Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT Tekna, upečatljiv nastup za špicu i automatik za gužvu

Nakon prvog druženja s novim modelom Juke, na test je stigla i bogato opremljena Tekna inačica s automatskim mjenjačem. Doduše, snaga je ostala ista, no izvedba i dalje korača prema premiumu…

Nissan Juke prvi put je ugledao svjetlo dana na auto salonu u Ženevi 2010. Premda na prvu nije bio favoriziran zbog specifičnog dizajna, pokrenuo je pravu malu lavinu crossover modela kojih danas svi žele. Tržišni uspjeh i specifična tržišna ‘niša’ omogućila mu je status jednog od najprodavanijih modela čemu svjedoče i brojke od gotovo 1.5 milijun prodanih primjeraka.

Atraktivan i mišićav dizajn druge generacije modela Juke upada baš svima u oko… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Novu CMF-B platformu dijeli s francuskom polubraćom, naravno, mislimo tu na Renault Clio i Captur

U bogatom paketu opreme Tekna, ne fali mu niti ptičjeg mlijeka, a najveća je novost (u odnosu na prethodno testirani model) automatski DCT mjenjač.

Nissan Juke broji 421 cm dužine te ima međuosni razmak od 264 cm, no u Tekna paketu opreme, zbog (pre)velikih kotača dimenzija 225/45 R19 te bijelo-crnoj kombinaciji izgleda atraktivnije od ostalih konkurenata. Naravno, ne treba zanemariti karakteristični dizajn zbog kojeg je sva ova ‘crossover ludnica’ i krenula prije 10 godina.

Interijerom dominira kvalitetna plastika, sve izgleda sjajno i moderno… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Juke u unutrašnjosti ni ovaj put nije razočarao. Smještaj za upravljačem je ‘tip top’, sjedi se ugodno visoko, dok je sam kokpit pregledan i moderan, predstavljajući najbolji kompromis između analognih pokazivača te digitalnog zaslona dijagonale 7 inča. 

Bose zvučnici smješteni su, između ostaloga, i u naslone vozačkog i suvozačkog sjedala, a pružaju jedinstvenu zvučnu kulisu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Bogati paket opreme Tekna ovdje itekako pokazuje svu raskoš, sportska sjedala (koja su dio serijske opreme) presvučena su u kombinaciji kože i tkanine, a mnoge će veseliti i činjenica kako su grijana. Tvrdih materijala u direktnom vidokrugu nema, a kožni trokraki upravljač s ravnim dnom oduševit će baš svakoga! Naravno, tu je i ambijentalna rasvjeta u decentnoj crvenoj boji, a za kristalno čisti zvuk brine se doplaćeno Bose Personal Plus audio sustav sa 8 zvučnika (doplata vrijedna 5000 kuna). Zvučnici su, između ostaloga, ugrađeni i u naslone za glavu na vozačevom i suvozačevom sjedalu, a cjelokupni dojam je odličan. Što se praktičnosti i prtljažnika tiče, detaljno smo o tome pisali u prvom testu modela Juke.

Around View Monitor sustav kamera u 360 stupnjeva jedna je od onih stvari koje priželjkujemo prilikom parkiranja… (foto: Autoportal.hr)

Tu je i ekran osjetljiv na dodir dijagonale 8 inča koji krije navigacijski sustav, DAB radio, ali i Apple CarPlay i Android Auto povezivost. Također, zbog pomalo nepreglednog, ali atraktivnog stražnjeg kraja valja pohvaliti i Around View Monitor sustav kamera 360 stupnjeva, što u praksi znači apsolutnu preglednost na uskim parkirališnim mjestima grada Zagreba. Naravno, paket opreme Tekna nudi mnoge sigurnosne blagodati poput ProPilot sustava (sustav za zadržavanje vozila unutar trake, adaptivni tempomat i automatsko zaustavljanje i kretanje u gradskim gužvama), a tu je i automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista.

Turbobenzinski 1.0 DIG-T motor dobro grize sa 117 KS i 180 Nm, no zbog DCT automatskog mjenjača sprint do stotke traje 11,1 sekundu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Ispod poklopca motora krije se trenutno jedini motor u ponudi, 1.0 DIG-T turbobenzinac koji razvija 117 KS i 180 Nm ( u overboostu moment raste na 200 Nm). Konkretni primjerak je ovaj put bio uparen sa sedmerostupanjskim automatskim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Zbog njega je Juke 25 kilograma teži (1207 kg), a do ‘stotke’ stiže za 11,1 sekundu. Kao i kod ručnog mjenjača, kazaljka brzinomjera se zaustavlja na 180 km/h, što je i više nego dovoljno za ovakav automobil.

U praksi, sedmerostupanjska automatika koja vrijedi gotovo 14.000 kuna nije baš filigranski usklađena s motorizacijom. U nekim je situacijama mjenjač neodlučan i spor, poglavito prilikom manevriranja na parkingu. U konačnici, to znači malo veću potrošnju u odnosu na ručni mjenjač, pa smo sedmodnevno druženje s Jukeom završili na 8,2 litre prosječne potrošnje, što je gotovo za litru više u odnosu na ručni mjenjač.

Na autocesti, pri 130 km/h, motor se vrti na 2750 okretaja, zvučna izolacija je i dalje OK, no što se brzina povećava, izolacija gubi bitku s vjetrom. No, na otvorenoj cesti, Juke u vožnji podsjeća na daleko veće i skuplje modele zbog dobro odmjerenog upravljača te ovjesa. Premda, ruku na srce, kotači 225/45 R19 izgledaju sjajno, komfor u vožnji je ipak malo narušen, poglavito zbog tvrđe podešenog ovjesa.

Prednja LED svjetla stižu serijski, a zbog bijelo-crne kombinacije, Juke uspješno plijeni poglede… (foto: Autoportal.hr)

Juke se može pohvaliti i dobrim kočnicama (280 mm disk sprijeda / 260 mm disk straga), no važno je napomenuti kako je do N-Connecta paketa opreme Juke opremljen stražnjim bubnjevima. Što se cijene tiče, Juke u Tekna izvedbi s DCT mjenjačem i doplatama za boju te Bose ozvučenje do registracije stoji 196.250 kuna. 

U redakciji smo često komentirali kako bi bilo sjajno da Juke ima odličan, 1.3 turbobenzinski motor koji je plod suradnje Renaulta i Daimlera. Tad bi najviše do izražaja došao ovjes i upravljač, a Juke bi sa 130 KS doslovce – letio. No, tada bi i cijena narasla u nebesa…

TEHNIČKI PODACI:

POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 3 cilindra , 12 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Snaga: 86 kW (117 KS) pri 5250/min
Moment: 180 Nm (u overboostu 200 Nm) pri 1750 o/min
Mjenjač: automatski mjenjač, CVT
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover,  B-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4210 x 1800 x 1595 mm
Međuosni razmak: 2636 mm
Prtljažnik: 442 l / 1305 l
Cd: 0,26
Masa/nosivost: 1207 / 555 kg
Krug okretanja: 10,6 m
Spremnik: 46 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba
: MacPherson / Torzijska greda, sa spiralnim oprugama
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm / diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,8 l/100 km
Na testu: 8,2 l /100 km
CO2: 112 g/km

CIJENA
Testni model
: 196.250 kuna ( Juke 1.0 DIG-T Tekna)
Osnovna inačica: 132.828 kn (Juke 1.0 DIG-T Visia)

Foto: Hrvoje Grguljaš / Autoportal.hr


Komentari

loading...