TESTIRALI SMO

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic, zlatna sredina prestiža i nastavak provođenja uspješne priče

Neke će iznenaditi podatak kako je Mercedes-Benz GLC najprodavanija zvijezda u bogatoj ponudi marke, ali njegov format i kvaliteta kroz godine su prepoznati kod ljudi. Definitivno jednog od većih pobjednika SUV groznice novog doba, isprobali smo u dizelskoj varijanti s blagim hibridom…

Dizelska izvedba na testu. Kako to čudno zvuči, čudno jer na testovima zadnjih mjeseci redovito vozimo hibride, plug-in hibride i ‘full’ struju. A ne bi smjelo biti čudno, nikako. Jer dizelska priča je nešto što u svakom pogledu ima smisla i pomalo je neopravdano stavljena – sa strane.

Mercedes-Benz dobro zna koliko je potencijala u ‘d’ oznaci modela, a testirani GLC 220d samo nam je to još jednom potvrdio. Motori iz Stuttgarta provjereno su tehnički usavršeni. Njihov ‘ugušeni’, tihi način rada i odlične performanse s malom potrošnjom i emisijama, jednostavno ne smiju biti u izboru kupaca.

Prepoznatljive oble linije nove generacije Mercedes-Benz modela nisu zaobišle ni GLC…

 

Testirani GLC nije nam bio potpuna novost. Upoznali smo ga na domaćoj premijeri. Prvi dojam i kilometri za upravljačem otkrili su nam kako ovaj model nastavlja putem prethodnika, prve generacije, koja je preuzela laskavu titulu najprodavanijeg Mercedes-Benza uopće.

Novi GLC svoju formulu uspjeha pripisuje odličnoj ponudi ostatka game ‘Švaba’. Dizajnerski elementi prate obrise C-klase, interijer također, robusnost od modela GLE, ali ipak u nešto skladnijoj formi i imate hit. Ne zaboravite, ovaj model nedavno je dobio i novu, 2. generaciju profinjene GLC Coupe izvedbe.

Sienna kožna sjedala u smeđo jkombinaciji, samo dodatno naglašavanje profinjenosti i prestiža (Foto: Nikola Jurković)

Testirani primjerak stigao nam je jako zanimljivoj konfiguraciji. Bogato opremljen, a s prvim otvaranjem vrata posebno nam je u oko upala efektna nijansa Artico sienna kožnih sjedala u crno-smeđoj boji (doplata 3.546 eura). I tu ćemo navesti prvu zamjerku, koliko god atraktivno izgledala, već kroz nekoliko Mercedes-Benz modela isprobani, naš sud je kako nisu najudobnija sjedala na svijetu. Nisu po našem guštu i sigurno ima puno udobnijih na tržištu. Opet, može biti individualno, ali kada ‘pritužbe’ čujemo i od drugih, onda nije naše – izmišljanje.

Ipak, u vožnji su odlična potpora, a potpuni užitak je kad čujete tiho vozilo s profinjenim zvučnim potpisom i vrlo niskom bukom podloge i vjetra. Izolacija na maksimum. GLC je značajno poboljšao karakteristike na cesti i izvan nje u nepovoljnim vremenskim uvjetima i dionicama s lošom podlogom. To uključuje pojednostavljeno korištenje putem off-road zaslona, jasnije informacije zahvaljujući “prozirnom poklopcu motora” te izvanrednom prianjanju i upravljivosti zahvaljujući poboljšanim sustavima upravljanja.

Ključne komponente dinamično dizajnirane šasije su novi prednji ovjes s četiri spone i stražnji neovisni multi-link ovjes. Standardni ovjes već pruža visoku razinu udobnosti u vožnji i buci, agilno upravljanje i užitak u vožnji. Opremljen je sustavom prigušivanja koji ovisi o amplitudi. Testni model nama je ugađao kroz AIRMATIC zračni ovjes. Savršena razina ugode.

U gradu, dok smo vozili GLC shvatili smo koliko na okretnost djeluje kut upravljanja na stražnjoj osovini do 4,5 stupnjeva. Ovo smanjuje krug okretanja za 90 centimetara, na 10,9 metara.

Vožnju olakšava i lakoća korištenja MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Najnovija generacija infotainment sustava s dva velika zaslona i navigacijom preko cijelog zaslona čini unutrašnjost digitalnijom i inteligentnijom. Broj opcija koje sve nudi teško je navesti u ovom tekstu, a izdvojit ćemo virtualnu navigaciju, pa opciju prilagodbe vozila za autopraonu. Tu je i uvijek prisutna komunikacija, na poziv “Hey Mercedes”. GLC donosi funkciju MBUX Smart Home i pretvara GLC u mobilni kontrolni centar za dom.

MBUX u potpunosti integrira sve glavne pružatelje streaming, uključujući i osobne postavke servisa. Newsflash je još jedna nova značajka MBUX-a. Lakoća povezivanja sigurno će se svidjeti svima koji vole preko mobitela ‘muzicirati’. Pogotovo, kad imate testni Burmester surround zvučni sustav (1.283,75 eura) s 15 vrhunskih zvučnika i ukupnom snagom od 710 W. Je li treba što govoriti?

Povišen osjećaj sjedenja, doprinosi još naglašenijem dojmu sigurnosti. GLC se hvali dugačkim popisom tehnologija. Tu je paketa pomoći pri vožnji sadrži dodatne i dodatno poboljšane funkcije, na primjer Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist, novi paket za parkiranje s kamerom od 360 stupnjeva i pomoć pri manevriranju prikolicom.

Komponente i sustavi u popularnom SUV modelu poboljšani su u brojnim detaljima, npr. ENERGIZING AIR CONTROL, AIR-BALANCE, GUARD 360°, a tu je i novi panoramski krovni otvor s tanjim poprečnim ojačanjem za značajno poboljšan osjećaj prostranosti.

U pogledu komocije, GLC je narastao od prethodnika. Putnici sprijeda i na stražnjoj klupi mogu uživati u potpunosti u ambijentu. Pogotovo po noći, kad u punom sjaju zavlada ambijentalno osvjetljenje. S druge strane, putovanja i priprema za njih bit će bez prevelike glavobolje zbog prtljage (620-1640 litara).

Prtljažnik ‘kao u karavana’, tako nekako jer 620 litara obujma stvarno donosi puno opcija za daleka putovanja (Foto: Nikola Jurković)

Testirani GLC stigao nam je u AMG Line (doplata 5067,50 eura) vizualnom dekoru, koji u Nautic plavoj boji (1.035 eura). Usporedbe radi, novi GLC (4,716 mm) je dulji 61 mm od prethodnika. Profinjenost i duh luksuza odmah su na prvu vidljivi, pogotovo s 20 colnim naplatcima. Tu su i neki dodaci poput stepenice od imitacije aluminija (597.50 eura), detalj koji baš nekako ‘nabilda’ cijeli izgled modela. S takvim detaljima, GLC forma ima odličan Cd, koeficijent otpora zraka, a on je u ovom slučaju 0,29. To je na razini nekih limuzina.

U doplati stižu Digital Light (1.716 eura), to su napredna LED svjetla koja noćnu vožnju čine užitkom. Sustav prilagodljivih dugih svjetala jednostavno su neka druga razina. Kao i kod EQE, dostupna je opcija projekcije pomoćnih oznaka i simbola upozorenja na prometnicu i taj detalj izaziva baš fascinaciju kad to prvi put vidite.

GLC je dostupan u 4 benzinske varijante (GLC 200, GLC 300, GLC 300e, GLC 400e) i dizelske (GLC 220d, 300d, 300de).

Dizelsko srce kuca i stvarno još jednom potvrđuje efikasnost takve vrste pogona. “Big like!” (Foto: Nikola Jurković)

Testirani GLC 220d 4Matic kao dizelska izvedba, ako nas pitate, definira se kao najbolji izbor. Dizel nije gotov, to je sigurno. U ovoj varijanti, ovaj dvolitreni sklop u blago hibridnoj varijanti donosi 197 KS + 23 KS. Na testu smo bilježili 8,2 litre u kombiniranim uvjetima. A najvećim djelom na gradskim prometnicama. Performanse od 8 sekundi do 100 km/h i krajnjih 219 km/h i više su nego  pristojne. No, na kraju dana ovo je jedan dojmljivi SUV, koji doslovno kuca na vrata i većem bratu (GLE).

Svi ti talenti, širok raspon tehnologija kao i vizualan nastup imaju svoju cijenu. GLC nikad nije ni bio povoljan, a opet je obarao rekorde širom svijeta. Isto je i sada, pa tako cijena testiranog modela, pored svih svjetski nevolja u kojima smo se našli, zvuči nažalost – realno. S iznosom od preko 800.000 kuna, koliko je testni model stajao, ovo je izbor samo premium društva. Ovo je izbor za duge staze i uživanje u najboljem od tehnologija na kotačima. Inače, početne izvedba GLC dostupna je od 67.465 eura (508.315 kuna), a uz leasing opcije možda i nije tako nedostižan.

POGON

Motor:  turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, sprijeda uzdužno
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1.993  ccm
Snaga dizelskog motora: 145 kW/197 KS pri 3.600 o/min
Elektromotor EQ boost: 23 KS / 200 Nm
Moment: 440 Nm pri 1.800-2.800/min
Kompresija: 15,5 : 1
Provrt x hod: 84,0 x 94,3 mm
Mjenjač: automatski, 9 st. (9G-Tronic)
Pogon: 4×4 (na sve kotače)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Dimenzije (D/Š/V): 4.716 x 1.890 x 1.640 mm
Međuosni razmak: 2888 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,0 m
Masa/nosivost: 1925/625 kg
Prtljažnik: 620-1640 l
Spremnik: 62 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/kombinirani
Kočnice: ventilirani diskovi (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/40 R20 (prednje) – 285/40 R20 (stražnje)

PERFORMANSE
Brzina: 219 km/h
0-100 km/h: 8,0 s
Potrošnja (EU): 8,6/6,7/7,4 l/100 km
Na testu: 8,2 l/100 km
CO2: 136-155 g/km

CIJENE
Testni model: 109.328 € (823.242 kn)
Osnovni benzinac: 67.465 eura
Osnovni dizelaš: 69.558 eura

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo