KRALJ LUKSUZNE KLASE

Mercedes-Benz S-klase (2021.): riznica luksuza i tehnologije, starta s blago-hibridnih 380 KS

Od Pontona, Repaša, kultnog W108 i Europskog automobila 1974. godine, još uvijek aktualne serije W222 iz 2014., do novog modela W223, s adutima za autonomnu vožnju, kraljevstvo visoke klase…

Kako će izgledati novi Mercedes-Benz S-klase, pokazuje ilustracija Autozeitung.de, koju je napravio poznati renderist Avarvarii. Što reći o tom modelu, nego da će pokazati krajnje dosege automobilske tehnologije i luksuza, konačno njegova top-verzija bit će Maybach.

Udarna verzija će biti s rednim 6-cilindarskim turbobenzincem 3.0 i 48V sustavom starter-generator te se već u osnovnoj verziji računa na sinergijskih 380 KS. Premda je bilo najavljeno da s ovom serijom dizelaši postaju ‘out’, posljedice pandemije koronavirusa i novi strateški planovi donose promjene.

U ponudi će ostati, a na mnogim tržištima će biti glavni adut model S 350 d, s rednim 6-cilindarskim turbodizelašem 3.0 snage 286 KS, kojemu će potrošnja biti snižena na 5,7 litara na 100 km.

Gasi se Top Gun verzija S 65 AMG, snage 630 KS, a umjesto nje dolazi hibridna S 63 e 4Matic, s bi-turbobenzincem 4.0 V8 i elektromotorom, s vršnom snagom od 650 KS, a 15 posto niže potrošnje. O tome uskoro više…

A sada malo u prošlost, da se vidi ‘pedigre’ najvažnije automobilske serije u povijesti. Prvi model, koji se može nazvati ocem svih Mercedes-Benz S-klasa, bio je ‘Ponton’ (uveo je samonoseću karoseriju u zaobljenoj, 3-volumenskoj limuzinskoj formi), 220a serije W180 I iz 1954., 17 cm produžena verzija osnovnog Pontona W180, koji se smatra korijenskim modelom E-klase.

Prvi se put S u oznaci javlja 1956., kad je predstavljen model 220S (W180 II), a 1958. uslijedio je temeljit redizajn, serije W128. Mercedes-Benz 220 SE (prvi put uvedena slavna oznaka SE) pokretao se rednim 6-cilindrašem obujma 2195 ccm, s bregastim vratilom u glavi, mehaničkim ubrizgavanjem i snagom od 134 KS.

Naslijedio ga je 1959. ‘repaš’ serije W111/112, koji je u najsnažnijoj verziji imao rednog 6-cilindraša obujma 2996 ccm. Sljedeća je stepenica bio model W108, koje se smatra prvom S-klasom novijeg doba, premda je S kao oznaka serije (ne modela) uvedena sljedećom generacijom.

Ova je poznata, jer je uz redne 6-cilindraše 2.5, 2.8 i 3.0 imala i V8 – 3.5, 4.5 i 6.3. Do 1972. proizvedeno 380.000 primjeraka kockastih i elegantnih modela uspravnih farova. Najsnažniji je bio 300 SEL 6.3 s 250 KS.

Novi će model biti evolucija dosadašnjeg, klasičan stil u hi-tech izdanju, s dvostrukim LED-Matrix svjetlima i koeficijentom otpora zraka od samo 0,23Sljedeća ‘barokna’ serija W116, od 1972. do 1979. proizvedena je u 473.000 primjeraka, a najsnažniji je bio 6.9 V8. Model 450 SE iz 1974., kao jedini Mercedes do sada, proglašen je ‘Europskim automobilom godine’.

Potom slijedi najprodavanija serija W126, koja je od 1979. do 1991. doživjela ‘nakladu’ veću od 800.000 primjeraka. Potom, 1991. dolazi na red ‘debela’ W140 uvedena je 1991. (u modelu ove serije Mercedes-Benz S280 1997. poginula je Lady Diana). Slijedile su 1998. – W220 iz 1998. i 2006. – W221.

Još uvijek aktualna šesta generacija modela Mercedes-Benz S-klase (ako se gleda formalno, stvarno deveta) W222 stigla je na proljeće 2014., kao izvedenica prethodnog modela, lani je filigranski redizajnirana, a sada dolazi vrijeme za novi model, novog ‘kralja automobilskog tržišta’, Mercedes-Benz S-klase (W223).

Gospodska elegancija najvišeg ranga, s moćnim i štedljivim motorima i zračnim ovjesom pružat će užitak vožnje i prestiž najvišeg ranga…

Ilustracija: Avarvarii, Autozeitung.de

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo