Nissan Micra (2002. – 2010): rijetka, ali isplativa, solidna za siću

 

Premda se proizvodi la u Sunderlandu, japanska uzdanica niže klase vrlo je solidan i pouzdan automobil, premda je mehanika pouzdanija od elektronika. Testni je model treće generacije, predstavljen 2002. – prva je Nissan Micra stigla 1982., a druga, najuspješnija,1992. (osvojila je titulu europskog automobila 2003. godine).

Kao svaki auto japanske marke, Micra treće generacije je ponudila prizvuk japanske kvalitete, popraćen trogodišnjim jamstvom (100.000 km) – tada su Volkswageni Opeli, Fordovi nudili dvogodišnje. Sve se to uočava po razmjerno solidnoj izradi – Nissan Micra III bila je jedan od najsolidnijih modela niže klase (B-segmenta) svoga doba.

Osnovni benzinac 1.2 s 80 KS je najbolji izbor, premda je i 1.4 s 88 KS jednako kvalitetan. Jedan je neugodan izuzetak – lanac za pogon bregastih vratila sklon je istezanju, zbog čega ga kod starijih modela trebalo izmijeniti već nakon 80.000 km, s lančanicima.

Modeli proizvedeni od 2004. riješili su se tog ‘virusa’. U ostalom, četverocilindraš obujma 1240 ccm je solidan i kvalitetan. Izbjegavajte Renaultove dizelaše 1.5 dCi, pogotovo u snažnijoj verziji sa 82 KS (osnovna od 65 KS je pouzdanija). Nude se po sličnoj cijeni, od 12.000 do 20.000 kn, ali ih je bolje zaobići. Te verzije imaju problema s a sustavom ubrizgavanja Valeo (riješeno 2007.), a velik je i rizik da ćete kupiti primjerak s (pre)velikom ili vraćenom kilometražom.

Kvalitetna i solidna je i unutrašnjost, a otporno je i podvozje, kod kojeg su najosjetljiviji prednji diskovi. Rijetki se osjetljivi sklopovi, osim diskova i faznog lanca i stražnjeg ispušnog lonca, a žarulje modela prve generacije bile su sklone pregaranju (zbog previsokog napona instalacije).

PROBLEM
Stražnje svjetlo za maglu neprekidno svijetli.
UZROK
Greška softvera u multifunkcijskom kontrolnom modulu.
POPRAVAK
Testirati i po potrebi izmijeniti elektroničke i mehaničke komponente. Ako nije pronađena greška, ugradite novi multifunkcijski kontrolni modul.

PROBLEM
Kontrolna lampica ABS-a svijetli.
UZROK
Oštećen davač broja okretaja stražnjeg kotača.
POPRAVAK
Stavite novi davač broja okretaja stražnjeg kotača.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora, motor se gasi i slabo vuče.
UZROK
Povremeni gubitak signala davača položaja radilice.
POPRAVAK
Provjerite i očistite zamašnjak, zamijenite davač položaja radilice (CKP).

PROBLEM
Nije moguće zaključati/otključati vozilo pomoću sustava ulaza bez ključa.
UZROK
Neispravan kontrolni modul ulaza bez ključa.
POPRAVAK
Skinite osigurač F17 s kutije s osiguračima/ploče s relejima. Pričekajte 5 minuta prije nego stavite osigurač F17. Ako sustav ulaza bez ključa radi ispravno, zamijenite kontrolni modul ulaza bez ključa.

PROBLEM
Trokiranje i gašenje motora.
UZROK
Slaba veza na masu računala motora (ECM).
POPRAVAK
Provjerite po potrebi popravite masu računala motora (ECM).

PROBLEM
Propuštanje rashladnog sredstva iz kućišta termostata.
UZROK
Neispravno brtvilo kućišta termostata.
POPRAVAK
Ugradite modificirano brtvilo kućišta termostata.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora.
UZROK
Rastegnut i istrošen razvodni lanac.
POPRAVAK
Izmijeniti razvodni lanac. Provjeriti jesu li remenice i zatezač razvodnog lanca istrošeni te ih po potrebi izmijenite.

PROBLEM
Nije moguće startanje nakon izmjene zupčastog remena. Podešavanje faze ventila neispravno nakon izmjene zupčastog remena.
UZROK
Neispravno podešena faza ventila zbog greške remenice bregastog vratila.
POPRAVAK
Skinuti remenicu bregastog vratila, provjerite oštećenja i ako je potrebno izmijenite je.

PROBLEM
Labav upravljač.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba sigurnosnog vijka upravljača.
POPRAVAK
Ugradite modificirani sigurnosni vijak. Pritegnite sigurnosni vijak na 29-39 Nm.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...