TESTIRALI SMO

Dacia Sandero Proud 1.0 TCe 100 ECO-G, vrhunska računica pri kupnji i sa svakim novim kilometrom

Gradski model crossover ambicija, dok čeka ustoličenje nasljednika na domaćem tržištu, stigao nam je u zanimljivoj pogonskoj varijanti. Vožnja na plin zapravo je tako dobro stvar…

Brojimo još malo, doslovno nas sati dijele od premijere nove generacije Dacije Sandero u Hrvatskoj. Zato ćemo ispratiti još uvijek aktualnu izvedbu, u zanimljivoj izvedbi.

Više nije nikakva novost da Dacia nudi svoje modele s tvornički ugrađenim plinom, nakon što smo isprobali u istoj pogonskoj izvedbi Renault Clio, sad nam je u ruke stigao Sandero Stepway, u Proud inačici.

Razlika je vidljiva odmah na prvu, u odnosu na standardnu izvedbu, Stepway je viši 20 mm… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dacia Sandero imali smo prilike voziti nebrojno puta do sada. Nesumnjivo, svaki put nam se iznova potvrđuje kao jedan od najisplativiji automobila na našem tržištu. Još kada Sandero dobije plinsku instalaciju tvornički ugrađenu, onda tu tvrdnju, s još više sigurnosti možemo reći.

Kompaktna izvedba, uz naglašene detalje i 16-colne kotače, ovaj model čine privlačnim…

Sandero s ovim naglašenim detaljima, definitivno je ljepši za vidjeti od standardne inačice. Pri tome, dobio je na visini, punih 20 mm, pa njegove avanture izvan asfalta nisu samo puste priče. Lagane blatnjave i makadamske puteve, odradit će bez greške. Sandero s Proud paketom opreme i Iron plavom nijansom karoserije (3.300 kuna doplata), donosi stvari, koje i ne biste očekivali u automobilu iz “low budget” kategorije.

Središnji naslon za ruku sprijeda (750 kn) i navigacijski sustav koji donosi instaliranu kartu istočnog djela Europe (750 kn), kao i paket struja (1.500 kuna), koji obuhvaća električne podizače stakala straga i stražnjih parkirni senzora i kameru, zasigurno će vam olakšati svakodnevne vozačke avanture u gradu i okolici.

Interijer je i dalje pomalo “sirov”, ali kupci će na takve stvari zažmiriti…

Nećemo se lagati, izgled interijera je još uvijek pomalo grube obrade. Rumunji očito ne mogu (čitaj: ne smiju) bolje od toga. Ipak, sve djeluje nekako čvrsto i kompaktno. Tako da s godinama ovaj automobil ne bi trebao imati problema s potrošenosti elemenata. Obrada je mogla biti bolja i kada su vanjska vrata u pitanju. Iako taj dio neće mnogi zamjeriti, Dacia je na ovaj detalj mogla obratiti više pozornosti.

Katastrofalna obrada rubova vrata. Potencijalna opasnost od ozbiljnije ozljede ako se ne pazi dovoljno.

Sandero u vožnji ostavlja solidan dojam. Volan nije najizravniji, ali ostavlja prijateljski dojam u gradu. S druge strane, takav je i 5-brzinski mjenjač, koji i na autoputu relativno dobro prikriva manjak jedne brzine. U nešto dinamičnijoj vožnji poželjeli bi malo više potpore od sjedala. Na rupama i lošijem kolniku, Sandero dobro ublažuje udarce. A sad ono najbolje…

Nakon LPG priča u obliku modela Duster i Clio, sad je i Sandero pokazao svoje potencijale.

Jednolitreni sklop dobro je poznat u Renault-Nissan alijansi…

Ovaj zapravo prilično funkcionalan automobil, koji se također nudi u ECO-G varijanti, s tim dodatkom postao je još bolji. Gotovo 90% testa smo odradili u vožnji na plin. Uz vrlo potentnih benzinski 100 KS, koji stižu iz 1.0-litrenog trocilindraša, potencijal ovog automobila u smislu financija je golem. Čak i kada uzmete bogato opremljenu izvedbu, kao testnu Proud verziju, pričamo o automobilu od 100 i “kusur” tisuća kuna. Svaki novi kilometara vaš je dobitak, jer smo na testu trošili oko 7,4 litara plina (cca. 35 kn/100 km). A ni vožnja na benzin nije luksuz, donijela je rezultat od 6,7 litara. No, uz ovu izvedbu, gušt je “gnjaviti” simpatične djelatnike benzinski postaja koje imaju LPG u ponudi.

Ovakvi modeli pravi su izbor za ljude koji se vole voziti jeftino, ali i poduzeća, koja trebaju  savjesne korisnike tih službenih vozila. Iako je ovaj Dacia Sandero na “odlasku”, ima još puno toga za reći.

TEHNIČKI PODACI – Dacia Sandero Proud 1.0 TCe 100 ECO-G

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, Euro 6b
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 73 kW/100 KS pri 5.000/min
Moment: 170 Nm pri 2.000/min
Mjenjač: ručni
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, kompakt, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4089 x 1757 x 1618 mm
Međuosni razmak: 2589 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,5 m
Masa/nosivost: 1165/450 kg
Prtljažnik: 
320 l
Spremnik goriva
: 39 l
Spremnik plina: 32 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280×24 mm / straga bubnjevi (9”)
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 174 km/h
0-100 km/h: 11,6 sekundi
Potrošnja (EU): 6,2/4,8/4,0 l
Na testu: 6.7 l/100 km (benzin) // 7,6 l/100 km (plin)
CO2: 98 g/km / 128 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: 74.900 kn
Osnovni dizelski model: 118.900 kuna
Testni model: 106.400 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin