TESTIRALI SMO

Mercedes EQE 300 AMG Line, E-klasa koju će većina shvatiti i obožavati kroz nekoliko godina

Mercedes-Benz je mjerilo, status i prikaz uspješnosti. Provjerili smo u testu, hoće li prestižni trend ostati normalna stvar kod Nijemaca i s pojavom EQ programa vozila. Prvi na redu je futuristički prekrasna limuzina – EQE

EQ ofenziva nije od jučer. Mercedes-Benz je električni segment skoro pa upotpunio. Čak je i EQG spreman za skoru premijeru. Prekrasna stvar auto novinarstva je što možete biti u tijeku i odmah doživjeti najbolje od budućnosti. Mercedes EQE to svakako je. Koliko god struja bila sporna, neke stvari joj teško možemo osporit…

Prvi pogled na EQE i odmah primjećujemo neobičnu limuzinsku siluetu. S nestvarnim aerodinamičnim talentima (koeficijent otpora zraka = 0,22), Nijemci su pazili na svaki detalj kako bi vozilo bilo u duhu budućeg dizajna marke, ali i u svrhu što veće autonomije. Uspjeli su u jednom i drugom.

Coupe silueta u limuzinskom izdanju, sve za aerodinamiku, EQE je baš nešto drugačije (foto: Nikola Jurković)

Prvo sjedanje u EQE i odmah primjećujemo malo viši položaj sjedenja. Baterije ispod nas podigle su koji centimetar sjedala i zapravo uz odličan položaj sjedenja donose dobar osjećaj i ono što svi hoće žele- jako dobru preglednost. AMG paket donosi vizualni dekor kako izvana, tako i kroz detalje unutrašnjosti. Da, takve stvari prilično podižu cijenu, ali vlasnici baš takve stvari vole. Čak i ako kotači odu u sferu neracionalnih 21 cola (doplata 1.830 eura), a na panoramski krov (1.545 eura) ni mi nismo imuni. Čak i ako je struja u pitanju, vjerujemo da će i dalje biti onih kojima će estetika biti jako važna.

Na gradskom brzom punjaču (prigušene snage) za 2 sata smo puni i vozimo idućih gotovo 500 km (foto: Nikola Jurković)

Koliko god mi voljeli pričati o dizajnu i kvaliteti izrade, pogonski dio je tema broj 1. Iako je testirani Mercedes EQE 300 zapravo početni model u postavi, u praksi ne ostavlja ni malo dojam kako se ovdje radi o modelu koji je uvod u ovu priču, barem što se ovog modela tiče. Velika baterija, zavidna snaga, ovaj model guraju u orbitu najboljih električnih modela uopće. EQE u ponudi ima izvedbe s 89 i 90,56 kWh. Mi smo ‘živjeli’ na ovoj manjoj i odlično nam je bilo.

Sad si vjerojatno mislite, ovi u redakciji su neki veliki ljubitelji električnih automobila. Nismo baš veliki, imamo neke simpatije, pogotovo na relacijama unutar grada i nekim kraćim međugradskim relacijama. A još više kad znate sve punjače da su u funkciji i dostupni za korištenje. Ni najmanje glavobolje nema. Pogotovo kada se spojite na one najsnažnije punjače (178 kW) kod nas, onda punjenje izgleda kao lagana stanka i odmor od vožnje. Konkretno, u gradu smo se punili na brzom punjaču nešto manje izlazne snage, a 80 kWh smo dobili za nešto manje od 2 sata punjenja. Ne treba ni govoriti kako uz ovakve modele treba biti dobro organiziran. Jer uz dobru organizaciju, ni nećete osjetiti u ovom slučaju punjenje novog EQE kao neku tlaku i obavezu.

Nijemci su proteklih godina jako puno uložili u proizvodnju baterija, a prvi rezultati su očiti. Nije tajna kako je Mercedes-Benz u početku imao određenih problema s proizvodnjom EQ programa (posebno EQC modela), a sad su ta vremena iza njih i bilježe odlične rezultate. Mercedes EQ sad svojim kupcima daje jamstvo u trajanju od 10 godina, odnosno 250.000 km.

Vožnja ovog tehnološkog električnog dragulja samo nas je podsjetila kako je EQE ispred vremena. Kako izvedbom, dojmom, tako i električnim potrebama na daljim putovanjima. Hrvatske punionice i dalje ne donose puni potencijal, pa u najboljem slučaju daju do 32 kW nominalne snage (a komunicira se i priča o 50 kW). Ovim pitanjem bi se trebalo pozabaviti, pogotovo sad kad ljeto ponovno kuca, a i sve više turista s električnim vozilima…

U ovoj test priči, ne smijemo ni u jednom trenu EQE talente zanemariti. I dok će neki reći, kako je kvaliteta Mercedes-Benza pala, to baš nije tako. Ok, kod nekih modela su možda ‘profulali’ s nekim detaljima i završnom izradom, ali EQE ovdje ide samo sa superlativima. I dok nas je fascinirao EQS, testirani EQE u patagonia crvena metalik nijansi (1.007 eura), zapravo je sve ono što je veći brat, samo u broj manjoj dimenziji.

MBUX iskustvo je zasigurno najbolje u svijetu autoindustrije… (foto: Nikola Jurković)

Dizajn je nešto što će dugo osvajati i zapravo sa svakim novim gledanjem sve više pobire simpatije. Već na prednjem dijelu, u maski su vidljivi male ‘zvijezde’ i sa svjetlima ostavlja nešto normalniji dojam, budući da na iznenađenje, Digital Light svjetla ne spaja svjetleća LED traka, kako je to slučaj kod ostalih EQ modela. No, zato je pogled straga nadoknadio prekrasnim svjetlosnim potpisom.

Mercedes EQE dostupan je u još jednoj formi, uskoro u Hrvatsku stiže i – EQE SUV.

EQE kao i ‘normalna’ E-klasa (4.935 mm), slični su proporcijama. Električni Mercedes nije ostavljao dojam da je tako dugačak, baš zbog svojih oblih linija, a na kraju je za 11 mm i dulji. No, posebno fascinira duljina međuosovinskog razmaka (3120 mm). To se posebno očituje u unutrašnjosti vozila, gdje prostora ni malo ne nedostaje. Detalj koji nas je oboružao, kasnije smo shvatili da ide uz doplatu su ‘skrivene’ kvake, a koje se izvlače s prilaskom vozilu ili naravno otključavanju vozila. Njih dobivate ako se odlučite na Premium plus paket vrijedan u doplati  – 10.404 eura, tj. oko 80.000 kuna.

Ulazak u vozilo nama je bio dosta ugodan, iako bi ljudi koji nisu u treningu mogli imati određenih problema. Nakon što se smjestite, kreće animacija i uživancija Mercedes EQ svijetu. Famozni Hyperscreen koji smo doživjeli i pod dojmom gledali prvih dana vozeći EQS, nije bio u testiranom EQE. Zapravo, nije dostupan u EQE 300 izvedbi. Ali znate što? Taj Hyperscreen nije nešto što bi preporučili, jedino ako želite mir u vožnji pa suvozaču i ostalim suputnicima pružite mogućnost okupacije MBUX doživljajem. Naravno, ne smijemo zaboraviti i ambijentalno osvjetljenje. Mercedes EQ je i taj dio začinio kako samo oni znaju.

