DOMET DO 353 km!

DFSK Seres 3, električni novitet zapravo je jako zanimljiv igrač na EV tržištu

Seres 3 je veliki novitet na domaćoj automobilskoj sceni. Električni SUV zapravo nas je na prvu osvojio kvalitetom izrade i vozačkim potencijalom, a ni doseg nije zanemariv (350 km). Puno je tu pluseva, ima i minusa, ali ako ciljate električni model uzmite ga (barem) u obzir…

DFSK, marka koju ćete odmah zapamtiti zbog svog naziva. Istina, biti će tu više onih koji neće znati redoslijed slova, ali svi ćemo nakon nekog vremena znati o kome je riječ. Na sreću, nazivi modela su puno jednostavniji. Testirani SUV došao je također s upadljivim nazivom. Seres 3 svoje podrijetlo vuče sa Silicijske doline. Kako sad to? Svako slovo nešto znači, S je upravo Silicijska dolina, E je kao electric vehicle (električno vozilo), dok R oznaka za Range extended (sugerira na zavidan doseg), dok su ostala dva slova tu da posluže za jednostavno čitanje i s jedne i obrnute strane.

Veliki Seres 3 dobro je poslužio kao uvod Kinezima na europsko tlo…

Kineska marka nije friška na EU tlu, od 2020. je dobila zeleno svjetlo u Njemačkoj. Homologacijski dio je zadovoljen, pa su divovi DongFeng i Sokon Motors krenuli u osvajanje najkompleksnije auto publike na svijetu. Nakon Njemačke, mreža se krenula širiti na sve strane, a kod nas je taj izazov i veliku priliku preuzeo zastupnik – Auto Hrvatska.

Nakon testiranog kombi modela DFSK EC35, sad smo u ruke uzeli Seres 3. Model koji je prepoznatljiv već na prvu, iako donosi dobar ‘mix’ brojnih europski konkurenata. Prepoznatljivi crno-plavi detalji odlično su uklopljeni, a velika zatvorena maska samo sugerira kako ovo nije model s nekom verzijom benzinskog ili dizelskog motora, već potpuno električna izvedba. Dizajnerski ovaj model nije najljepši niti će ikad pobrati titulu u tom segmentu, ali unutrašnjost već zaslužuje veliki respekt. Možda ako smo i sumnjali i bili skeptični, dojam smo promijenili već nakon prvih pola minute provedenih u Seres 3 modelu.

Kvaliteta materijala i same izrade na visokoj je razini. Plastika se nazire u minimalnim sferama, a električni podesiva kožna sjedala s mogućnošću grijanja prolaze kod nas jako dobro. Prilično su udobna i pružaju dobru bočnu potporu. Velike pohvale u svakom slučaju.

Prostranost u ovom 4385 mm dugom modelu također je nešto o čemu se može pričati u pozitivnom kontekstu. Prtljažnik od 318 l jedino u tom ishodu prostrane stražnje klupe plaća ceh, voljeli bi da je još malo šire ruke. No, vratimo se još malo na prednja sjedala i mogućnosti koje ima vozač…

Provozajte se i doživite Seres 3.

Virtualni kokpit solidne je grafike, a nudi 3 opcije brzinomjera, ovisno o preferencijama vozača. Podaci o vožnji uvijek su vam dostupni. S druge strane multimedija malo pati u ovoj priči. Kako su nam i sami ljubazni zastupnici objasnili, Kinezi još prilagođavaju i rade update softwarea za naše područje. Tako da on može biti samo bolji. Trenutno nije po našem guštu i u pogledu navigacije i samog radija malo kaska…

U pogledu same opreme, dobivate 8-zračnih jastuka, 360 kameru, panoramski krov…

Na izgled i cijelokupni dojam teško je reći neku veću zamjerku… (foto: Nikola Jurković)

Kad smo već u minus fazi, minus kod Seres 3 modela je zapravo što kupac nema previše opcija pri kupnji. Definiran je paket i izvedba modela, a dobro je što trgovac odlično stoji s lagerom i vremenom isporuke.

U pogledu motorizacije, Seres 3 u podnici skriva bateriju kapaciteta od 53,61 kWh, a posebno ćemo naglasiti da je litij-željezno-fosfatna (LFP). Dakle, nije litij-ionska. U čemu je razlika? LFP donosi nešto manju energetsku gustoću i veću masu, ali zato imate bolju strukturalnu stabilnost, čitajte više ciklusa punjenja.

Elektromotor u Seres 3 razvija 163 KS i 300 Nm. Brojke koje donose neke eksplozivne performanse, ali će ovaj DFSK potjerati do 160 km/h i za samo 8,9 s do 100 km/h. Zapravo, ovakvi električni modeli bi mogli postati najčešća pojava u svijetu bešumnih vozila. Normalnom eksploatacijom, možete očekivati do 353 km u gradskim uvjetima. Ovaj model može se pohvaliti i PTC sustavom grijanja, koji je u zimskim uvjetima iznimno koristan. Odlično nam se u praksi pokazala opcija regenerativnog kočenja, koji dolazi u 3 stupnja.

Punjenje od 20% do 80% može se odraditi za oko 30 minuta, a na punjaču imate opciju za priključke Tip2/CSS. Kod standardnog (AC, trofazno) punjenje u maksimalnom formatu je 11 kW. U tom slučaju baterija vam je puna kroz 5 sati. Dok DC brzi punjači nude vršnu snagu od 60 kW.

Ako ste i dalje sumnjičavi, ovo će vas sigurno malo smiriti. A mislimo na jamstvo na električne komponente, Kinezi garantiraju 70 posto kapaciteta baterije unutar 8 godina ili 150.000 kilometara, kao kod većine europskih konkurenata na struju. Garancija na sam automobil također je konkurentna – 4 godine ili 100.000 kilometara. Sve ovo jako dobro zvuči, a cijena od 309.900 kuna predstavlja se vrlo konkurentnom, pogotovo ako se ugrabi neka nova runda poticaja.

Snaga: 120 kW (163 KS)

Moment: 300 Nm

Baterija: litij-željezno-fosfatna (LFP)

Duljina / širina / visina: 4385 / 1850 / 1650 mm

Međuosovinski razmak: 2655 mm

Udaljenost od tla: 180 mm

Baterija: 52.56 kWh

Prtljažnik: 318 / 1200 l

Punjenje (20-80%): 30 min

Najveća brzina: 160 km/h

Foto: Nikola Jurković

Autor