Mercedes-Benz E 300 de 4Matic, dizelska poslastica osvaja u pratnji struje

Temeljito osvježenje, donijelo je velike promjene izvana, ali i unutar E-klase. Ova 300 de izvedba samo je dokazala koliko dizel može biti dobar u pratnji struje. Od osjećaja ugode i vrhunske potrošačke računice, do iznimnih performansi….

Novu godinu nismo mogli započeti bolje od ovoga. Već ste u najavi testa mogli shvatiti kako nas je ovaj automobil, u ovoj kombinaciji oduševio. Mercedes-Benz E 300 de samo je dokazao koliko dizelski motori imaju potencijala i kako se mogu odlično nadopunjavati s električnom “nadogradnjom”.

Stražnja svjetla slijede formu nove S-klase, ali ipak se bitno razlikuju (foto: Hrvoje Grguljaš)

U nastavku ćemo vam objasniti, kako ova plug-in kombinacija i život na utičnici postaje dio vašeg života. Svakodnevica koju ćete zavoljeti. No, krenimo prvo s promjenama vidljivim odmah na prvu.

Nova generacija W213 E-klase premijerno se pojavila početkom 2016., te je aktualni redizajn, ako ništa, kalendarski logičan nastavak priče. Podsjetimo, ovo je službeno peta generacija modela koji nosi oznake E-klase, odnosno deveta, ako se gleda kroz povijest modela.

Do nedavno aktualna W213 izvedba, dobila je osvježenje izgleda, u stilu koji prati cijelu gamu. Prednja LED svjetla mnogi će opisati istima kao na novom CLA ili CLS modelu, ali dizajnerski i tehnološki tim iz Stuttgarta ne bi se složio s tom tezom.

Dojmljiv detalj su izbočine na poklopcu motora, čak i iz vozačke perspektive jasno vidljive (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prepoznatljive dvije linije LED dnevnih svjetala su nestale, a novu E-klasu krasi jedna linija, uz dva svjetleća elementa (točke). Dok se u slučaju kod nove S-klase, u faru nalaze tri. Adaptivna prednja svjetla MULTIBEAM LED s LED žaruljicama kojima se može individualno upravljati prilagođavaju se situaciji u prometu, te vožnja noću postaje predstava svjetala koja se ‘igra’ samo za vas. Svi vi koji se dvoumite prilikom kupnje, ovakvi dodaci su uvijek naša preporuka.

Ako će vas već prednji dio automobila buniti u razlikovanju, sa stražnjim sigurno nećete imati problema. Elegantna uska svjetla u ‘Stardust’ efektu, sada su narasla i svjetlosni potpis prenose i preko poklopca prtljažnika.

18-colni kotači, optimalan izbor koji garantira izrazito udobnu vožnju na oštećenim prometnicama (foto: Hrvoje Grguljaš)

Priča o vanjskim promjenama završava s novim 18-colnim naplatcima, koji također igraju bitnu ulogu u aerodinamici. O izgledu i dojmu, nama su zanimljive, a vi sami prosudite…

I dok smo još na ljeto vozili karavanski E 300 de 4Matic T, sad smo dobili pravu krvnu sliku o ovom modelu i izvedbi. Oznaka koja donosi suradnju dvolitrenog 4-cilindarskog dizelaša od 194 KS i elektromotora snage 90 kW, za ukupnih 306 KS.

Vjerujemo da će većina vas znati, kako je dizelska plug-in-hibridna verzija E-klase uvedena prije dvije godine, a novi model donosi još bolji i uvjerljiviji rad pogonskog sustava, te još dojmljiviju digitalizaciju, brojnije i naprednije sigurnosne opcije i još bolji MBUX doživljaj.

Samo kad se sjetimo 3D navigacije kakvu je posjedovala testna E-klasa, još uvijek i nakon što smo prespavali, krenemo pričati u fasciniranom tonu.

Navigacija koja izaziva svaki put pohvale, jednostavno upravljanje, još bolje praćenje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Nepoznati prometni pravci postaju prilično jednostavni uz funkciju MBUX proširene stvarnosti, jer se navigacija umrežava u virtualni svijet sa stvarnim. Tehnologija spaja grafičke navigacijske upute i prometna upozorenja u slike uživo. Ovakva E-klasa s lakoćom ide u budućnost.

Sve je više manje isto, a opet ima poprilično dosta promjena. Prije svega mislimo na izgled novog volana… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Izgled interijera u ovom modelu je već odavno opjevan. Mercedes-Benz od ovog modela napravio je pravu ‘hi-tech’ izvedbu s vrhunskim, luksuznim dodacima. Sve to djeluje kao da nikad neće ostariti, a kamoli dosaditi. E-klasa velik je automobil, svojom duljinom od 493 cm daje naslutiti kako je prostran i poslovno orijentiran.

Na komociju se nitko od putnika neće žaliti, jedino će biti problem ako se zaputite na dulji put, a svi ponesu velike putničke kofere. Tu onda prtljažnik od 370 litara počinje stvarati probleme. Ipak, na problematiku prtljažnika zaboravljate kada osjetite performanse modela i ugodu koju donosi.

Prtljažnik je svojom formom, osim što je malen, zbilja jedini ozbiljni minus na ovom automobilu (foto: Hrvoje Grguljaš)

Da je E-klasa automobil s kojim bi otišli na put od preko 1.000 km u jednom pravcu, to nije nikakva novost. Zašto?

Prva stvar je niz elemenata koji ovaj model čine iznimnim. Izolacija od vanjskog svijeta je ono što ovaj automobil čini drugačiji od drugih. Standardna sjedala možda nisu najudobnija i najbolja po vaša leđa na svijetu, ali uz opciju grijanja ili hlađenja svakako će vas opustiti. Dok u doplati dostupno Burmester Surround Sound ozvučenje od vas traži da svakodnevno osvježavate USB s najnovijim hitovima. Podsjetnik, Mercedes-Benz je s novom generacijom modela također usvojio USB-C port.

Dok je druga stvar, vozačko iskustvo koje donosi ova E 300 de izvedba. Velika limuzina vozi se odlično. Priznajemo, nismo baš to očekivali. Pogotovo kada znate da ćete se družiti s modelom teškim preko 2 tone. Kapacitet litij-ionskih baterija iznosi 13,5 kWh, a upravo zbog njih E-klasa dobiva dodatne kilograme. Ipak, to ne ubija čari vožnje, budući da su one smještene na stražnjoj osovini modela. Dok je volan i odaziv prilično direktan. Vozač ima na izbor četiri programa vožnje, a naš je izbor bio Comfort. S druge strane, EQ opcija nastupa nakon ‘skidanja’ s punjača.

Na parkingu ili u pokretu, zrači elegancijom (foto: Hrvoje Grguljaš)

U svakom tom programu, odlično se snalazi mjenjač. Poznati 9G-TRONIC djeluje perfektno i vrhunski diktira tempo u svakom trenutku.

Podvozje s pogonom na sve kotače (4Matic), koje pruža najbolji spoj stabilnosti i udobnosti te kočnice koje pri 100 km/h omogućuju zaustavljanje u samo 34 metra. U ovom automobilu jednostavno se osjećate uvijek sigurno. Uz takvu uvjerljivost kočnica i čitavog niza sigurnosnih tehnologija.

Kako izgleda život s dizelskim plug-ih hibridom? Zapravo, jako jednostavno. Još ako su vam punjači blizu mjesta stanovanja ili uz posao, ova priča dobiva sjajan epilog. Testni 300 de vozi se kao običan dizelaš, samo djeluje još uglađenije, a kad se nagazi gas kreće poput brzog vlaka.

Nakon 1,5 h punjenja (max. snaga punjenja 7.3 kWh), E-klasa se hvali dosegom od 57 km. Realno, to znači nekih 40-ak km vožnje na struju. Za dnevni režim kuća-posao, može biti i više nego dovoljno.

Poznati E 220 d motor začinjen elektromotorom = E 300 de (foto: Hrvoje Grguljaš)

No, ako i niste često na punjaču, ovaj provjereni dizelski sklop neće vam stvarati velike minuse. U gradu, s praznom baterijom (prividno), E-klasa troši između 7-7.5 litara i uvijek ima malu pomoć elektromotora. Na autoputu te su brojke još manje, dojmljivo je gledati kako s lakoćom nabire brzinu, a pri tome troši u rasponu od 5 – 7 litara.

Sinergijska snaga sustava iznosi 306 KS i okretni moment od 700 Nm, a takve brojke ovu elegantnu limuzinu do 100 km/h ispaljuju za 5,9 sekundi. Krajnja i najveća brzina iznosi 250 km/h. Dakle, Nijemci će obožavati ovu izvedbu. Osim što može osvajati centre gradova, može i s lakoćom boraviti na skroz lijevoj strani Autobahna.

Ovakve inteligentne hibridne tehnologije u kombinaciji s vrhunskim dizelašem uvijek bi potpisali.

Za kraj, ostaje pogled na cijenu. Omiljen model među našim ljudima nije nikada bio jeftin automobil, ali je uvijek odskakao i predstavljao pojam na cesti. S pravom.

U ovoj priči nešto je i zanimljivo. Mercedes-Benz E 300 de, sa svojih 306 KS dostupan je od 499.783 kuna. Dok je s druge strane “običan” E 220 d (194 KS), jeftiniji nešto više od 40-ak tisuća kuna. Kada ovoj “matematičkoj operaciji” pridodamo moguće poticaje (40.000 kuna) i kalkulator je na strani plug-in dizelaša, koji nosi 112 KS viška! Sličan je primjer i u slučaju s prestižnim SUV modelom GLE. Osim snage, uz veće baterije donosi i doseg od gotovo 100 km na struju.

Palac gore za E-klasu? Pa, je l’ to uopće moramo govoriti.

Mercedes-Benz E 300 de 4Matic (foto: Hrvoje Grguljaš)

POGON
Dizelski motor: turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, sprijeda uzdužno
Obujam: 1950 ccm
Snaga dizelskog motora: 143 kW (194 KS) pri 3800/min
Moment: 400 Nm pri 1600 – 2800/min,
Električni motor: AC s permanentnim magnetom 90 kW, 440 Nm
Sinergijska snaga: 225 kW (306 KS)
Sinergijski moment: 700 Nm
Mjenjač: automatski, 9-stupanjski, sa sekvencijskim programom
Pogon: 4×4, prilagodljivi

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina, E-segment, 4 vrata
Gabariti: 4935 x 1852 x 1476 mm
Međuosni razmak: 2939 mm
Prtljažnik: 370 – 1800 l
Cd: 0,27
Masa/nosivost: 2060/500 kg
Krug okretanja: 11,4 m
Spremnik: 56 l
Baterija: 13,5 kWh
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba: MacPherson/Multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 330 mm/samoventilirani diskovi 300 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R18 / 275/40 R18

PERFORMANSE
Brzina: 250 km/h
0-100 km/h: 5,9 s
Kombinirana potrošnja: 1,6 l/100 km
Na testu: 5,7 l/100 km
CO2: 42 g/km

CIJENA
Testni model: 637.680 kuna
Osnovni dizelski model:
437.410 kuna (E 200 d, 160 KS)
Osnovni benzinski model:
453.000 kuna (E 200, 197 KS)

foto: Hrvoje Grguljaš

Komentari