TEST

Mitsubishi L200 Double Cab 2.3 DI-D AT Instyle, novo lice za provjerenu tehniku

Nova generacija djelatnika iz Japana postavlja nove standarde i razvlači osmijeh od uha do uha. Nismo pronašli put u kojem se L200 nije snašao, a ‘sporni’ ekološki nastrojeni 150 KS dobro se snašao…

Japanci su počastili suvereni pick-up model velikom dozom osvježenja. Njegov radnički duh i dalje je prisutan, čak ga ni nove ekološke norme nisu pokolebale u suverenom nastupu. Njegove ogromne dimenzije ukazuju kako ne želi biti dio gradske priče, iako se i tamo dobro snalazi. Blatnjavi putevi ipak su ako pitate L200 prvi izbor, to su prepoznale i naše državne službe.

Poput oklopnog vozila – ostavlja dojam gdje god se pojavi, ali prilično je jednostavne uporabne prirode (foto: Željko Marušić)

Koliko je zapravo važan model po Mitsubishi, otkrio je i direktor marke Osamu Masuko: ‘Novi Mitsubishi L200 nama je jedan od naših najvažnijih strateških modela. Njegov uspjeh će ubrzati zamah održivog rasta tvrtke. Novi model donosi poboljšanja u vidu trajnosti, pouzdanosti i udobnosti razvijenih tijekom 40 godina od uvođenja serije. Uvjeren sam da će novi Mitsubishi L200 zadovoljiti različite potrebe i želje naših kupaca širom svijeta.’

Provjerili smo koliko je gospodin Masuko dobro najavio osvježeni model.

Posjedujete motocikl ili quad i pri tome se volite zaputiti negdje dalje od grada? Model poput testiranog Mitsubishi L200 je idealan za takvu vrstu aktivnosti. Iz zemlje izlazećeg Sunca stiže nam potpuno novi Mitsubishi, bolje rečeno dobro osvježeni.

Posebno nam se svidjela prednja maska, koja poput nekog samuraja zrači odlučnošću i baš ostavlja dojam. Pogotovo kada se pridoda hard top kutija s kliznim prozorima (vrijedna 25.312 kuna). Duljina tovarnog prostora Double Cab izvedba je 1.520 mm, dok je širina bočnih stranica – 1.515 mm.

Poznati pick-up L200 pomalo vojničkog nastupa još uvijek je izrazito radničkog duha, ali s još većom dozom uglađenosti. U vožnji i tijekom duljeg boravka za upravljačem ostavlja dojam lakoće korištenja poput nekog urbanog SUV modela. Kažemo dojam, jer teško skriva svoju radničku genetiku.

Manje ‘konja’, ali motor je potentan u L200, a u konačnici i ne pretjerano žedan (foto: Željko Marušić)

Novi L200 predstavio nam je jedini u ponudi dostupni 2.3-litreni sklop od 150 KS. Javnost nije s oduševljenjem dočekala tu novost, ali pokazalo se neopravdano.

Japanski inženjeri pronašli su balans između svog motora i novih eko normi, čak i uz automatski mjenjač čijih je 6 brzina dobro regulirano u terenskom vozilu. Na koncu, potrošnja nam se kretala ispod 10 litara, iako je naša druženje s L200 bilo najvećim djelom na gradskim prometnicama. Kada tome pridodamo veliku masu vozila 2.030 kilograma i aerodinamiku koja je daleko od idealne, računica je iznimno dobra.

Dugačak čak 530 cm, u gradu traži vještu ruku… (foto: Željko Marušić)

Izoliranost u kabini neznatno je poboljšana, tome doprinosi i ugodno upijanje udubina na cestama, ali i uglađen rad motora. Zasluge za to nosi značajno izmijenjen ovjes, a najveće izmjene su na stražnjem dijelu gdje su iskorištene lisnate opruge veće duljine i progresivnog djelovanja. Time se unaprijedila udobnost, stabilnost i upravljivost vozila, posebice s najčešćim slučajevima minimalnih ili srednjih opterećenja. Uza sve to, broj okreta volana od jedne do druge krajnje točke je smanjen sa 4,3 na 3,8 (kao kod osobnog vozila), a novi L200 ima i najmanji radius okretanja u kategoriji od svega 11,8 metara.

Makadamski blatnjavi putevi, podloge velikih nagiba nisu nikakav problem za L200 pa se ovaj terenac s tovarnim prostorom nekada čini nezaustavljivim. L200 prolazi pristupni kut od 30 i odlazni od 22 stupnja, dok bočne nagibe do 45 stupnjeva odrađuje bez problema.

Mitsubishi standardno nudi 4×4 pogonom s jednostavnim izborom vrste pogona putem prekidača uz, dakako, nezaobilaznu mogućnost blokade središnjeg diferencijala za osiguranje bolje trakcije na blatu ili stjenovitom tlu. Bilo je stvarno zanimljivo iskušati mogućnosti ovog suvremenog pick-upa.

Poznata unutrašnjost, Japanci su to morali bolje odraditi (foto: Željko Marušić)

Pogon na sve kotače koriste novi off-road način rada koji donosi programe – GRAVEL, MUD/SNOW, SAND i ROCK (samo 4LLc) postavke.

No, iako je prirodno vidjeti L200 u blatnjavom izdanju punom prašine ipak nam je bio draži u čistom izdanju kada na vidjelo izlaze čari Instyle opreme. Radnik s mnoštvom kromiranih detalja i lijepo uređenim interijerom jednostavno je činio primamljivog suradnika tjedan dana. Ipak, malo nas je razočarala inertnost Japanaca, koji interijeru nisu posvetili previše pozornosti. Naime, on je ostao, pa možemo slobodno reći gotovo identičan. A baš tu je Mitsubishi mogao i morao napraviti neke izmjene. Multimedijski dio dobro radi, ali nije ono što će veseliti mlađe generacije.

Prostora na stražnjoj klupi ima sasvim dovoljno, sjedala su ugodna čak i za dulja putovanja (foto: Željko Marušić)

Ipak, ono što krasi svaki Mitsubishi model, a to je dojam kvalitete i pouzdanosti, nije zaobišlo ni L200. Doista, nekada pomislite kako je ovo sve čista japanska mehanika, s kojom bi mogli godinama živjeti bezbrižno. Nećemo se igrati ‘vidovitog Milana’, ali vrijeme će pokazati…

Za kraj ono najbolje, L200 je opet dostupan kao N1 vozilo. Mogućnost odbitka PDV sigurno će se svidjeti poduzetnicima, kroz Club Cab i Double Cab verzije. Naš testirani primjerak tako je dosegnuo s dodatkom poput hard topa cijenu od 350.000 kuna. S druge strane isto motorizirani 2.3 litreni Club Cab u Intense paketu dostupan je od 243.900 kuna, dok je Double Cab inačica najpovoljnija uz automatski Intense paket po cijeni od 306.900 kuna. Zanimljivo, ručni mjenjač skuplji je 2.000 kuna. Japanci su još jednom potvrdili, kako su bez premca u pick-up segmentu.

Mitsubishi L200 Double Cab 2.3 DI-D Instyle

POGON
Motor
: turbodizelski, 16 ventila, redni 4 cilindra, međuhladnjak turbo DOHC (4N14), EURO-6d
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2268 ccm
Kompresija: 14,9:1
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500 o/min
Moment: 400 Nm pri 1.750 – 2.100 o/min
Mjenjač: ručni., 6 st.
Pogon: na sve kotače (opcijski, Super Select 4WD-II)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: pick-up, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 5305 x 1815 x 1780 mm
Međuosovinski razmak
: 3000 mm
Udaljenost od tla: 205 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,8 m
Masa/nosivost: 2030/1005 kg
Spremnik: 75 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: Y oblika, spiralne opruge / eliptične lisnate opruge
Kočnice: Ventilirane disk kočnice (promjer 320 mm)/straga: 11,6“ bubanj
Ručna kočnica: klasična ručna
Naplaci: aluminijski
Gume: 265/60 R18

PERFORMANSE
Brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Potrošnja (EU): 6,3/5,1/5,6 l/100 km
Na testu: 9,4 l/100 km
CO2: 199g/km

CIJENE
Testni model: 4WD MT INTENSE – 286.900 kuna
L200 Club Cab 4WD MT INTENSE – 243.900 kuna
L200 Double Cab 4WD MT INVITE – 250.900 kuna

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo