor
: turbobenzinski, 4 cil., CAMTRONIC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1991 ccm
Snaga: 421 KS (310 kW) pri 6.750/min
Moment: 500 Nm pri 5000-5200/min
Mjenjač: automatski, 8G-DCT
Pogon: na sve kotače (4Matic)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4410 x 1834 x 1611 mm
Međuosni razmak: 2729 mm
Prtljažnik: 435 l
Cd: 0,28
Masa/nosivost: 1680 / 555 kg
Krug okretanja: 11,5 m
Spremnik: 43 l
EuroNCAP: nije testiran još

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson / Multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 360 mm / diskovi 330 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/50 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 270 km/h
0-100 km/h: 4,3 s
Potrošnja (EU): 7,5-7,4 l/100
Zabilježena potrošnja: 11,4 l/100 km
CO2: 170 g/km

CIJENA
Osnovni model: 533.793 kuna (AMG GLA 45 S 4Matic+)


Komentari

loading...