Mercedes-Benz GLA 200d AMG Line, B klasa u gojzericama, novi Hi-Tech kralj klase

Nismo morali dugo čekati, tek što je Mercedes-Benz GLA stigao u domaće salone, došao je i u naše ruke. Nova, druga generacija hvali se poznatim novitetima iz ostatka game. Uz pravu mjeru i optimalni izbor, dizelaš (150 KS, 6,5 l), izraženiji bolji vozački osjećaj, većom kvadraturom najnoviji eksponat iz Stuttgarta ima još toga za reći…

SUV groznica i dalje vlada. Na sreću, takva vrsta pandemije ne ugrožava naše zdravlje, dok s druge strane daje nam određenu vrstu sigurnosti. Povišeno sjednje i bolja preglednost kod kupaca je važan faktor, dok proizvođači imaju dobru osnovu za naplatiti koju kunu više.

Mišićaviji, a opet dinamičniji nastup, Nijemci okreću novu stranicu u dizajnerskom nastupu svojih modela (foto: Hrvoje Grguljaš)

U moru trendovskih SUV modela, Mercedes-Benz je s GLA čvrsto zagazio na užareno područje. Nakon što se prvotno pojavio u jesen 2014., izazvao je lavinu pozitivnih reakcija što dokazuju i odlični prodajni rezultati u proteklih šest godina. Ipak, našli su se i oni kojima taj povišeni nastup nije baš legao, odnosno smetala im je prevelika bliskost A-klase i GLA, bližeg crossover formatu. Riječi pojedinca dobro je poslušati, ali kada pogledate prodajne liste širom svijeta i zaprimljene narudžbe kroz godine, onda pričamo o još jednom uspješnom projektu Nijemaca.

Dolazak druge generacije pratio se sa zanimanjem, a glavno pitanje je odmah bilo – koliko je sličan A klasi?

Novi GLA proizvodi se u Rasttatu, a svojim dizajnerski izričajem totalno se odmaknuo od popularnog kompakta. Veseli samo pogled na gotovo identičnu unutrašnjost, koja digitalnim nastupom i premium duhom itekako oduševljava.

Čak 30 mm veći razmak između osovina, donosi i znatno bolju razinu udobnosti (foto: Hrvoje Grguljaš)

Premda prvi dojam govori kako je riječ o većem automobilu od prethodnika, brojke ipak kažu suprotno. Novi GLA je 15 mm kraći od prethodnika (4.410 mm), te zanemarivo uži (1 mm), a najveći je iskorak u visini (104 mm viši u odnosu na prethodnika), što poprilično daje na masivnosti novog modela. Međuosni razmak je također narastao za 30 mm (2729 mm), a širi trag kotača u kombinaciji s AMG Line opremom dovodi do zaključka kako je pred nama pravi SUV model izraženog vozačkog karaktera. Tajna je, naravno, u modularnoj MFA2 platformi, na kojoj su bazirani modeli kao što je A klasa, CLA Coupe, B klasa i GLB.

Upečatljiva maska s krom detaljima, mnoge će zbuniti u prepoznavanju s GLC izvedbom (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prednja, ‘diamond grill’ maska sa srebrnom prečkom, trokraka zvijezda te veliki, 19-inčni naplatci itekako plijene poglede znatiželjnih prolaznika. LED High Performance svjetla rade odličan posao, po danu su upadljiva u efektnom dnevnom režima, a po noći pokazuju puni potencijal. Pogled sa strane otrkiva, kako je bočna silueta automobila fluidnija no ikad. Ono u čemu je Mercedes-Benz uvijek bio najbolji, nastavio je provoditi kroz sve modele, a to je koeficijent otpora zraka od 0.28. Cijela silueta dodatno doprinosi vizualnom dojmu vozila, te ostavlja dojam puno većeg modela no što to GLA uisitnu jest. Straga, zanimljiva grafika LED svjetala (na koje se još navikavamo), te lijepo uklopljeni uz difuzor, dvostruki ispušni nastavci zaokružuju priču.

Kako ovo tek u noćnim satima dobro izgleda, GLA poput ostatka društva (A, CLA, GLB) donosi poznato vozačko okružje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Unutrašnjost priča već dobro poznatu priču koju je započela aktualna A klasa. Kvalitetni materijali, zavodljiva ambijentalna rasvjeta i udobna (sportska) sjedala načinjena od brušene kože osvajaju visoke ocjene.

Prosotora na stražnjim sjedalima je puno više, nego u prethodnika (foto: Hrvoje Grguljaš)

U odnosu na prethodnika koji je bio kritiziran po pitanju prostora na stražnjoj klupi, novi GLA puno je izdašniji. Iako u praski ne djeluje baš da je toliki rast, na stražnjoj klupi, za koji bi voljeli da je nešto udobnija, prema tvorničkim navodima ima 11,6 centimetara više mjesta za koljena, a moguće je i doplatiti klizna sjedišta, kao i na modelu GLB. Prtljažnik broji solidnih 425 litara.

Mlade obitelji voljeti će ovaj automobil, čak je i prtljažnik solidne veličine od 425 litara obujma (foto: Hrvoje Grguljaš)

Položaj za vozačevim sjedalom je odličan, u brojkama, u GLA sjedite čak 14 centimetara više nego u A klasi. Njemački perfektno odrađeno, rekli bismo. Bilo da ste višeg ili nižeg rasta, s lakoćom ćete se ‘stopiti’ s novim GLA. Dojam kvalitete, osim kroz vizualni dio, najbolje se vidi kroz opip. Tek kada uhvatite kožom presvučeni AMG volan s ravnim dnom (ako nas pitate, možda najljepši u industriji), poželite odmah krenuti na neko dugo putovanje.

Ispred vozača nalaze se dva 10,25 inčna zaslona koji čine MBUX paket proširene stvarnosti, tako da se i ovdje može zabavljati s virtualnim asistentom. Dobar audio sustav koji broji 10 zvučnika i 225 W snage, ambijentalna rasvjeta sa 64 boje te odlična završna obrada jamče dobar osjećaj u unutrašnjosti, ali i ‘wow efekt’ kod suvozača koji sjeda po prvi put u vozilo.

Ambijentalna rasvjeta nudi čak 64 boje, zbilja efektan detalj kroz čitav interijer (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kao što smo već imali prilike isprobati u B klasi, ali u GLB, čije dojmove tek moramo i vama prenijeti, tako se i GLA 200d pojavio u možda najboljem motorizacijskom paketu. Novi OM654q, dvolitreni dizelaš razvija 150 KS  i 320 Nm između 1400 i 3200 okretaja. U praksi, to znači ubrzanje do 100 km/h za 8,6 sekundi, dok je navedena maksimalna brzina  od 208 km/h. Dobar dojam snage i lakoće vožnje, upotpunjuje i automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa zbog kojeg GLA jednostavno klizi po cesti, dok pritom troši između 6 i 7 litara. Na otvorenoj cesti ta brojka je i bitno manja…

Prava definicija riječi optimalno, 200d izvedba donosi pravih 150 KS… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Premda sa slabijim motorima straga dolazi polukruta osovina, testirani je primjerak imao multi-link ovjes koji omogućuje dovoljno udobnu vožnju sa dovoljnom dozom sportskih ambicija. AMG Line spušta karoseriju za 15 milimetara, a pri tom ne narušava udobnost. Dinamičnija vožnja zavojima je itekako moguća, GLA ostavlja dojam vozački orijenitranog modela, dok nas lijepo profilirana sjedala drže ‘u centru’.

Upravljač je prilično izravan, a dodatna podešavanja motora, mjenjača i upravljača moguće je ostvariti putem Dynamic Select tipke. Tada, u režimu vožnje Sport, GLA može ozbiljno pojuriti, dok se iz zvučnika čuje blagi i umjetno generirani zvuk motora.

Dynamic Selecet nudi četiri programa vožnje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Već spomenuti dizelski motor nema više grubi rad koji je bio specifičan za prethodnika, a zahvaljujući filigransko usklađenom mjenjaču fino prima gas. Tu su i opcije Eco, Comfort i Individual.

Udobnost nije narušena premda se testirani GLA u AMG paketu vozio na 19 colnim (235/50) kotačima. Zanimljivo je kako je Mercedes-Benz odlučio ponuditi i velike, 20″ naplatke, no vjerujemo kako će se najčešće na ovom SUV modelu viđati upravo ovi od 19 inča. Nude najbolje od oba svijeta, estetski su dovoljno atraktivni dok su i dalje udobni. Jedini problem može biti neuobičajena dimenzija naplataka, što iziskuje u prosjeku veće troškove.

Iako ne djeluju veliko, 19-colni naplatci odlično se uklapaju u GLA formu (foto: Hrvoje Grguljaš)

U gradskim uvjetima, ovaj model relaksirajuće će djelovati na vas. Dojam povišenosti i kompaktnosti je izržen, ipak, preglednost je i dalje slaba strana ovog modela, no uz doplaćeni paket prednjih i stražnjih parking senzora te stražnje kamere, parkiranje u središtima gradova postaje izuzetno lako. Također, oduševljava i prikaz MBUX proširene stvarnosti za navigaciju. Napredni sustav olakšava orijentiranje spajajući virtualni svijet sa stvarnim, a prometne informacije prikazuju se na slikama uživo uz pomoć prednje kamere. Bogata paleta sigurnosne opreme poput sustava aktivne pomoći pri kočenju, sustava aktivne pomoći za zadržavanje vozne trake te čitač prometnih znakova dodatno podižu sigurnost na već iovako visoku razinu, tako da će jednako uživati i mlađi i stariji vozači. Oni malo stariji možda nešto manje, barem dok se ne naviknu na more pogodnosti i opcija koje nudi GLA.

AMG paket vidljiv je i kroz stražnji branik i naglašene detalje… foto: Hrvoje Grguljaš

Oznaka 200d na svim novim modelima iz Stuttgarta predstavlja optimalan omjer ‘uloženo-dobiveno’, a upravo će to svakog novog vlasnika i više nego veseliti. Potentan motor od 150 KS istovremeno je štedljiv i dovoljno dinamičan, a za ovako motorizirani GLA treba pripremiti u startu, nešto više od 281 tisuće kuna. Ukoliko financije ne dopuštaju, tu je i bazni dizelaš (116 KS) koji do registracije iznosi 245.705 kuna. Što se benzinaca tiče, tu je GLA 180 koji krije 1.33 turbobenzinac sa 136 KS (koprodukcija sa Renaultom), a za istinske ljubitelje oktana tu je i AMG GLA 45 S sa 421 KS.

Doduše, testirani je primjerak ipak nešto skuplji te do registracije stoji 361.920 kuna, a kada se sve zbroji i oduzme, to je u rangu s najžešćim premium konkurentima. Mercedes-Benz svoje je društvo u životu vlasnika uvijek znao skupo naplatiti, većinom opravdano. Iznimka neće biti ni ovaj GLA…

foto: Hrvoje Grguljaš

Mercedes-Benz GLA 200d AMG Line

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., OM654q
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1950 ccm
Provrt x hod: 82 × 92.3 mm
Snaga: 150 KS (110 kW) pri 3.400-4.400/min
Moment: 320 Nm pri 1400-3200/min
Mjenjač: automatski, 8G-DCT
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4410 x 1834 x 1611 mm
Međuosni razmak: 2729 mm
Prtljažnik: 425 l / 1420 l
Cd: 0,28
Masa/nosivost: 1615 /555 kg
Krug okretanja: 10,8 m
Spremnik: 43 l
EuroNCAP: nije testiran još

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson/Multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 310 mm/diskovi 310 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 208 km/h
0-100 km/h: 8,6 s
Potrošnja (EU): 5,0/4,1/3,6 l/100 km
Na testu: 6,4 l/100 km
CO2: 121 g/km

CIJENA
Testni model
: 361.920 kn
Osnovni dizelaš: 245.705 kn (GLA 180 d / 116 KS)
Osnovni benzinac: 252.045 kn (GLA 180 / 136 KS)

foto: Hrvoje Grguljaš


Komentari

loading...