Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 CVT 4WD Tekna, dojmljiv pionir klase, 4×4 i kontinuirana automatika – dobra sinergija

Nissan Qashqai, osvježeni japanski crossover – bestseller druge generacije odlično kombinira novi dizelski motor 1.7 dCi sa 150 KS i 340 Nm, automatiku CVT i hi-tech gadgete. No, sve to košta…

Kada je 2006. prva generacija Nissanovog modela Qashqai predstavljena, sve se promijenilo. Riječ ‘crossover’ postala je gotovo pa svakodnevnica u automobilskom svijetu, a od tad je u engleskom Sunderlandu proizvedeno više od tri milijuna kompaktnih crossovera Qashqai. Jedan od najjačih prodajnih aduta Renault Nissan Mitsubishi alijanse trenutno je u svojoj drugoj generaciji koja je predstavljena 2013. a osvježena 2017. Iz njega su izvedeni bratski Renault Kadjar i klasu veći Nissan X-Trail.

Velika prednja maska, LED svjetlosni potpis i kromirani umetci – to je Qashqai… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Što se dimenzija tiče, Qashqai broji 4394 mm (duljina), 1806 mm (širina), 1615 mm (visina s krovnim nosačima) te međuosni razmak od 2646 mm. Karakteristična, velika kromirana prednja maska te LED kratka i duga svjetla – to će primjetiti svi prolaznici ali i sudionici prometa. Krasna perla bijela boja (4500 kuna) pokazala se itekako efektnom doplatom za vrućih ljetnih dana, a kad se u to sve ‘ukomponiraju’ i atraktivni kotači dimenzija 225/45 R19 i od opreme Tekna serijski stakleni panoramski krov, svatko će potvrditi – Qashqai je pravi šminker.

Perla bijela boja, tamna stakla i kotači veličine 19″ izgledaju sjajno. Šminkerski i odmjereno… (foto: Hrvoje Grguljaš)

No, ovaj model ne igra samo na atraktivan izgled, već i na bogatu opremu, tehnologiju i kvalitetu. Interijer je uglavnom izrađen od mekane plastike u gornjem dijelu i ponešto tvrđe ispod vidokruga vozača. Prednja, sportska monoform sjedala su udobna, a presvučena su u kombinaciji koža/tkanina. Vozačeva je strana pokretana na struju, a tu je i mogućnost podešavanja lumbalne potpore. Ispred vozača se nalazi i atraktivni, sportski kožni volan sa ravnim dnom koji nam se posebno svidio u novom modelu Juke.

Prednja sjedala su udobna, uz dovoljno bočne potpore. Tu je i grijanje sjedala u dva stupnja intenziteta… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dojmu prostranosti interijera doprinosi i stakleni panoramski krov sa električnim sjenilom koji je posebno efektan tijekom kišnih ili noćnih vožnji. Što se praktičnosti tiče, pretinaca za odlaganje ima dovoljno, držači za čaše su dovoljno veliki, a audiofili mogu doplatiti i Bose ozvučenje s pojačalom (5500 kuna). Standardni audio-sustav je OK, no ponekad se potkrade vibriranje obloge vrata prilikom glasnijeg slušanja glazbe.

Pomalo klasičarski, ali jako dobro napravljeno – tako bismo opisali interijer. Panoramski stakleni krov posebno je efektan za noćnih vožnji… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Straga se mogu smjestiti i putnici viši od 180 centimetara, mjesta ima dovoljno premda panoramski krov uzima malo prostora za glavu. Prtljažnik broji solidnih 430 litara, ima dvostruku podnicu te po jedan dublji pretinac na svakoj strani za odlaganje sitnijih stvari. Sklapanjem stražnjih sjedala nastaje čak 1585 litara prostora.

Premda se po pitanju kapaciteta prtljažnika u odnosu na ostatak klase nije iskazao, oblik je pravilan i dovoljan… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Infotainment sustav identičan je kao u modelu Juke, a broji 7 inča u dijagonali. Prikaz je jasan, pregledan i precizan, a navigacijski sustav potpisuje TomTom. Jedina zamjerka – loša rezolucija 360 Around View kamera koje, u ponekim situacijama, nejasno prikazuju prepreke koje se mogu naći ispred, iza ili oko vozila. Sve ostalo je za pohvalu, Apple CarPlay radi sjajno, a ‘multi-touch’ funkcija dodirivanja zaslona je na razini njemačke konkurencije.

Novi, 1.7 dCi zamijenio je dosadašnji 1.6 dCi sa 130 KS. Motor je rafiniraniji, eksplozivniji i štedljiviji, pogotovo kada je uparen sa automatskim CVT mjenjačem… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Ispod poklopca motora – novost; 1.6 dCi otišao je u povijest. Naslijedio ga je upravo ovaj, novi, 1.7 dCi turbodizelaš interne oznake R9N. Raspolaže sa 150 KS i 340 Nm pri 1750 okretaja. Do ‘stotke’ stiže za 11,2 sekundi, dok je maksimalna brzina 193 km/h. U praksi, ubrzanja su jako dobra, poglavito zbog dobre krivulje okretnog momenta, ali i XTronic automatskog (CVT) mjenjača. Trenutno, gledano po kubikaži, nema snažnijeg motora u ponudi unutar klase.

Premda je ova motorizacija, kao i slabiji 1.5 dCi (115 KS) dostupna sa ručnim, šesterostupanjskim mjenjačem, XTronic (proizvodi ga japanski Jatco) je prava mjera za ovaj automobil. Tome svjedoči i potrošnja od 6,8 litara na 100 km. U sklopu sedmodnevnog testa, kada smo većinom boravili u polupraznom Zagrebu, to i nije tako loš rezultat.

Qashqai se jednako dobro snalazi u gradu, ali i izvan njega… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Qashqai se lijepo vozi, zadrške prilikom ubrzavanja nema, a odlično posložen ovjes (McPhaerson sprijeda / multilink straga) te dobre gume Dunlop Sportmaxx RT2 u dimenziji 225/45 R19 zaslužni su za dobro peglanje zavoja. S druge strane, na uspornicima i rupama zadržava smiren karakter te ni u jednom trenutku ne ‘lupa’ ili stvara neugodne zvukove. Na taj način, Qashqai se može vrlo lako voziti opušteno, ali i dinamično, kada to poželite. CVT mjenjač pruža i mogućnost ručnog mijenjanja u sedam predodređenih stupnjeva, ali to, istini za volju, nije nužno. Zvučna izolacija je dobra, tu se nije štedjelo, ali valja naglasiti da sve preko 160 km/h ipak postaje malo bučnije. Snažne i dobro odmjerene kočnice dodatno doprinose sigurnosti u prometu.

Ova je motorizacija dostupna u konfiguraciji prednjeg pogona, ali i pogona na sva četiri kotača (4WD), s kakvim je bio opremljen naš testni primjerak. Inteligentni sustav automatski prosljeđuje snagu onim kotačima kojima je ona najpotrebnija. Taj sustav pogona na četiri kotača mjeri proklizavanje kotača i u danom trenutku raspodjeljuje okretni moment do 50 posto na stražnje kotače. Valja naglasiti kako se sve to kontrolira tipkom ispod volana s lijeve strane, a sustav nudi i vožnju na samo prednja dva kotača te AUTO modus. Zadnja opcija je blokiranje prijenosnog omjera podjednako na prednje i stražnje kotače za slučaj ozbiljnijih terenskih uvjeta, no zbog manjeg razmaka od tla (18.3 cm) sumnjamo kako će vozači ovog modela jurcati po ozbiljnijim terenima.

Zanimljiv dizajn aluminijskog naplatka stiže serijski s opremom Tekna… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Sigurnosne opreme, pogađate, ne nedostaje; ProPilot (Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat, Intelligent Lane Intervention – zadržavanje vozila u voznom traku, Traffic Jam – automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi) te doplaćeni paket Safety Shield Tekna (7500 kuna) donose Inteligentni Park Assist, sustav prepoznavanja bočnog nailaska vozila straga, sustav prepoznavanja umora vozača te sustav za nadzor mrtvog kuta. Sve će to cijeniti i mladi i stariji vozači, a hi-tech gadgeta, sudeći po ovom popisu, ne nedostaje. Naravno, cijela je priča zaokružena s maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica.

Tvorničko jamstvo od 3 godine ili 100 tisuća kilometara može se produljiti na ukupno 7 godina ili 160 tisuća kilometara. Prema izvješću britanskog Auto Express, Qashqai je 2018. bio četvrti najprodavaniji automobil, a svega 23.4 % vozača je zabilježilo manje probleme s vozilom.

Ovako opremljeni Qashqai 1.7 dCi Tekna sa 4WD pogonom i CVT mjenjačem do registracije stoji 310.322 kn. Premda ovako izgleda atraktivno zbog velikih kotača, panoramskog krova i perla bijele boje, puno razumnija i novčaniku prihvatljivija inačica N-Connecta sa 1.5 dCi motorom (115 KS) stoji 206.190 kuna. Ljubitelji benzinaca Qashqai će gledati kroz prizmu 1.3 DIG-T turbobenzinskog motora (140 KS) koji je razvijen s Daimlerom, a košta 190.769 kuna…

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, lanac, blok od alu lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 1749 ccm

Provrt x hod: 80 x 79,5 mm

Snaga: 110 kW (150 KS) pri 4000/min

Moment: 340 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: 4X4

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover/SUV C-segm, 5 vrata

Gabariti: 4394 x 1806 x 1596 mm

Međ. razmak: 2646 mm

Cd: 0,33

Masa/nosivost: 1545/440 kg

Prtljažnik: 430-1585 l

Spremnik: 55 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 302 mm/diskovi 297

Ručna: električna

Gume: 225/45 R 19

PERFORMANSE

Brzina: 193 km/h

0-100 km/h: 11,3 s

Potrošnja (EU): 5,4/4,3/4,6/100 km

Test: 6,8 l /100 km

CO2: 122 g/km

CIJENA

Testni model:  310.322 kn (41.192 eura)

Osnovni benzinac: 164.054 kn (21.765 eura) – 1.3 DIG-T Visia/140 KS

Osnovni dizelaš: 180.355 kn (23.928 eura) – 1.5 dCi Visia/115 KS

VRLINE I MANE

+ funkcionalnost

+ performanse (za CVT)

+ niska potrošnja (za CVT)

+ oprema/gadgeti i sigurnosni sustavi

– cijena

Foto: Hrvoje Grguljaš

 


Komentari

loading...