Mercedes-Benz C 200d, obujam 1.6 zahvaljujujući snazi od 160 KS nije oduzeo užitak, potrošnja oduševljava!

Osvježena najmanja klasična limuzina Mercedes-Benz razmazila nas je digitalnim nastupom i tradicionalno uvjerljivom izvedbom. Testni je model poseban, jer uvodi ‘mali’ dizelaš OM 654 D16, uglađen, iznenađujuće žustar i vrlo štedljiv – najbolji u klasi 1.6!

Mercedes-Benz C-klasa kroz generacije je imala možda i najteže zadatke. I dok se veće limuzine (E-klasa, S-klasa) obično kupuju ponajviše afinitetom, najmanja limuzina iz Stuttgarta mora se stalno dokazivati pred žestokom konkurencijom.

Aktualna C-klasa, u W205 ‘facelift’ izdanju vodi bitke  s osvježenim Audi A4, kao i relativno friškom novom generacijom BMW Serije 3 (G20). Nije tajna kako je nova W206 sve bliže dolasku (sredina 2021.), a ono što veseli, upravo je to što aktualna C-klasa i dalje prednjači u brojnim stvarima.

Elegantna silueta, dokazuje kako ovaj model izgleda izrazito zanimljivo i bez AMG line paketa… (foto: Domagoj Kovačić)

Do sada smo se u nekoliko navrata susreli s ovim modelom. Oduševljava nas svaki put činjenicom koliko je ujednačen, a samo je pogonski dio, jasno, stvarao razliku. Još uvijek jako dobro pamtimo Mercedes-Benz C 220d Sky Edition, s novim dizelašem obujma 1950 ccm i snage 194 KS te 9-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izvedba je to koja svojom predstavom radi probleme i ‘šestacima’, te s pravom na odmor šalje do tada vrijedni OM651 od 2143 ccm.

Baš zato je kod nas interes privukla nova motorizacija u C 200d izvedbi. Model koji je odbacio svaku poveznicu s Francuzima kada je riječ o pogonskom djelu.

Novi dizelaš 1.6 zbog velikog pokrova od plastike djeluje kao da se radi o nekom ‘šestaku’… (foto: Domagoj Kovačić)
Nova 1.6-litarska dizelska inačica motora tako svoju svjetsku premijeru ima u C-klasi. U izvedbi OM 654 D16, gdje su provrt i hod (78 x 83,6 mm) smanjeni u usporedbi s dvolitrenom verzijom, OM 654 D20 (82 x 92,3 mm). Glavni fokus razvoja ovog motora bio je na poboljšanju učinkovitosti.

Nismo znali što očekivati od ovog motora, pogotovo kada se sjetimo snažnije nove 220d verzije od 194 KS. No, s prvim kilometrima 200d sve više je dobivao simpatija od nas. Djeluje žustro, agilno, a pri tome potrošnja djeluje zahvalno. Što će se kasnije potvrditi kroz ostvarenu brojku od 6 litara u prosjeku.

Doista, pokazuje se kao pravi poslovni automobil naklonjen putovanjima. Model koji već na 2.000 okretaja u 9. brzini klizi asfaltom brzinom 150 km/h, a da pri tome troši 5 do 6 litara, dovoljno govori koliko ima potencijala.

U gradu potrošnja goriva nije prelazila sedam litara, što je za statusnu i dinamičnu limuzinu super… (foto: Domagoj Kovačić)

No, ovaj motor ne dobiva baš sve pluseve. Njegov malo grublji rad čak ni domišljati Nijemci nisu uspjeli ispeglati do kraja. Malo je bučniji prilikom ubrzanja, ali ljubitelji dizelski motora na takve će stvari progledati kroz prste. S druge strane, automatski mjenjač od 9-brzina radi sjajan posao i doslovno klizi kroz stupnjeve prijenosa.

Što se tiče performansi i samog dojma, kako se nosi s vozilom, postavlja se pitanje trebali baš svima 220d izvedba. Ovi 160 KS C-klasu tjera do krajnjih 226 km/h, a na 100 km/h je za 8,5 sekundi. Dok u snažnijoj inačici, ali i u startu skupljoj 20.000 kuna dobiva 6,9 sekundi do 100 i najvećih 240 km/h. Pa sad vi procijenite…

LED High performance – srednja svjetla u opremi, dobro odrađuju posao u noćnim satima iako bi voljeli da više bacaju snop u daljinu… (foto: Domagoj Kovačić)

Kao što ste već mogli vidjeti na cestama redizajniranu izvedbu C-klase, njene glavne promjene su zapravo svjetla i LED potpisi. I dok nam se u doplati LED High performance svjetla vrijedna 6.618 kuna dopadaju (još je moguća bolja solucija narudžbe – LED Multibeam).

Nova svjetla otkrivaju da je riječ o redizajn izvedbi (foto: Domagoj Kovačić)

Stražnja svjetla nisu nam pretjerano legla. Naopako slovo C u noćnim satima je efektno, ali očekivali smo bolji istup Mercedes-Benz dizajnera.

I dok standardno dolazi na 16-colnim kotačima, testni primjerak vozio se na 18-colnim novim naplacima u ponudi. Čak i pored velikih dimenzija guma, C-klasa se pokazala iznimno udobna.

Tako da sve one koji zazivaju AMG line, još jednom pozivamo, neka dobro promisle treba li im ta opcija. Ovo je model s kojim ćete uživati na otvorenoj cesti, na autoputu, ali i u gradu na brojnim ležećim policajcima, rupama i slično.

Poslovni, ali prije svega obiteljski model… (foto: Domagoj Kovačić)

Osvježenja je donijelo i lagane promjene u interijeru. Neosporno premium izvedba i hi-tech kokpit osiguravaju vrhunski ugođaj za volanom, osjećaj potpune kontrole i sigurnosti.

Prostranost može dobiti pozitivne komentare, budući da je riječ o najmanjoj limuzini u obitelji. No, sve je opet do položaja sjedala vozača i suvozača…

Mercedes-Benz s C-klasom uvijek je igrao na kompaktne, skladne mjere. Tako dužinom od 469 cm četiri centimetra kraća od A4, a čak osam od kralja prostranosti – Volkswagen Passata.

Što nas je najviše dojmilo u interijeru? Pa definitivno, novi virtualni kokpit. Mnoštvo informacija s kojima se jako brzo povežete. Sve su njemački inženjeri dobro složili, odmjerili. Avantgarde paket u interijeru iznimno dobro ‘sjeda’.

Dva velika digitalna zaslona, fasciniraju svojom grafikom, ovo je definicija premiuma (foto: Domagoj Kovačić)

Od ručice 9-stupanjskog automatskog mjenjača desno od volana, a sportski ugođaj naglašavaju aluminijske  perforirane  papučice. No, najbolji osjećaj pruža atraktivan volan. Najbolji u klasi, predstavlja svojevrsnu evoluciju u pogledu volana.

Odlično leži u ruci, vizualno prilično dopadljiv (a tek u AMG inačici) za potpuni vozački doživljaj i povratne informacije s ceste…

Volan novog doba, Mercedes-Benz i u ovom pogledu radi odličan posao (foto: Domagoj Kovačić)

Ambijentalno osvjetljenje dostupno u 64 nijanse krasi i ovaj model, te nastavlja putevima ostalih modela iz Stuttgarta.

Integracija pametnog telefona spajanja mobilni telefon s multimedijskim sustavom putem aplikacija Apple CarPlayTM i Android Auto, ovdje se odvija vrlo brzo. A sve to ide lakše uz Touchpad dodatkom smještenim na središnjoj konzoli. Doslovno kao na laptopu laganim dodirom prsta upravljate infotainmentom veličine 10.25″.

Na kraju, izvrsni dojam ponovno će mnoge baciti u dilemu zbog konačnog iznosa. Testirani primjerak je tako bez navigacijskog sustava primjerice, stao na iznosu od 385.793 kuna. Samo je u doplati bilo više od 60.000 kuna opreme.

Za blagodati i uživanciju u ovakvom premiumu ipak treba malo više zagristi, ali na koncu se isplati. Da se ne ponavljamo, vozački osjećaj, razina potrošnje, multimedija koja predstavlja vrhunac, ma vrijedno je tih novaca. Sad tko ima, neka se na dobar način počasti…

POGON
Motor: turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, Euro 6d-TEMP A+
Obujam: 1597 ccm
Snaga: 118 kW (160 KS) pri 3800/min
Moment: 360 Nm pri 1600 – 2600/min
Mjenjač: automatski, 9-stupanjski
Pogon: stražnji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina D-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4686 x 1810x 1442 mm
Međuosni razmak: 2840 mm
Prtljažnik: 480 l
Cd: 0,26
Masa/nosivost: 1480/555 kg
Krug okretanja: 10,8 m
Spremnik: 60 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson/Multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 310 mm/diskovi 310 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/40 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 226 km/h (240 km/h 220d)
0-100 km/h: 8,5 s  (6,9 220d)
Potrošnja (EU): 5,0/4,1/3,6 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 112 g/km

CIJENA
Testni model
: 385.793 kn
Osnovni dizelaš: 253.990 kn (C 180 d / 122 KS)
Osnovni benzinac: 249.120 kn (C 180 / 156 KS)

FOTO: Domagoj Kovačić

VRLINE I MANE

+ imidž i udobnost
+ vozna svojstva
+ niska potrošnja
+ aktivna i pasivna sigurnost
– grublji rad motora
– oprema podiže cijenu


Komentari

loading...