TESTIRALI SMO

Mercedes-Benz E 220 d AMG Line, bila i ostala definicija uspješnosti

Foto: Nikola Jurković

Nova E-klasa u Hrvatsku je službeno stigla početkom listopada. Ovo je model koji poput svake generacije do sad, ostavlja utisak i postavlja mjerila…

Možda je elektrifikacija i dalje broj 1 tema, ali ovakvi akteri poput ove test priče vraćaju stvari na svoje mjesto. Nova Mercedes-Benz E-klasa je model koji opet definira stvari u autoindustriji. Uostalom, oduvijek je tako i bilo, a puno otkriva i sam pogled na ponudu modela, tj. pogonski opcija. Opet je suptilno u fokusu dizel. Baš takav jedan smo mi isprobali.

Snažan i profinjen dojam. Baš tako zrači nova E-klasa (Foto: Nikola Jurković)

Mercedes-Benz E 220 d, izvedba za koju već sad na početku puta W214 serije možemo reći kako će biti najtraženija. Uz izvedbu E 450 d (367 KS), već dio publike će sigurno biti zadovoljno i mogućnostima ulaznog dizelaša…

Nova E-klasa dostupna je u četiri paketa opreme – AMG Line, Avantgarde, Exclusive i Night paketu.

Vizualno je puno novosti. Dimenzijama je nova generacija za 26 mm dulja od prethodne (W213) serije. Taj mali rast donio je i dodatnih 20 mm u međuosovinskom razmaku, što se uvijek najbolje vidi s otvaranjem stražnjih vrata. Estetski dekor definitivno u prvi plan gura osvjetljenu ‘black panel’ crnu masku, ali i nova DIGITAL LIGHT svjetla, kao i posebno neobična stražnja svjetla s grafikom Mercedes-Benz zvijezde. Nova E-klasa dobila je poput S-klase skrivene kvake. Opcija uvlačenja možda je efektna, ali pomalo sa skepsom gledamo na njih. Izgledaju profinjeno i skupo, ali donose specifičan osjećaj prilikom otvaranja, te definitivno ostavljaju upitnik iznad glave s pomisli kako će funkcionirati nakon 5-6 godina intenzivnog korištenja…

Pogled na unutrašnjost donosi novu generaciju doživljaja MBUX svijeta. Upravo taj sustav osigurava još personaliziranije iskustvo u vozilu. Praktične funkcije, zabava i svakodnevne poslovne značajke intuitivno su i neprimjetno povezane. Ovako vam nova E-klasa nudi još ugodniju atmosferu u kojoj se osjećate bolje — od opuštajuće jutarnje rutine u multicontour sjedalu do popisa pjesama nakon posla u DOLBY ATMOS okruženju. Kako je to sve zapravo izgleda u praksi, smeta li u vožnji? Dolazak digitalizacije mnogi povezuju s velikom distrakcijom u prometu. E-klasa definitivno sa silnim zaslonima ide u tu rubriku, ali je sve prilagođeno za sigurno krstarenje u prometu. Na kraju je uvijek do vozača…

MBUX u Superscreen opciji, Mercedes-Benz odavno je predstavio budućnost, a ovo je dodatni korak naprijed (Foto: Nikola Jurković)

Ugođaj vožnje je vrhunski. Uz prekrasan interijer i uglađenu ambijentalnu rasvjetu, doživljaj vožnje je odličan. Mnoštvo je sigurnosnih značajki i Mercedes-Benz vas stalno informira o pojedinim stavkama, jeste li prekoračili brzinu ili sl. Možda se na prvu čini napornim, ali sve te stavke možete i uredno isključiti. Na centralnoj konzoli vidjeti ćete i kameru, koja ujedno nudi mogućnost slikanja selfie fotografija…

Ako ćemo o ergonomiji, E-klasa donosi iznimno ugodna sjedala, uz ‘Energizing comfort’ i ‘Energizing coach’ postavkama. Dakle, ovo je prava poslovna limuzina, u kojoj višesatno putovanje ne umara i čini zadovoljstvo. Ako bismo usporedili neke detalje, onda bi rekli kako primjerice C-klasa ili EQ modeli po nama imaju bolje izveden razmještaj tipki, odnosno ergonomski dio u području za pojačavanje zvuka radija i postavki vozila. Malo je taj dio nespretan, a možda je i zato jer smo se već navikli s prethodnim testnim modelima (C-klasa, GLC, EQE…).

Stražnja klupa također donosi ugodan osjećaj, ali i razmjerno dosta mjesta. Možda smo očekivali više, ali ova klasa automobila (A6, BMW 5)  jednostavno ne oduševljavaju u potpunosti u ovom dijelu. Prtljažni prostor donosi 540 litara, sasvim zadovoljavajuće.

Istaknut ćemo i osjećaj sigurnosti koji donosi E-klasa. Sam položaj sjedenja i količina tehnologija koje donosi nova generacija, jamče veliku sigurnost za vozača i putnika. Paket pomoći u vožnji tako donosi – Active Distance Assistant DISTRONIC (stajaća vozila, 210km/h), funkciju pristupa raskrižju, Active Blind Spot Assist (sustav nadzora mrtvog kuta),  Active Lane Change Assist i Lane Keeping (za držanje prometne trake)…

Nakon prtljažnika, otvaramo i prednji poklopac motora. Tamo u testiranoj Mercedes-Benz E 220 d verziji vidimo 2.0 litreni blago hibridni dizelaš od 194 KS i 23 KS u EQ boost varijanti. Mercedes-Benz nas je s ovim motorom već nekoliko puta oduševio, isto se nastavilo i s novom E-klasom. Motor koji radi iznimno tiho, gotovo nečujno dok sjedite u vozilu, a pri tome nudi i više nego zavidne performanse, zaslužuje posebnu pohvalu. Do 100 km/h juri za 7,6 sekundi, a ako se nađete na njemačkom Autobahnu možete računati na vožnju sve od 238 km/h. Na kraju, rubrika potrošnje prolazi odlično. U kombiniranim uvjetima trošili smo oko 6,5 litara. A u pojedinim trenucima i ispod 5 litara…

Vozački gledano, iako pričamo o automobilu dugom gotovo 5 metara (4949 mm), E-klasa se vozi kao broj manji automobil. Upravljivost je vrhunska, pogotovo sa stražnjim zakretanjem kotača (dostupno u doplati). O Airmatic ovjesu tek možemo pisati, kakva razina ugode! Čak i na niskoprofilnim 20 colnim kotačima. Kad se sve to spoji s vrhunski izoliranom kabinom, ovo je s razlogom limuzina koju odabiru poslovnjaci…

Nova E-klase je opet moćna, opet mjerilo. Prije ili kasnije svi će opet reći kako je Mercedes-Benz opet pogodio i na pravi način nastavio putevima svih dosadašnjih ‘okaca’.

Mercedes-Benz E-klasa dostupna je od 73.445 eura za E 200, odnosno od 76.214 eura za E 220 d. Jedini problem je što ovaj automobil nudi gomilu opcija, pa te cifre idu jako visoko. Prestiž danas, pa makar i s 2.0-litrenim dizelašom je na cijeni.

POGON
Motor:  turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, sprijeda uzdužno (OM 654 M), Euro 6d-ISC-FCM
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1.993  ccm
Snaga dizelskog motora: 145 kW/197 KS
Kompresijski omjer: 15,5 : 1
Elektromotor: 23 KS
Ukupan moment: 440 Nm
Mjenjač: automatski, 9 st. (9G-Tronic)
Pogon: stražnji pogon
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina D-segm., 4V, 5 sjedala
Dimenzije (D/Š/V): 4949 x 1.880 x 1.468 mm
Međuosni razmak: 2.961 mm
Krug okretanja: 11,6 m
Masa/nosivost: 2.075 kg
Prtljažnik: 540 l
Spremnik: 66 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: Airmatic zračni ovjes
Kočnice: ventilirani diskovi (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/35 R20 (prednje) – 275/35 R20 (stražnje)

PERFORMANSE
Najveća brzina: 238 km/h
0-100 km/h: 7,6 s
Na testu: 6,4 l/100 km
CO2: 125-143 g/km

CIJENE
Testni model: 120.270 €
Osnovni benzinac: 73.445 eura  (E 200)
Osnovni dizelaš:  76.214 eura (E 220 d)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo