TESTIRALI SMO NAJPOVOLJNIJI SEDMEROSJED

Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110, prijatelj obitelji i talent za sve

Početkom travnja stigla je na domaće prometnice i odmah izazvala interes publike. Dacia Jogger je koktel najboljih sastojaka iz Rumunjske, model dostupan u izvedbi sa sedam sjedala, poznatom tehnologijom, odličan je dodatak u ponudi proizvođača. Ovaj put smo testirali standardnu benzinsku varijantu i provjerili je li ipak plinska verzija bolja?

Dacia je zakoračila u C segment i to na jako zanimljiviji način. Dacia Jogger postaje četvrti adut marke. Ofenizva Renault-Nissan grupe donijela je puno pozitivnih stvari i kod trećeg člana u alijansi. Nakon predstavljanja posve električnog malog gradskog automobila Spring, kompakta Sandero i SUV-a Duster, Dacia je odlučila osvježiti punudu za velike obitelji s modelom, koji nudi do sedam sjedala.

Veliki međuosovinski razmak i stražnja vrata upadaju u prvi plan kod Jogger…

Nakon što smo ga isprobali na prvim test vožnjama na kvarnerskom području, sad smo u ruke uzeli na test verziju sa sedam sjedala. Već u najavi smo rekli kako je ovaj model svojevrsni koktel iz Rumunjske. Spaja duljinu karavana, prostranost monovolumena i izgled SUV-a. Jogger je klasa za sebe. Jogger, kao punokrvni član obitelji Dacia, nudi najbolji omjer cijene, prostranosti i svestranosti. Jogger je zapravo model kakvih baš nema na tržištu.

Dacia se potrudila s ovim modelom. U svakom aspektu. Već po imenu koje lijepo odzvanja, zaključujete kako ovaj model poziva na aktivnost i stalni pokret.

Kako smo već pisali, Dacia Jogger je dostupan u dvije izvedbe, s posve novim benzinskim motorom TCe 110, koji nam se predstavio u testnom modelu i benzinsko-plinskoj varijanti od TCe 100 ECO-G. Potonji je samo dopuna u ‘LPG’ obitelji marke. Najbolje od svega, potvrđeno je kako će Jogger dobiti hibridnu varijantu, te će postati zasigurno najpristupačniji hibridni model sa sedam sjedala na tržištu, tijekom 2023.

Klasični benzinac ili plinska varijanta? Jogger je model koji je stigao ili će stići do 350 najbržih kupaca u Hrvatskoj. Isporuke, kažu nam trgovci, obično traju oko 6 mjeseci od narudžbe, a dogovorena cijena ostaje ista.

Testni TCe 110 u jednolitrenoj izvedbi pokazalo se prilično živahnim, a to je posebno izraženo kada ste sami u vozilu. Naravno da bi pošteno popunjeno vozilo, već malo izgubilo na svojem potencijalu, ali Jogger ispunjava svoju svrhu u svakom obliku. S druge strane, veći dio narudžbi otpada na Eco-G varijantu. Očekivano, iako ovakav Jogger u prosjeku troši od 7 do 8,5 litara u prosjeku. Kada vidimo koliko je cijena plina skočila, računica je danas jako ‘nategnuta’.

Novi TCe 110 sklop je trocilindarski turbomotor s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 110 KS (81 kW). Zahvaljujući aluminijskom bloku motora teži manje, dok ga okretni moment od 200 Nm pri 2900 okr/min zapravo čini najsnažnijim motorom u ponudi Dacije Jogger. Ručni mjenjač je solidan, 6-brzinski sklop nije najprecizniji, ali neće živcirati u gužvama i vrlo brzo ćete se naviknut na njegovo djelovanje.

Ovaj motor izdvaja se i tehničkim poboljšanjima kao što su veća snaga, manja potrošnja goriva i niže emisije CO2. Njegova varijabilna faza otvaranja ventila, pumpa za ulje promjenjiva obujma i uporaba različitih visoko učinkovitih materijala pridonijeli su snažnijim performansama i manjoj potrošnji goriva. Ugrađena ispušna grana, filtar krutih čestica i središnja brizgaljka pomažu smanjiti emisije CO2. Benzinski motor TCe 110 stoga nudi najnapredniju tehnologiju za vrhunski doživljaj vožnje i najbolju ravnotežu performansi i potrošnje.

Vožnja Joggera je prilično opuštajuća. Sjedite dosta povišeno, a opet velike staklene površine nude veću preglednost. Uz jednostavan paket Multimedija (vrijedan 1800 kn) i sigurnost Extreme (2730 kn) za vas su tu parking senzori i kamera za vožnju u nazad.

Mahalia full black 16 colni naplatci…

Zavidan međuosovinski razmak od gotovo 2,9 metara s druge strane donosi ugodnije prolaske preko neravnina, a 16 colni kotači (testni je bio opremljen Mahalia crnim naplatcima) odlična su mjera za sve vrste izazova – grad, makadam…

Jogger je mix Dacia modela. Prednji dio je posuđen od novog Sandera (LED svjetla u obliku Y), dok je njegov potencijal izvan terena (razmak od tla 200 mm) blizak Dusteru, a sve začinjava Terakota Smeđa (CNZ) nijansa boja vrijedna u doplati – 3.500 kuna. Ono što nas ljuti je jedino najava Dacije, koja je potvrdila veliki ‘facelift’ tretman za sve nove modele krajem godine, bolje rečeno dobivanje novih maski i logotipa!

Dacia Jogger pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući čemu je spreman pokoriti svaki teren.

Platforma CMF-B, koja se već ugrađuje u novi Sandero i novi Logan, u samom je središtu Dacijine strategije za modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven stražnji modul kojim postiže duljinu od 4,55 m pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta. Zbog velike duljine stražnjih vrata i linije bočnih prozora (40 mm), olakšan je pristup i boravak na stražnjim sjedalima. S duljinom od 4,55 m, Dacia Jogger najdulji je model u ponudi marke. Njegove dimenzije odgovor su na zahtjeve obitelji koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu. Ove brojke stvarno ne izgledaju kao da se radi o divu, ali Jogger je stvarno fino rastegnut…

Neke inačice Dacije Jogger bit će opremljene modularnim i lako prilagodljivim krovnim nosačima. Budući da su prilagođeni najrazličitijim vrstama putovanja (pa i onima koje uopće ne očekujete) na njima možete prenijeti teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kovčege itd.). Ovaj domišljati sustav u potpunosti je usklađen s načelima marke – praktično, jednostavno i ekonomično.

Prtljažnik mjeri do 708 litara u izvedbi s pet sjedala i 160 litara (VDA) u izvedbi sa sedam sjedala, a kad je treći red sjedala preklopljen, obujam iznosi 565 litara. Budući da je prtljažni prostor visok (661 mm) i dugačak (1150 mm), preklapanjem jednog od sjedala iz trećeg reda, u njega će bez problema stati dječja kolica ili dječji bicikl. Jednostavnim uklanjanjem trećeg reda sjedala, cijela obitelj imat će dovoljno prostora za svu opremu za izlete, alat ili pak za kućnog ljubimca. Kako bi prijevoz i pohrana različitih predmeta bili jednostavni i sigurni, prtljažni prostor je opremljen elastičnim trakama i četirima prstenovima za pričvršćivanje tereta. Ondje se nalazi i 12 V utičnica. Jogger nudi 60 kombinacija pozicioniranja sjedala, zadanja dva reda sjedala. Tu je i 24 litre u pretincima…

Testna varijanta bila je opremljena sklopivim stolićima i držačima čaša za putnike u drugom redu. Stolići se mogu produljiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice.

Putnici u trećem redu uživat će u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i velikom bočnom prozoru za prozračivanje i bolji pogled na cestu. Sve tri klupe ovog sedmerosjeda imaju vlastito stropno svjetlo. Visina sjedala (+55 mm) između prvog i drugog te trećeg (+25mm) reda sjedala pruža još veću udobnost za putnike straga.

Dobro poznato okružje novih Dacia modela, krasi i Jogger…

Interijer i kvaliteta modela je kakvu smo upoznali na najnovijim generacijama Sandera i Dustera. Zapravo, identična je. Isti materijali koji donose značajan napredak marke. U prijevodu, Jogger donosi jednostavno iskustvo korištenja, baš ono što će brojni korisnici cijeniti.

Testni model dio je zapravo ograničene Extreme serije, u kojoj je još naglašeniji terenski stil. Dostupan je u pet boja karoserije: biserno crnoj, sivoj Slate, sivoj Moonstone, ledeno bijeloj i terakota smeđoj.

Crni krovni nosači, retrovizori, aluminijski naplatci i shark antena još će više doći do izražaja zahvaljujući prednjoj i stražnjoj zaštiti podvozja u sivoj boji Megalith. Ograničena serija Extreme ističe se i naljepnicama s imenom na prednjem kraju i naplatcima. Pragove krase posebne zaštitne trake specifične za tu inačicu.

Dacia Jogger dostupan je s tri opcije multimedijskog sustava kako bi svatko mogao izabrati pravi za sebe: pametni sustav Media Control može se koristiti u kombinaciji s pametnim telefonom i bez njega, Media Display dostupan je s 8-inčnim dodirnim zaslonom, dok Media Nav omogućuje navigaciju s pomoću pametnog telefona i bežično zrcaljenje.

Najveća zamjerka koja se pripisuje ovom modelu je njegova sigurnost. Iako je Dacia Jogger konstruiran na suvremenoj platformi, ima ojačanu karoseriju, šest zračnih jastuka te najnovije sustave za pomoć u vožnji i sigurnosne značajke, na EuroNCAP testu nije mogao ishodit više od 3 zvijezdice. Nije problem toliko čvrsotća lima, koliko manjak tehnologija.

No, Joggeru ne nedostaju pametne solucije. Tu je uvijek dobrodošli sustav nadzornog mrtvog kut aktivan je od 30 km/h do 140 km/h i upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom koje se nalazi pokraj ili iza vozila. Četiri ultrazvučna senzora (dva straga i dva sprijeda) prepoznaju vozila u mrtvom kutu, uključujući i motocikle. Prepozna li sustav drugo vozilo u mrtvom kutu, aktivirat će svjetla na odgovarajućem retrovizoru.

Dacia Jogger serijski je opremljen najnovijom generacijom graničnika brzine i elektroničkog nadzora stabilnosti, dok su u nekim inačicama opcijski dostupne i komande tempomata na upravljaču.

Potrošnja 1-litrenog motora ECO-G 100 u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 6-7,8 l/100 km (prvu vožnju na prezentaciji modela, prema Učkoj odradili na brojci od oko 8,5 litara). Prosječne su emisije inačice s benzinsko-plinskim motorom za 10 % niže od onih ekvivalentne benzinske inačice. Štoviše, s benzinsko-plinskim pogonom moguće je povećati doseg na 1000 km zahvaljujući dvama spremnicima: 40-litrenom spremniku plina i 50-litrenom spremniku benzina.

Dacia će 2023. obogatiti svoju ponudu hibridnim motorom. Pritom će Dacia Jogger biti prvi model marke opremljen hibridnom tehnologijom, a time i najpovoljniji hibrid sa sedam sjedala na tržištu.

Do tada, najbolja opcija za solidno i više od toga je baš ovakav Jogger od 150.000 i kusur kuna. Ako niste baš od tipkanja i dodavanja opcija na konfiguratoru, onda Jogger ide izvan salona već za 129.400 kuna…

TEHNIČKI PODACI: Dacia Jogger Extreme TCe 110 7 sjedala

POGON
Motor: turbobenzinski, H4Dt, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, Euro 6d
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 81 kW / 110 KS pri 5000-5250/min
Moment: 200 Nm pri 2900-3500/min
Mjenjač: ručni, 6-brzina
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, MPV, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4547 x 1848 x 1632 mm
Međuosni razmak: 2.897 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11.39 m
Masa/nosivost: 1176/519 kg
Prtljažnik:
708 / 1819 l
Spremnik goriva
: 50 l
EuroNCAP: 3 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 258×22 mm / straga bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R16 92H

PERFORMANSE
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 10,5 sekundi
Potrošnja (na testu): 6,9 l
CO2: 110 g/km / 128 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: 129.400 kuna (1.o TCe Essential)
Testni model: 157.360 kuna

Autor