SAVJET KOD KUPNJE RABLJENOG

Nissan Qashqai (2006. – 2013.), uvjerljiv koncept i solidna izvedba padaju na sitnicama

Nissan Qashqai prve generacije: dizelaš 1.5 dCi najtraženiji, premda je benzinac 1.6 najlakše održavati te je, s izvjesno manje kilometara u prvim izvedbama isplativiji, a uz probleme s električnim komandama, najviše je zabilježenih kvarova na stražnjim selenima…

Nissan je tradicionalno simbol japanske tehnologije i kvalitete. Ali, do siječnja 2007., kad je stigao Qashqai, nisu imali hit na našem tržištu. Tada se sve promijenilo, potražnja je dvostruko nadmašila ponudu. Mušičavi kompaktni SUV je dugo zadržao popularnost, prvenstveno povoljnim omjerom plaćenog i dobivenog. To je japanski auto, sa svim dobrim što Nissanov amblem znači desetljećima. Proizvodio se u Sunderlandu, a britanska proizvodnja nije jaka referenca kvalitete i pouzdanosti. Izvrstan koncept, koji mu je priznala i ljuta konkurencija, u prvim je godinama kompromitiran problemima s električnim sklopovima, pucanjem ručica, selen blokovima…

Zbog toga je, inače izvrstan japanski ‘višebojac’, imao problema s kvarovima prvih serija, postavši ‘negativan “junak” britanskih internetskih mreža. Globalno je ipak zadržao dobar glas. Prvenstveno to može zahvaliti dobroj temeljnoj izvedbi te kvalitetnoj mehanici – motoru, mjenjaču i prijenosnom mehanizmu. Podsjeća pomalo na terenca, a najpovoljniji je s prednjim pogonom i izdržljivim benzincem serije DE – 1.6 sa 117 KS, koji dobro vuče i potrošnjom je OK, a najpovoljniji je za održavanje.Provrta 78 mm, s 1598 ccm i 117 KS, ugrađuje se u Nissan Qashqai, s 1498 ccm i 99 KS pokretao je Almeru, a kao 3-cilindraš, s 1198 ccm i 80 KS, bio je dostupan u modelu Nissan Micra. Jedini ozbiljniji problem kojeg možete očekivati je fazni lanac, nakon 100.000 km, u pravilu povezan sa škrtarenjem u dolijevanju, izmjeni i kvaliteti ulja.

Nedostaje pogon 4×4? Ako baš ne treba, a uz dobre je gume to rijetkost, prednja je vuča bolja. Iz više razloga. Zbog manjih mehaničkih otpora auto bolje vuče (doduše, kod dodavanja gasa na skliskom veći je rizik proklizavanja) i manje troši (litru na 100 km). Usto su niži troškovi održavanja, jer nema središnje viskozne spojke, stražnjeg diferencijala, pogonskih vratila, homokinetičkih zglobova i manšeta. A čega nema, ne može se pokvariti! Za rabljeni auto, s benzinskim motorom, prava opcija. Ručni šaltung s pet stupnjeva također. Spojka je dobro dimenzionirana, pa je dotrajalost, u pravilu, povezana s lošom vožnjom i sumnjivom kilometražom.

Prema statistici pouzdanosti automobila, koju provodi njemačka agencija za tehnički nadzor TÜV (Technischer Überwachungsverein), Nissan Qashqai prve generacije je svojedobno, među modelima starim 6-7 godina, bio na 52. mjestu od ukupno 111 kandidata. Bolji su bili:  10. Honda CR-V, 12. Suzuki SX4, 20. Toyota  RAV4 i 29. Volkswagen Tiguan, lošiji 78. Kia Sportage i 80. Hyundai Tucson. Statistike, dakle, ne maze ga baš statistike. Takav je stav općenito na tržištu, premda je većina vlasnika koje poznajemo zadovoljna. A sada konkretnije: Kokpit je ugodan i funkcionalan, komforno je sprijeda i straga, ali se u unutrašnjosti previše osjeća ‘miris konfekcije’ Stražnji seleni u podvozju su Ahilova peta, pa ih je svakog velikog servisa preporučljivo pregledati, po potrebi izmijeniti.

Mehanika je OK. Premda je bilo sitnih problema u prvim serijama za britansko tržište, sve je riješeno prije isporuka na Kontinent, pa s limarijom ne treba očekivati ni najmanje probleme, ako nije pretrpio  sudar. Više od 90 posto svih motorizacija odnosi se na benzinca s 1598 ccm i 117 KS i turbodizelaša s 1461 ccm i 106 KS, u kombinaciji s ručnim mjenjačem (pet i šest stupnjeva) i prednjim pogonom. Premda je zabilježeno pucanje zupčastog remena dizelaša i problemi sa šaltanjem (sinkroni), riječ je o zanemarivom broju iz prve tri godine, pa je to najbolji dio automobila. Atmosferski benzinac 1.6 serije DE, s aluminijskim blokom i razvodnim lancem, koji dobro vuče i prihvatljivo troši. Uz normalno održavanje, bez problema ‘odvrti’ i više od 300.000 km.

Ali, oprez. Loše podnosi plinsku instalaciju, koja je upitna i zbog nevelike potrošnje. Mnogima su nakon 50.000 km izgorjeli ventili. Treba biti precizno regulirana, s direktnim ubrizgavanjem, a svakih 20.000 km provjeriti zazor ventila. Sve drugo je za ocjenu 5, što vrijedi i za dizelaša 1.5 dCi, koji izvrsnost pokazuje u 30-ak modela Renaulta i Nissana, a ugrađivao se u Mercedes-Benz A i B-klase i Citan te Infiniti Q30. Dizelaš Renault 1.5 dCi najjači je adut, ne samo jer se dokazao ugradnjom u Mercedes-Benz modele. Jednostavno je ‘pogođen’, a u proteklih 20 godina, koliko se proizvodi ‘ispeglan’ je do maksimuma. Sve što je moglo stvarati probleme, poboljšano je.

Kad imate visokonakladne dizelaše, poput 1.6 TDI, 1.6 HDi odnosno 1.6 TDCi, a pogotovo 1.5 dCi, jamstvo je to da ćete rijetko sresti probleme. Zalomi se, doduše, da početni 2.0 TDI i 1.6 HDi odnosno 1.6 TDCi na startu 2. generacije imaju skupih kvarova brizgaljki. Tako je 1.5 dCi u početku (2001. – 2005.) imao velikih nevolja s kuglastim sustavom common-rail Delphi, koji se iznutra zbog habanja ljuštio, pa uništavao motor. Kad je to konačno riješeno, sustavima ubrizgavanja Siemens, pogotovo Bosch, postao je najbolji. Od 2008. to je jedan od najboljih visokoserijskih modela na tržištu.

U tehnici vrijedi pravilo: što jednostavnije, to bolje. Dok dva bregasta vratila (DOHC) i 16 ventila postaju ‘zakon’, 1.5 dCi pokazuje vrline s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila. Manje je više. Takav ima manje tarnih ploha (manji gubici) i manje mjesta kvara, a dva ventila po cilindru, uz turbopunjač, su OK. Blok mu je od čvrstog sivog lijeva, a ima i zupčasti remen, koji je, prije početka ugradnje u modele Mercedes-Benz, ojačan. Dobra je opcija i usisni benzinac 1.6 (bez turbopunjača), kojeg je zamijenio 1.2 turbo, s direktnim ubrizgavanjem. Provjerena tehnologija, koja obećava pouzdanost i povoljno održavanje, pravi je izbor kod rabljenih.

Dakle, ako je Nissan Qashqai prve generacije redovito održavan i nije pretrpio sudar, ne treba očekivati neplaniranih problema, a ako ne prelazite više od 15.000 km godišnje, nećete pogriješiti ako izaberete osnovnog benzinca 1.6. Kod vrlo dobrog, bolje je reći izvrsnog turbodizelaša 1.5 dCi problem je što će malo tko prodati primjerak koji ima dobre performanse i malo troši, ako je u dobrom stanju. A kod turbodizelaša najveći je problem ako su prešli više od deklariranog, ili je ulje mijenjano na 20.000 km. Pametni, naime, mijenjaju motorno ulje, s filtrom, na 10.000 km, jer se isplati…

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila