Sad je prilika i realna cijena?

Mercedes-Benz A klasa (2012. – 2018.): njemački premium kompakt kojeg žele skoro svi

Popularan izbor među premium kompaktima svakako je Mercedes-Benz A klasa, a s benzinskim motorom i dobrom opremom svakako ima svoje adute…

U jesen 1997. Mercedes-Benz je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio je svoju novu A klasu. Sa svojim visokim i uskim dizajnom te prednjim pogonom, nije se baš najbolje uklopila u tadašnju gamu premium proizvođača.

U to vrijeme, A klasa je zamijenila ulogu tadašnje C klase kao „početnog modela“ marke. Da, bilo je to doba dok Nijemci nisu imali preko 30 modelskih izvedbi kao danas. Loše upravljanje (poznato prevrtanje na Elk testu), loša kvaliteta interijera i ovjesa odlikovalo je upravo prvu generaciju. Međutim, 2012. proizvođač drastično mijenja svoju politiku prema A klasi, te lansira novu generaciju A klase pod internom oznakom W176. Upravo ovaj model A klase označio je pravu renesansu za Mercedes-Benz.

Prodaja je rapidno rasla, privukli su se neki novi kupci (50% kupaca prije toga nije biralo marku iz Stuttgarta), kvaliteta izrade i performanse su se poboljšale, a cjelokupni je auto širi, veći te puno agresivniji. Godinu dana kasnije stvorila se i jedna cijela gama vozila bazirana na A klasi i njenom međuosovinskom razmaku od 270 centimetara (CLA – četverovratni coupe te GLA – gradski SUV). No, o njima nekom drugom prilikom.

Redizajn A klase uslijedio je 2015. godine, a naš testirani primjerak sišao je s proizvodne trake 2016. godine.

Mercedes je ostao prvi svojem sustavu nomenklature, gdje slovo označava model, a brojka označava motor ispod poklopca. To znači da A klasa nudi 6 benzinskih motora (A160, A180, A200,A220, A250 i A45) te 4 dizelska (A160d, A180d, A200d te A220d). Jedina je promjena kod imenovanja dizelskih sklopova, dobro poznata kratica CDI zamijenjena je novim, malim slovom – “d”.

Unutrašnjost A klase odiše pravim premium „štihom“. Ovo je automobil za mlađe generacije, te se ovdje može pronaći obilje umetaka od kože, plastike meke na dodir te karbonskog uzorka na srednjem dijelu armature. U svaku njegovu komponentu ugrađen je onaj Mercedesov osjećaj solidnosti i kvalitete, nešto s čim se model prije redizajna nije mogao pohvaliti. Naime, patio je od loše učvršćenih plastičnih dijelova armature, što je rezultiralo iritantnim škripanjem i vibracijom prilikom prolaska po većim neravninama. Potonje je s redizajnom ipak riješeno boljom upotrebom materijala u interijeru, ali i pedantnijom završnom obradom.

Sjedala su sportska, načinjena od kombinacije kože i tkanine, s odličnom potporom za tijelo te s mogućnošću namještanja dužine sjedećeg dijela (60 milimetara duže potpore za noge, što je odlično za duge relacije).

Središnjim dijelom interijera testnog primjerka dominira ekran od 7 inča, koji nije osjetljiv na dodir, već se kontrolira pomoću joysticka te dvije fizičke tipke koje se nalaze na središnjoj konzoli. Sučelje na ekranu je brzo i intuitivno te visoke rezolucije. Navigacijski sustav potpisuje Garmin, a tu su još i 2 USB utora, CD čitač te Bluetooth. Audio sustav je odlične kvalitete te u osnovnoj varijanti broji 6 zvučnika (postoji mogućnost doplate za Harman Kardon sustav od 12 zvučnika).

Instrumenti su pregledni, volan mekan i mesnat, perforiran na području hvatanja dok su tipke na preglednom mjestu. Prtljažnik je zapremnine 341 litre, što u praksi znači kako A klasa pomalo zaostaje za konkurentima poput VW Golfa ili Audija A3. Preglednost je narušena fiksnim naslonima za glavu na stražnjim sjedalima, te relativno malim stražnjim prozorom – kamera za pomoć pri parkiranju je odlična opcija, no ovdje taj posao umjesto nje rade prednji i stražnji parking senzori koji povremeno traže ažuriranje softvera.

Okretanjem ključa otkrivamo nešto što se ne viđa na našim prometnicama baš svaki dan. Ispod poklopca ovog testnog primjerka nalazi se 1.6 litreni turbo benzinac snage 122 KS pri 5.000 okretaja te 200 Nm okretnog momenta dostupnih od 1.250 do 4.000 okretaja. Ovo je moderan turbo benzinski sklop kojeg je Mercedes predstavio 2011, a ugrađuje se u modele od A do E klase. Prvi dojam nakon pritiskanja papučice gasa – motor je puno jači no što brojke sugeriraju, a to je i činjenica.

Na valjcima upravo ovaj motor pokazuje oko 145 konjskih snaga te 240 Nm okretnog momenta, što nije čudno, s obzirom da se isti motor koristi u par varijanata izlazne snage (102, 122 te 156 KS). Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 205 km/h. Na niskim okretajima miran i tih, na visokim pokazuje sportski karakter te pruža onaj zdravi, metalni zvuk benzinskog agregata i turbo punjača.

Potrošnja koju nam je vlasnik napomenuo kreće se oko 7 litara. Na otvorenoj cesti lako se se voziti ispod spomenute brojke, ako se ograničenja brzine naveliko poštuju. Spremnik je zapremnine 54 litre, a realan doseg je oko 750 kilometara. Ručica ručnog mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa odlično leži u ruci te je ugodno kratkog hoda. Naravno, uz doplatu, A klasu je bilo moguće kupiti i sa automatskim mjenjačem 7G-DCT koji je bio posebno izrađen za ulazne Mercedes-Benz modele. Riječ je, dakle, o automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom koji broji 7 stupnjeva prijenosa, a zahtjeva izmjenu ulja svakih 100 tisuća kilometara ili 5 godina.

Što se dizelskih motora tiče, najčešći izbor bio je 180d koji ispod poklopca motora krije 1.5 turbodizelski motor sa 109 KS i 260 Nm okretnog momenta. Taj je provjereni motor zamijenio (pre)skupi Mercedesov OM 651, koji iz 1796 ccm razvijao 109 KS (izveden je iz osnovnog sa 2243 ccm, skraćivanjem hoda sa 99 na 83 mm), a u prvoj je seriji imao problema s lančanim razvodnim mehanizmom. ‘Na papiru’ mnogi su bili skeptični, ali upućeniji, a pogotovo stručnjaci u pravilu su odobravali taj neobičan tehnološki ‘brak’. A kad je došao u upotrebu, pokazao se boljim od očekivanja, što su potvrdili i prodajni rezultati. Provjeren i temeljito dorađen dizelaš 1.5 dCi, koji pri 4000/min razvija 109 KS, vuče solidno i troši 5,5 litara. Ne treba očekivati sportske rezultate, ali Renaultov se dizelaš izvrsno uklopio u A-klasu.

Tu je još u ponudi bio i model 200d i 220d koji iz OM 651 turbodizelaša razvijaju 136 KS i 177 KS. Potonji je dolazio isključivo u kombinaciji s automatskim mjenjačem, a bilo je moguće doplatiti i 4MATIC pogon na sva četiri kotača.

Valja naglasiti kako kočnice u vožnji odrađuju dobar posao, no zbog preranog zamora materijala, diskove je potrebno mijenjati na (relativno) ranih 45-50 tisuća kilometara. Model prije redizajna u dodatnoj opremi je imao bi-xenon svjetla (D2S žarulje) koja su odlično obavljala posao (a i doprinijela su modernom dizajnu vozila), dok je u redizajnu stigla LED tehnologija s mogućnošću automatskog dugog svjetla.

Ovjes je sportski, serijski spušten za 15 mm. Upravo je to dorađeno, jer je model prije redizajna imao problema s ovjesom, u zavojima je znao plivati, ali je istovremeno bio klasično njemački tvrd. To je riješeno s boljim kompromisom između čvrstoće i udobnosti, ali i mogućnošću odabira adaptivnog ovjesa, koji se, sukladno sa željama vozača, može podesiti udobnost vožnje prema 4 parametra Dynamic Select (odziv motora, udobnost ovjesa, tvrdoća volana te režim automatskog mjenjača, ako je u ponudi).

Ako ćemo iskreno, zvučna izolacija bi mogla biti malo bolja, prvenstveno zbog glomaznih ali preglednih vanjskih kućišta retrovizora. Ne izostaju, naravno, ni brojni sofisticirani uređaji za sprječavanje sudara, mjerenje razmaka između vozila ispred te aktivnog kočenja. Međutim, s obzirom na položaj radara za te sustave, koji se nalazi ravno u središnjoj „zvijezdi“, moguće su poneke lažne dojave od strane vozila, posebice ako pada gušći snijeg ili kišni nanosi sa ceste, gdje će se na trenutak vozilo zvučnim signalom oglasiti kako smatra da je razmak između, često nepostojećeg vozila, premali.

Dojam je da je načelno sustav za pomoći vozaču malo prerevan, paleći se često u trenutku pretjecanja kada se naglije približite vozilu ispred. Potonja je greška riješena ažuriranjem softvera. Kod modela prije redizajna (2014. godište) osigurači za zračne jastuke nisu bili ispravni te je postojao rizik da se zračni jastuci ne aktiviraju, što je riješeno servisnom akcijom. Također, modeli proizvedeni između 2014. i prve polovice 2017., graničnik visokog napona mogao je zakazati, što bi dovelo do zapaljenja u motoru, ali i to je promptnom servisnom akcijom brzo stavljeno pod kontrolu.

Uz redovito i uredno održavanje (svakih 15 tisuća kilometara izmjene ulja), ovaj primjerak prati Mercedes-Benz kvalitetu te vrlo slabo pokazuje kilometre, kako u unutrašnjosti, tako i na pogonskom sklopovlju. Svakako savjetujemo provjeru u ovlaštenom servisu kako bi se detaljno utvrdilo da li su navedene servisne akcije realizirane te na koji je način vozilo održavano. Na kraju, ovo je odličan gradski kompakt koji će svojom solidnom izradom i voznim karakteristikama, ali prvenstveno atraktivnom vanjskom izgledu još dugo godina kružiti našim cestama.

Autosalon Kramar, najbolji put do kvalitetnog i povoljnog rabljenog automobila

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo