TESTIRALI SMO

MG ZS Luxury 1.0 TGI, zanimljivi novitet u klasi, Kina sve jača u autoindustriji

Povratak marke MG Motor na naše tržište nije prošlo ispod radara, Grand auto kao zastupnik odradio je odličan posao, a u tome im sigurno puno pomaže i bogata ponuda modela. Testirani ZS dokazuje koliko potencijala donosi kineska marka, prvi u nizu modela koji smo testirali osvaja u brojnim elementima…

MG modeli možda vam nisu još dobro poznati, možda ih još miješate kad ih vidite. Zato ćemo vas za početak upoznati s MG ZS modelom. Vjerujemo da ćete ga dobro upamtit, jer bi u idućim mjesecima njegova prodajna brojka i zastupljenost na prometnicama trebala rasti.

MG ZS se u promotivnim materijalima opisuje kao elegantan i udoban automobil idealan za užurbane obitelji koje traže odličan omjer cijene i kvalitete bez kompromisa u pogledu praktičnosti ili stila. Možemo se složiti, uostalom mali SUV modeli danas se formiraju i imaju toliku popularnost upravo zbog tih talenata. Sad je li atraktivan i dovoljno lijep, jedno je sigurno, ruku na srce, u klasi sigurno nije najljepši.

Njegov povišeni stav, svidjet će se svima koji vole preglednost u gradu, ali i skrenuti izvan asfaltnih površina. Neka prepoznatljiva forma kod MG modela neće baš prolaziti, jer se ostatak ponude dosta razlikuje. ZS tako u prvi plan gura osmerokutni logotip, rešetku s uzorkom dijamanta i zapravo jako efektna LED svjetla.

Iako je nova marka na tržištu, veseli što MG Motor domaćim kupcima nudi puno opcija. Tri paketa opreme (Excite, Exclusive, Luxury) i 2 benzinska motora u opciji, zvuči jako zanimljivo. Još kada pridodamo i potpuno električni MG ZS EV, kineska marka je možemo reći odmah s dvije noge zakoračila na EU tlo. O tom modelu ćemo također uskoro, u velikom testu…

Baš kao i sve ostale azijske marke, tako i MG Motor dobro zna što kupce privlači. Puno opreme u startu, zanimljivi detalji i povoljnost, formula je koja garantira rezultate. Pogotovo kada je dojam na prvu, ali i na drugu dobar.

Ozbiljni nastup, LED svjetla, ZS je stvarno model na kojeg se pazilo u proizvodnji

MG ZS je automobil koji u svojem popisu opreme nudi čitav niz opcija. Testirani Luxury primjerak tako je imao 360° kameru za parkiranje, sustav nadzora mrtvog kuta vlasnicima nudi nadzor mrtvog kuta. Veliki dio ljudi neće ostati imun na veliki panoramski krov, a za zabavu će se brinuti 10.1-inčna multimedija, koja podržava Apple CarPlay i Android Auto. Istina, sam infotainment sustav možda nije najbrži, ali korektno odrađuje svoje zadatke. Isprobani MG ponudio je audiosustav sa šest zvučnika, funkciju ulaska u vozilo bez ključa i satelitsku navigaciju.

U pogledu komocije, ZS stvarno zaslužuje pohvale. Kako naprijed, tako i na stražnjoj klupi. Dok je prtljažnik također jedan od većih u klasi, od 448 litara. Čak i ako ste viši rastom, nećete se trebati nešto pretjerano prilagođivati.

S jednim od najboljih stražnjih unutarnjih prostora u svojoj klasi u kojemu se i najkrupniji putnici mogu udobno smjestiti  i ravnim stražnjim podom, MG ZS može prevesti sve što vam treba. Zanimljivo je vidjeti šavove marke ugravirane na sjedalima. Taj detalj baš ostavlja dojam kako se radi o modelu koji dodacima puca i na skuplje klase vozila, kao i dosta mekih materijala, tj. kože u interijeru vozila.

Koliko dobro se vozi? Usudili bi se reći kako je tu negdje, ako ne i bolji od konkurencije (Vitara, Duster…). Ugodan u gradu, u zavoju čisto solidan. Ta zategnutost se dobila između ostalog i kroz torzijsku krutost okvira automobila (18.400 Nm), a konstrukcija za apsorpciju energije izrađena je u potpunosti od čelika visoke čvrstoće.

111 KS najviše fasciniraju mirnim radom

Izbor motora je zapravo najteži dio. Ne zbog ponuđenih opcija, nego varijante koje nema. Dakle, snažnije motorizacije, od dva dostupna (106 i 111 KS) nema niti će biti u ponudi. Testirani ZS s 1.0-litreni turbak, pokazao se kao dobra opcija. Uostalom, ovakav koncept probali smo  i kod konkurencije i dobili potvrdu kako može dobro odraditi posao. Pričamo o 3-cilindričnom motoru koji se može pohvaliti prije svega svojim mirnim radom, pa prilikom održavanja vožnje od 60-90 km/h radi tako tiho da se morate dobro fokusirati kako biste ga čuli. Minus je potrošnja, kao i svaki mali benzinac s automatskim mjenjačem, brojka od nešto više od 9 litara je svakodnevica u ovom modelu.

Zato cijena ovog modela od 180.075 kuna s punim popisom opreme u top izdanju (Luxury) zvuči jako dobro, a posebno ako gledamo na ulazni model od 142.402 kuna. Novi MG modeli dolaze sa sedam godina jamstva ili 150.000 km.

Bilo kako bilo, ozbiljnost nastupa i prvih nekoliko koraka marke sugerira na uspjeh. Nadajmo se da će prodajno-servisna mreža dodatno proširiti, jer će to onda značiti samo jedno – konačno etabliranje na hrvatskom tržištu. Ovako će uvijek biti ljudi koji će se propitkivati i sumnjati u “instant” opcije, a ova to sigurno nije.

TEHNIČKI PODACI: MG ZS Luxury 1.0 TGI

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, izravno ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74 x 77.4
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 82kW / 111 KS pri 5200/min
Moment: 160 Nm pri 1800-4700/min
Mjenjač: automatski, 6-brzina
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4.323 x 1.809 x 1.644 mm
Međuosni razmak: 2.580 mm
Krug okretanja: 11.1 m
Masa/nosivost: 1264/519 kg
Prtljažnik:
448 / 1.375 l
Spremnik goriva
: 50 l

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi / straga bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,4 sekundi
Potrošnja (na testu): 9,1 l
CO2: 149-163 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model:  142.402 kn (MG ZS 1.5 Excite)
Testni model: 180.075 kn

Autor