TESTIRALI SMO

Mercedes EQB 250, na osnovu forme i pogona dobiti će puno fanova

Voziti električni automobil danas znači biti cool i biti napredan. Kad još tome dodate formu kakvu ima novi adut iz Stuttgarta, priča dobiva potpuno nove obrise. Novi EQB na testu nam je pokazao zašto je toliko dobro biti dio ‘strujnog kruga’…

Mercedes EQ program sve je brojniji. Na sreću, mi imamo tu sreću da sve te novosti možemo pobliže isprobati i upozati. Na test smo nakon dizelskog GLC i električno EQE, sad uzeli još jedan iz domene nulte emisije. Mercedes EQB 250 je kako i ime sugerira ‘transformer’ regularnog GLB modela. Riječ je zapravo za mnoge još uvijek novom modelu, koji u kompaktnim proporcijama sugerira veliku dozu prostranosti. Toliku da nudi opciju s čak 7 sjedala!

Prepoznatljivi EQ detalji, prije svega spojena stražnja svjetla (Foto: Nikola Jurković)

Na papiru i formi izgleda sve idealno, ali je li uistinu tako? Provjerite u nastavku…

Novi EQB dugačak je 4684 mm, što zapravo sugerira kako je dobrih 5 cm dulji od standardnog GLB. Zbog baterija na vagi debelo premašuje 2 tone (2.085 kg). Dakle, poprilična je pojava u pogledu gabarita. Zbog istih tih baterija podnica je nešto narasla u visinu, a to se posebno osjeti na stražnjoj klupi. Otvaranje vrata prtljažnika otkriva obujam od 495 l. Dakle, forma je dobra, ali iskoristivost nije potpuna. No, to ne mijenja opći dojam kako ovaj model prije svega želi biti obiteljski adut.

Istina, stražnja klupa prilično je visoka i pomalo kratke sjedeće površine. Voljeli bi da je to malo bolje izvedeno, ali opet kad razmišljamo, kao da su željeli napraviti izvedbu koja podsjeća na koncepciju sjedenja u famoznoj G-klasi.

Kad smo već kod proporcija, tj. mase, veseli što su njemački inženjeri jako dobro izbalansirali vozačke karakteristike. Masa dakle nije problem i čak nudi određenu prednost u pogledu težišta. Zasluge pripisujemo u doplati dostupnom adaptivnom ovjesu, ali i inače dobro složenom ovjesu (naprijed MacPherson, iza multilink). U prometu tako nećete izluditi s nepotrebnim nabijanjima i lupkanjima, čak i kada se vozite kao u testiranom primjerku, na 20 colnim naplatcima.

Testirani model stigao nam je u EQB 250 izvedbi. Ta nomenklutura sugerira kako je riječ o izvedbi s prednjim pogonom. Dostupna je i 4Matic varijanta, ali pitanje je koliko je vlasniku koji ne ide u neke ekstreme, tako nešto potrebno. Osim što će dobiti još 70 kg teži model i nešto malo više struje u upotrebi.

Ovaj EQB stiže s pogonom nove generacije. O čemu se radi?  ASM-motor ( asinkroni)  prepustio je mjesto PSM (permanentni sinkroni umjesto) sklopu koji je zbog korištenja rijetkih materijala (Neodium) u svojoj izvedbi skuplji, ali i dosta učinkovitiji. Ukupno 140 kW, odnosno 385 Nm (+10 Nm) okretnog momenta dovoljno je da EQB 250 ubrza do 100 km/h za 8,9 s. Za struju ne previše impresivno, ali električari postaju sve racionalniji. Također, mnoge će iznenaditi i maksimalna brzina od 160 km/h. Čak i ako vas ovo ne impresionira, u vožnji uvijek dostupni moment radi razliku i ostavlja potpuno drugačiji dojam snage i moći na cesti.

U vožnji je posebno zanimljiva opcija rekuperacijskog načina. Dostupna su tri stupnja reguliranja vožnje, odnosno regulacije intenziteta koji birate putem ‘polugica’ iza upravljača. Odličan je to način za ‘sačuvati’ kočnice. ‘Minus’ regulacija donosi kočenje i zaustavljanje vozila u kojem se akumulira još više energije. Pojasnit ćemo, to vam je kao kočenje motorom, ali u ovoj priči to je prilično izračeno zaustavljanje. Jedino opaska, nekako je u takvoj fazi specifičan osjećaj na pedali kočnice. Možda je Mercedes-Benz inženjerski tim trebao to bolje odraditi…

Sve izgleda poznato i jednako napredno. To znači profinjeno i zapravo jako sve ‘user friendly’ (foto: Nikola Jurković)

U pogledu vozačkog okruženja, opet je prisutan MBUX. Multimedijski dio prepoznatljive grafike i fluidnog načina rada, nudi gomilu opcija a opet je toliko jednostavan za korištenje. Tu je i ‘Mercedes me connect’ kojom je vaše vozilo uvijek ‘na oku’. Dakle, čak i ako odlučite provesti sat vremena na punjaču uz automobil, uvijek ćete imati nešto za proučavati. Kvaliteta materijala je stvarno zavidna, iako će mnogi reći kako to nije najbolje od Mercedesa, očito računajući na modele poput S-klase…

Prepuno informacija, a opet je sve suptilno i nenametljivo (foto: Nikola Jurković)

Kad smo kod punjača, možemo otkriti i koliko je nama trebalo struje u prosjeku. Tvornički deklariranih 17,8 kWh nismo baš postizali, ali brojka od 20 kWh, zapravo nešto malo više dovoljno sugerira kako brojka nije toliko loša. A to u prijevodu znači doseg od 360-380 km.

Dakle nije rekorder? Nije, niti je to Mercedes EQ program ikada komunicirao prema van. Zapravo, kad bolje razmislimo njegova aerodinamika se kosi sa svime što Mercedes-Benz sve ove godine promovira i čemu naginje. Tako da spomenute brojke u proljetnom razdoblju izgledaju jako prihvatljivo. Uz formu ‘ormara’ i vozeći se na 20 colnim kotačima, baš ok!

EQB donosi 495 litara kapaciteta za prtljagu (foto: Nikola Jurković)

Kolege iz drugih redakcija, koje su se vozile tijekom hladnijih dana, rekli su da su njihove brojke bile još slabije. Očekivano, na minusu to ide do brojki od 250 do 270 km. Uz korištenje punog potencijala grijanja, odnosno klimatizacije.

Pohvalno je kod električnih modela prikaz cijelog prikaza toka energije. Osim uvjerljive grafike, prikaz dosega je iznimno realan i možete se osloniti na brojke koje prikazuje. Odabirom Eco programa vožnje, osjetno na papučici gasa pada doživljaj snage, ali to garantira maksimalnu uštedu.

Kako smo punili i koliko vremena smo gubili na punjaču? Kombinirali smo. Prvo sa serijskim on-board AC-punjačem snage 11 kW. Brzo DC-punjenje iznosi 100 kW i nije najbolji u segmentu. Dobra stvar je što kod EQB punjenje ostaje konstantno do 80% napunjenosti baterije, za razliku od drugih gdje na polovici krivulja snage osjetno pada.

I sad koliko ova igra stoji? Mercedes EQB 250 nastupa od 51.280 € (446.720 kuna), a testni se hvalio podužim popisom. Atraktivni 20-inčni AMG-naplatci i Rose Gold nijansa, Night i Advanced paket pa iznos ide nešto preko 59.000 €. Dosta, pa je ovo ‘igra’ za odabrane i dobro stojeće. Ipak, Mercedes ovu priču olakšava uz vlastite subvencije. Tako EQ-poticaji pomažu u cijeloj priči s iznosom od 60.000 kuna. Dobra volja zastupnika i dobar konačni produkt, zaslužuju da se barem razmisli i barem uhvati ponuda i razmisli o istoj…

POGON
Motor: električni AC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Snaga: 140 kW (190 KS)
Moment: 375 Nm
Kapacitet baterije: 66,5 kWh
Mjenjač: 1-stupanj CVT
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4684 x 1834 x 1667 mm
Međuosni razmak: 2729 mm
Udaljenost od tla: 154 mm
Masa: 2085 kg
Prtljažnik: 495 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/neovisan
Kočnice: samov. diskovi 320 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 160 km/h (ograničena)
0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja struje (WLTP): 15,7 kWh/100 km
Potrošnja struje (realno): 19,1 kWh/100 km
Doseg: 426 km (WLTP)
Doseg: 360 km (realno)

CIJENA
Osnovni model: 51.280 €
Testni model: 59.008 €

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo