Mercedes-Benz Actros 1848 LS (MP5): test vožnja do Rijeke potvrdila njegovu ekonomičnost!

Osvojena titula ‘Europskog kamiona godine 2020.’ nije stigla u ruke Nijemaca bez razloga. Novi Actrosa donosi brojne tehnologije, ali i vozi bez retrovizora…

Rijetko gdje se mogu vidjeti testovi kamiona. A još rijeđe ovako detaljno odrađeni, s odvezenom rutom od par stotina kilometara, s više od 15 tona robe.Baš to donose naše vrijedne kolege iz Driveteam.hr.

Mercedes-Benz Actros nove generacije MP5, već je s prvim najavama bio drugačiji. Novo doba tehnologija u kamione došlo je upravo s njime. Vozači će sada imati na još napredniju povezivosti, automatizaciju i stupanj autonomije vožnje. U testu kakav se ne viđa često na ovim prostorima, profesionalni vozač Josip Sušak isprobao je upravo te detalje. Koliko su zbilja korisni na cesti, tijekom pauze i ostalih izazova s kojima se susreću svakodnevno vozači.

Ovakav test nije do sada odrađen, barem na našem području. Predviđena ruta do Grobnika odvezena je s robom mase 15 tona. Sve kako bi vjerodostojnost testa i simuliranje realnih situacija bilo potpuno…

Actros, inače kamion godine 2020. u svijetu transporta i logistike postao jedan od zaštitnih simbola, napredovao je i u vozačkom smislu. U odnosu na dosadašnji model Actros troši 3% manje goriva na autoputu i do 5% na magistralnim cestama. Upravo to smo odlučili također provjeriti, a u videu možete vidjeti kolike su bile konačne brojke u našem slučaju. Pogledajte kako je prošao put do Rijeke i nazad. Što nas je najviše dojmilo kod Actrosa?

Naravno, inovacija novih retrovizora, točnije kamera i kod nas je izazvala veliko zanimanje. Sustav Mirror Cam pokazao se jako zanimljivim detaljom, doduše, neki će malo dulje prihvaćati takav detalj, ali sigurno je stavka koja ima budućnost u svijetu kamiona.

Stvar o kojoj se najviše priča na novom Actrosu… (foto: Domagoj Kovačić)

Moramo priznati i zaključiti kako stvarno impresivno izgledaju 15″ zasloni na A-stupu.

Vrhunska rezolucija slike na 15″ zaslonu, čak i u noćnim uvjetima kamera se odlično prilagođava uvjetima na cesti, jedino ekstremni kišni uvjeti mogu poremetiti neznatno učinak 

Kroz vožnju, Josip će nas upoznati i sa sustavom Active Drive Assist. Mercedes-Benz Trucks donosi poluautomatiziranu vožnju u serijsku proizvodnju. Active Drive Assist može kočiti, ubrzavati i upravljati. Sustav nudi poluautomatsku vožnju na svim brzinama, ne samo za neke.

Možda i najljepši kamion trenutno na tržištu? (foto: Domagoj Kovačić)

Potrošnja na relaciji Zagreb-Rijeka pokazala se i više nego korektnom. Pogotovo kada znate zahtjevnost te dionice. U usporedbi s prethodnim modelima postiže uštedu do 3% na autocestama i čak 5% na ruralnim rutama, a te brojke dokazuje i u praksi.

Sustav pomoći u neočekivanim situacijama je sada još bolji. Active Brake Assist 5 stoji uvijek u pripravnosti za pomoć vozaču u slučaju potencijalnog sudara ili sudara s osobom koja prelazi ispred vozila, koja dolazi prema njemu ili koja ostaje u istoj traci. Umjetna inteligencija stiže i u kamione.

Položaj sjedenja trebao bi odgovarati svakom vozaču , dok je široki spektar mogućnosti multimedije vrlo brzo usvojio… (foto: Domagoj Kovačić)

Novi Actros poprimio je odlike svojih manjih rođaka – osobnih automobila. Dva interaktivna zaslona standardno služe kao središnji izvor informacija u vozačevom digitalnom kokpitu budućnosti. Preglednost je na visokoj razini, a ambijentalno osvjetljenje u kamionu ostavit će svakoga bez teksta.

foto: Domagoj Kovačić

 

 

 

 


Komentari

loading...