Novi GLC donosi plug-in hibridnu varijantu koji donosi preko 100 km dosega. Još je veći, još uvjerljiviji na cesti…
Prvo upoznavanje s novim Mercedes-Benz GLC imali smo na zagrebačkim Riverside golf terenima, u Blatu. Novi GLC prati u stopu ostale modele i sasvim je jasan put kojim marka iz Stuttgarta vozi. Po već poznatoj formuli, nakon dolazaka novih generacija – A, B, C i S-klasa, stižu i ostali jaki aduti. Među njima je GLC, jedan od najtraženijih modela zvijezde uopće.
Što je novo?
Novi GLC u ponudi motora uključuje četverocilindrične benzinske i dizelske jedinice u kombinaciji s električnim motorom. Četiri od njih su blage hibridne jedinice s integriranim starter-generatorom druge generacije (ISG). Tri druge varijante motora su plug-in hibridne jedinice sa izlaznom snagom sustava do 245 kW (333 KS) i okretnim momentom sustava do 750 Nm. Svi plug-in hibridi imaju električni domet veći od 100 kilometara (WLTP).
Osjetno više električnog iskustva: zahvaljujući čistom električnom dometu, svakodnevne udaljenosti obično mogu biti potpuno pokrivene električnom energijom. Poboljšani hibridni način vožnje pruža električni način vožnje za najprikladnije dijelove rute. Električna vožnja je prioritet na dužim putovanjima u urbanim sredinama, na primjer.
Svestran na cesti i izvan nje: GLC je značajno poboljšao karakteristike na cesti i izvan nje u nepovoljnim vremenskim uvjetima i dionicama s neučvršćenom podlogom. To uključuje pojednostavljeno korištenje putem off-road zaslona, jasnije informacije zahvaljujući “prozirnom poklopcu motora” te izvanrednom prianjanju i upravljivosti zahvaljujući poboljšanim sustavima upravljanja. Ovo vrijedi i kada se plug-in hibrid vozi potpuno na struju.
Udobnost i agilnost: Ključne komponente dinamično dizajnirane šasije GLC-a su novi prednji ovjes s četiri spone i stražnji neovisni multi-link ovjes. Standardni ovjes već pruža visoku razinu udobnosti u vožnji i buci, agilno upravljanje i užitak u vožnji. Opremljen je sustavom prigušivanja koji ovisi o amplitudi. Zračni ovjes AIRMATIC ima varijabilno podesivo prigušivanje za kompresiju i odskok
Okretan i siguran: Novi GLC posebno je okretan i stabilan s opcijskim upravljanjem stražnjom osovinom u kombinaciji s izravnijim omjerom upravljanja na prednjoj osovini. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je do 4,5 stupnjeva. Ovo smanjuje krug okretanja za 90 centimetara, na 10,9 metara.
Kakav dojam na cesti ostavlja?
Jedinstvene proporcije s klasičnim SUV značajkama kao što su simulirani kromirani štitnik postroja, krovni nosači i opcijske stepenice kombinirane su s novim oblikovanim rubovima na bočnim stranama kako bi se stvorila ravnoteža između elegancije, sportskog karaktera i off-road performansi. Posebnosti uključuju i nova prednja svjetla koja se spajaju izravno na rešetku hladnjaka i naglašavaju širinu vozila. U kombinaciji s opcijskim DIGITAL LIGHT sutavom, uz dobro poznatu “baklju” imaju dnevna svjetla u obliku elipse. Još jedan vizualni vrhunac je rešetka hladnjaka s kromiranim okvirom na standardnom AVANTGARDE eksterijeru. Prostora je nešto više, a prtljažnika čak 70 litara više…
Izgled interijera kao u C klasi?
Da! GLC nastavlja uspješnu formulu modernog, sportskog luksuza iz Mercedes-Benza. Na primjer, nadzorna ploča je vodoravno podijeljena na dva dijela i ima izdašne ukrasne površine sa središnjim zaslonom koji kao da lebdi. Avangardni dizajn sjedala i moderni paneli vrata naglašavaju visoku kvalitetu interijera.
Otpor zraka: U svojoj aerodinamički najpovoljnijoj konfiguraciji, minimalni koeficijent otpora zraka GLC-a je Cd=0,29. To ga čini dvije desetinke boljim od svog prethodnika (Cd = 0,31) – značajan napredak za SUV s konvencionalnim pogonom.
Razina tišine: Na još višoj razini, GLC je ugodno tiho vozilo s profinjenim zvučnim potpisom i vrlo niskom bukom podloge i vjetra. Sve akustične mjere zajedno pridonose “welcome home” atmosferi tipičnoj za Mercedes-Benz.
MBUX: Najnovija generacija infotainment sustava s dva velika zaslona i navigacijom preko cijelog zaslona čini unutrašnjost digitalnijom i inteligentnijom.
Maksimalna lakoća upravljanja: glasovni pomoćnik “Hey Mercedes” postao je sposobniji za dijalog i učenje. Funkcija MBUX Smart Home pretvara GLC u mobilni kontrolni centar za dom.
Zabava: MBUX u potpunosti integrira sve glavne pružatelje streaming, uključujući i osobne postavke servisa. Newsflash je još jedna nova značajka MBUX-a. Uz ključnu riječ Hey Mercedes, omogućuje korisniku pristup individualno odabranim kategorijama vijesti kao što su posao, sport ili kultura. Opcijski Burmester® surround zvučni sustav nudi jedinstveno iskustvo slušanja s 15 vrhunskih zvučnika i ukupnom snagom od 710 W.
Sustavi potpore: Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji sadrži dodatne i dodatno poboljšane funkcije, na primjer Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist, novi paket za parkiranje s kamerom od 360 stupnjeva i pomoć pri manevriranju prikolicom.
Digital Light: Ova revolucionarna tehnologija prednjih svjetala (opcija) pruža nove funkcije kao što suprojekcija pomoćnih oznaka i simbola upozorenja na prometnicu.
Značajke komfora: Komponente i sustavi GLC-a poboljšani su u brojnim detaljima, npr. ENERGIZING AIR CONTROL, AIR-BALANCE, GUARD 360°, ambijentalna rasvjeta ili novi panoramski krovni otvor s tanjim poprečnim ojačanjem za značajno poboljšan osjećaj prostranosti. Opcijsko multikonturno sjedalo sada ima proširene funkcije masaže.
Nova generacija dostupna je od 524.084 kuna za GLC 220 d 4Matic (197 + 23 KS) izvedbu, dok je benzinska varijanta GLC 200 4Matic (204+ 23 KS) vaša za 508.317 kuna.
Kruna ponude (za sada) je GLC 400 e 4Matic od 381 KS cijenjen – 602.006 kuna.
Foto: Mercedes-Benz Hrvatska