Za poslovnjake, onda je sasvim dovoljno pristojnih 430 l (foto: Nikola Jurković)

EQE 300 na testu, dovoljno da nas oduševi. Najviše zbog toga što je kao početni model toliko moćan, uglađen i dovoljan. Njegovih 180 kW iz elektromotora, znače zapravo 245 KS i 7,3 sekunde do 100 km/h. Elektronički je ograničen na 210 km/h, pa ni u tome nije zakinut. I dok hvalimo korištenje EQE u gradskim gužvama, njegov puni potencijal zapravo je najviše očit na autoputu. Koliko jednostavno klizi, što zbog aerodinamike, što zbog zračnog ovjesa, EQE je baš poput krstarice. Vozač će imati priliku i prilagođavati vozilo određenim situacijama. Tako i kroz programe rekuperacije – bez, srednja i jaka rekuperacija.

Vožnja otvorenom cestom, osim što donosi značajne rezultate u domeni električne potrošnje i samog dosega, posebna je u noćnim satima. Mercedes Digital Light sa svojim animacijama pri paljenju vozila i odlasku od njega, pa sve kroz vožnju stvaraju fantastičan doživljaj. Kako sve to radi? Ovo o čemu sad pričamo je stvarno nešto ispred vremena. Ako ste previše agresivni ili se previše približite vozilu ispred vas, sustav će na asfalt projicirati znak opasnosti od sudara ili znak kako ste preblizu drugog vozila. Dojmljivo. S druge strane, bogato ambijentalno osvjetljenje će kroz svjetlucanje upozoravati i na približavanje vozila koje je u mrtvom kutu.

Osjećaj na upravljaču je uvjerljiv. Iako je ‘mesnati’ kožom obloženi upravljač prije svega tu da se uklopi ugodi, on u Sport programu značajno očvrsne i pruža jako dobre povratne reakcije. Upravljivost za 5 sigurno ide i na račun stražnje osovine koja se također zakreće (1.322 eura). To se stvarno osjeti, pogotovo dok manevrirate na parkinzima…

MBUX sustav radi perfektno. Kamera za pomoć u vožnji je gotovo pa 4K kvalitete. Ukoliko ste lik koji voli uvijek provjeravati stanje u prometu, navigacija izračunava rute prema količini prometa, dužini i topografiji rute, ali i prema temperaturi zraka kroz koju ruta prolazi. Jer, energija koja se ne koristi za hlađenje baterije, u konačnici se rezultira na doseg. Toliko pričamo o ovom modelu, a nismo još rekli koliko može voziti bez punjača. Deklariran je na 542 km, a naše testne vožnje donijele su brojke koje bi mogle s lakoćom odraditi 460-470 km.

Uživanje u novom dobu, u novoj E-klasi, koja će kad tad postati ono što je nekad bio ‘okan’, danas je model u kojem uživaju samo odabrani i odvažni. S vremenom će postati normalno i izbor bez kompromisa. Do tada, za ovakav ‘električni stroj’ potrebno je izdvojiti preko 75.000 eura u startu, odnosno – 112.189 eura (844.782 kune) kao za bogato opremljeni testni primjerak. Ovo je bilo guštanje. I ne, nismo električni frikovi, fanatici…

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 245 KS
Moment: 640 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 100 kWh (Litij-ionska)
Iskoristivost baterije (neto): 89 kWh
Najveća AC snaga punjenja: 11 kW
Najveća DC snaga punjenja: 150 kW
Doseg: 420 kilometara (realni)
Pogon: na stražnje kotače
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: D-segment, limuzina, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.946 / 1.961 / 1.510 mm
Međuosni razmak: 3.120 mm
Cd: 0,22
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 2310 kg / do 495 kg
Prtljažnik: 430 – 895 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisni ovjes / stabilizatori, dvostruka poprečna ramena
Kočnice: samov. diskovi (345 mm) / diskovi (340 mm)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: naprijed 255/30 R21, straga 285/35 R21

PERFORMANSE
Brzina: 210 km/h
0-100 km/h: 7,3 s
Potrošnja na testu: 20.8 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 75.700,00 €
Testni model: 112.189 eura (844.782 kune)

Foto: Nikola Jurković

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo