Mitsubishi Space Star 1.2 ASG MT Intense MY20 – ‘facelift’ donio šminkerski iskorak i zadržao provjerena tehnička rješenja

Gradski model opravdava titulu najprostranijeg u A-segmentu. Nije bio na glasu kao izričiti ljepotan, ali sada se i to promijenilo. Japanski izričaj kvalitete najviše se osjeti u pogonskom pogledu, Space Star donosi 80 KS i garantira solidne performanse (180 km/h, 12,7 s), a troši oko 5,5 litara. Dobar početak priče, a Space Star i njegova cijena? Imamo dosta toga za reći…

Volimo japanske automobile. Njihova filozofija je malo drugačija, ali vas s vremenom obuzme. Mitsubishi je jedna od marki za koju to vrijedi. Drago nam je vidjeti da se ovaj veliki proizvođač probudio iz jednog, možemo slobodno reći zimskog sna i tržište u protekli godinu dana obogatio s nekoliko zanimljivih modela.

Vizualni sportski detalji sjajno su se uklopili na osvježenu izvedbu… (foto: Željko Marušić)

Nakon što smo se družili uz novi Eclipse Cross i novi L200, sada nam je na test stigao i najmanji član Mitsubishi obitelji – Space Star. Dobro poznati mališan, pojavio se tijekom 2013., u međuvremenu je postao važan akter najmanje klase (A-segmenta).

U zanimljivom društvu Space Star je krenuo u otvorenu borbu s brojnim akterima. Tu su simpatični Citroen C1, Peugeot 108, Renault Twingo, Toyota Aygo, KIA Picanto, Hyundai i10, Volkswagen up!.

Atraktivna boja, 15 colni kotači, Mitsubishi s razlogom krade poglede na špici (foto: Željko Marušić)

Osvježeni Space Star MY2020 i dalje je prepoznatljive forme, dimenzije su ostale iste duljine 3845, širine 1665 i visine 1505 mm, a proizvodi se ni manje ni više nego na – Tajlandu.

Svojim dimenzijama je na razdiobi između A i B segmenta, što se, osim po gabaritima, zaključuje i po međuosnom razmaku od 245 cm. Zanimljivo je vidjeti i masu, koja je najmanja u velikoj konkurenciji, a ona iznosi 865 kg. Brojke koje se sjajno odražavaju i kroz vožnju.

Space Star MY2020 najveće promjene dobio je u vizualnom pogledu eksterijera. Dakle, prednja maska dobila je formu sličnu onoj s ASX i Eclipse Cross SUV modela. Izgled je zapravo jedino što su mnogi navodili kao minus ovome modelu, sada se i to promijenilo. Vizualna atraktivnost dodatno dobiva na efektu uz LED svjetla, koje nitko u klasi ne nudi, a u doplati stoje 3.050 kuna. Odličan dodatak i dobra investicija. U noćnim uvjetima odrađuju izniman posao.

Efektna LED svjetla uz pratnju LED dnevnih svjetala nisu pretjerano skupa doplata

Testni model vozio se još uz dodatke poput prednjeg kutnog spojlera sprijeda i straga (oko 3.000 kuna u doplati). Cijelu priču zaokružuje danas rijetki dodatak na vozilima – bočni vjetrobrani (560 kn).

No, Mitsubishi ne odstupa od svojih manira. Kao i kod puno većih modeli, koji su prošli kroz temeljite vanjske promjene, ni Space Star nije prošao kroz neki značajaniji ‘update’ kabine. Pogled prema unutrašnjosti odmah nas podsjeti kako smo ipak u društvu automobila iz kategorije najpovoljnijih. Stoga ni ova izvedba ne odstupa od konkurencije. Ipak, veseli što je dojam zategnutosti i kvalitete prilično izražen, pa se stječe dojam kako se na ovom automobilu nema što pokvariti.

Za Space Star volimo zato reći kako je poput ‘kalkulatora’, digitrona, kako vam je već draže. Izreka ‘mali, ali pali’ kao da je nastala dok su se ljudi družili uz ovaj model.

Interijer je dobro poznat, a voljeli bi samo kada bi infotainment bio jednostavniji i s više opcija…

Ime modela sugerira na prostranost. Doista, nitko nije ovako blagonaklon u pogledu komfora kao Space Star. Nije najsretnija solucija, ali pet osoba će se prevesti od točke A do točke B. Dok će za torbu tražiti mjesto u krilu, jer prtljažnik broji samo 209 litara (prosjek klase).

Očekivano mali, a opet u standardnim gabaritima klase. Space Star nudi 209 litara prtljažnog prostora.

Položaj sjedenja je zanimljiv u ovom modelu. Sjedi se ugodno, s dozom povišenosti, sjedala su razmjerno udobna, ali dobro oblikovana. Osim komfora, povoljan je dojam ostavila i kvaliteta izrade, nije to premium, ali je za A-segment sve tip-top. Isto ne možemo baš reći za zabavni dio, infotainment. Pomalo nespretni zaslon osjetljiv na dodir nije baš ‘user friendly’.

Redizajn je donio i atraktivnije 15-colne alu felge, koje uz gume dimenzija 185/55 neće biti veliki udar na budžet kada dođe vrijeme promjene.

Ovjes je dobro izbalansiran, u gradu je dovoljno udoban, a na otvorenoj cesti dobro se nosi na zavojitim cestama.

Najbolje od svega, u pogledu vožnje je ipak taj dojam za upravljačem. Nije najdirektniji na svijetu, ali pruža dobar utisak s ceste. Kada tome pridodamo atmosferski 1.2 litreni motor, Space Star se deklarira kao pravi zabavljač u pogledu vožnje. Sa svojih 80 KS iz obujma 1193 ccm, u kojemu alu naplaci i šminkerski dodaci cijenu podiže preko 110.000 kuna. Dosta, možda i previše. Dojma smo kako su ovakvi automobili ipak najisplativiji u baznim inačicama. No, tada ostajemo bez zanimljivih detalja, razigranih boja, koji su ujedno i najzanimljiviji dodaci na adutima iz A segmenta.

Spomenuti 80 KS donosi krajnjih 180 km/h i lov na 100 km/h od 12,7 sekundi. Maleni benzinac s dva bregasta vratila i 12 ventila (razvod lancem) najbolje od sebe daje na 6000/min. S obzirom na 3-cilindarsku izvedbu dobro je prigušen i uravnotežen. Stoga je zabavni faktor vožnje je i dalje prisutan. Primjera radi, Space Star u drugoj brzini lovi gotovo 100 km/h, a dok u trećoj gubi dah tek na 130 km/h. Sve to se odvija na visokih 6.600 okretaja. Pa se njegova elastična strana pokazala posebno dobra u gradu.

Snažnija inačica dolazi uz 1.2 litre obujma i 80 KS, dobra mjera za vožnju i ostvarenu potrošnju

Možda ćete reći, kako nismo realni, ali Space Star u praski djeluje živahno, iako to brojke ne prikazuju. Među kandidatima iz A-segmenta, ovaj model je definitivno u društvu onih koji svoj nastup na autocesti i više nego solidno odrađuje.

U takvim kombiniranim uvjetima testa, prosječno smo trošili 5,3 litre. Slabija (71 KS) ili snažnija verzija, poput ove (80 KS)? Ako nas pitate, može i slabija. Space Star igra na kartu jednostavnosti i pouzdanosti, a to se već dobiva s prvim dostupnim 1.0-litrenim modelom u ponudi, po cijeni od 75.900 kuna.

Prednja maska izgleda posebno atraktivno uz ovaj izraženi sportski ‘look’

POGON
Motor: benzinski, redni, 3-cilindarski, 12 ventila, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, lanac/VVT, ECI-MULTI sustav ubrizgavanja
Obujam: 1193 ccm
Provrt x hod: 75 x 90 mm
Snaga: 59 kW (80 KS) pri 6000/min
Moment: 106 Nm pri 4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba
: hatchback, A/B-segmenta, 5 vrata, 4 sjedala
Gabariti: 3845 x 1665 x 1505 mm
Osovinski razmak: 2450 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 9,2 m
Masa/nosivost: 865/475 kg
Prtljažnik: 209 – 912 l
Spremnik goriva: 35 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda neovisan, MacPherson, torzijska greda
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 250 mm, straga bubnjevi, ABS/EBD/ESP
Naplaci: aluminijski
Gume: 185/55 R 15

PERFORMANSE
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,7 s
Potrošnja: grad 5,1 / otvoreno 3,9 / kombinirano 4,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,3 l/100 km
Emisija CO2: 108 g/km

CIJENA
Cijena: od 75.900 kn – 1.0 MT Entry MY20 (71 KS)
S automatskim mjenjačem (CVT): 96.900 kn – 1.2 ASG CVT Invite MY20 (80 KS)
Testni model:  105.900 kuna – 1.2 ASG MT Intense MY20 (80 KS)

VRLINE I MANE
+ prostranost
+ solidne performanse
+ niska potrošnja
+ kvaliteta (dojam dugog vijeka trajanja)
– preciznost mjenjača
– infotainment 

foto: Autoportal.hr


Komentari

loading...