REDIZAJN DONIO ZNAČAJNA POBOLJŠANJA

Fiat Tipo 1.0 GSE Opening Edition, značajno osvježenje u pravi trenutak, mali benzinac kao najveći pogodak

Još više privlačan, uz napredniji nastup i puno uvjerljiviji motor. To je moto koji prati Fiat Tipo u redizajn izdanju. Kompakt koji nudi sve kao i puno razvikanija konkurencija, znatno je povoljniji, ali to nije jedini i najveći plus. I još nešto, domaći kupci doslovno su razgrabili Cross izvedbu modela…

Koliko se samo pričalo o ovom modelu i njegovom pojavljivanju 2015., veliki povratak i oživljavanje imena dočekano je s velikom nostalgijom. Ljudi vole retro stvari i vole se povezati s nekim prošlim, možda i ljepšim vremenima. A Tipo je bio ostavio dobar utisak, stoga je na nasljedniku bio veliki teret. Je li uspio opravdati očekivanja? Pa može se reći, ali sigurno da je moglo i bolje. No, zato bi grafikon prodajnih brojki mogao opet krenuti prema gore, nakon pojave osvježene izvedbe.

Iz nekih kuteve, tek će rijetki primjetiti da se stvarno radi o osvježenoj verziji modela… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Redizajn je donio br0jne nove detalje. Forma je ostala ista, te i dalje djeluje nekako korpulentno za jednog kompakta. Fiat je ipak uspio zadržati jednu dozu prepoznatljivosti ovog modela, a sad će biti posebno upadljiv s novom maskom i LED svjetlima, koje dolaze serijski. Ok, možda se neće svima svidjeti taj veliki logotip marke na prednjoj maski, ali za drugačiji dizajnerski izričaj nekada treba malo vremena.

Stražnji dio nije prošao neke veće promjene. Samo u doplati svjetla dobivaju LED potpis, što s testnom Opening edition izvedbom nije bio slučaj. Možda su Talijani ipak tu svjetlosnu postavu malo uvjerljivije napraviti. No. zato povišena Tipo Cross izvedba sve to nadoknađuje.

LED svjetla postala su standardni dio opreme novog, osvježenog Tipa… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Neupadljiv dojam Tipo ostavlja i sa racionalnim 16 colnim kotačima. Vožnja po gradu i parkiranje na malo težim mjestima s takvim izborom naplatka ipak olakšava život.

Koliko je izgled interijera napredovao? Na, prvu i ne previše, dok već na drugu možemo pričati o značajnim novostima. U usporedbi s prethodnikom, tu su kvalitetniji materijali i sve djeluje prilično čvrsto i zategnuto. Volan donosi poznati raspored tipki, a pojačavanje i smanjivanje zvuka glazbe i dalje se odrađuje s unutarnje strane volana.

DIgitalni brzinomjer sjajno je pristao u vizual interijera…

Najveća novost koju osvježeni Tipo donosi je jasna kada pogledate na instrument ploču. Tamo dominira središnji digitalni dio i prikazuje se na 7-inčnom ekranu. Sve to podiže dojam i Tipo gura u sferu naprednih automobila, što svojim sigurnosnim popisom i potvrđuje. Priču zaokružuje Uconnect, multimedijski zaslon veličine 7 inča (u opciji postoji i 10,25-inčni zaslon).

Kao i do sada, razina prostranosti ostala je ista, što znači kako vozač i suvozač imaju i više nego dovoljno mjesta, dok je straga priča kakvu prati kompaktne modele. Dakle, u mnogome prostor ovisi koliko će prednji red biti komotan s pomicanjem sjedala, ali bez obzira na sve, četiri putnika će pronaći svoje mjesto. Jedino je šteta, što za vrijeme visokih temperatura, putnici straga nemaju ventilacijski otvor, ali je tu zato uvijek dobrodošao USB priključak. Tipo još jedan plus ubire na račun prtljažnika, čak 440 litara za kompaktne proporcije vozila dugog 4.368 mm su jako zadovoljavajuće.

Motor malog obujma, ali velikog srca od 100 KS…

I dok se ne razbacujemo enormnim pohvalama na račun dizajna i popratnog vidljivog dijela, novi 1.0 GSE motor ćemo svakako pohvaliti. Moderni trocilindrični turbo benzinac obujam od 999 ccm, razvija 100 KS, a nudi i 190 Nm okretnog momenta koji je dostupan već od prilično niskih 1.500 okretaja. S ovim motorom je Tipo puno agilniji u odnosu na model prije redizajna, a i potrošnja se značajno smanjila u odnosu na prethodnika s 95 KS (1.4-litreni).

Kako to u praksi sve izgleda? Prva brzina zapravo je vrlo kratka, ali dobro posloženi prijenosni omjeri od Tipa čine ugodnog partnera u vožnji. Deklarirano ubrzanje do 100 km/h traje 11,8 sekundi, dok potrošnja od navedenih brojki ipak odstupa. Na našem testu to je bila brojka od 7,5 litara. Na autocesti se Tipo dobro snalazi, a najveća brzina od 192 km/h to i sugerira.

Osvježeni Tipo donosi zavidno ugodu u vožnji. Jedino bi voljeli da je upravljač nešto izravniji, kao i mjenjač od 5 brzina. Pomalo neobično za 2021.

Testni Tipo u Opening Edition paketu je zapravo posebna serija kojoj i samo ime sugerira, kako će biti samo zastupljena među prvim serijama isporuka. Kao takva, Fiat nudi paket Comfort, 16-inčne alu naplatke, Parking paket, rezervni kotač normalnih dimenzija, stražnji USB utor, kromirane detalje i LED paket, a cijena test automobila iznosila je 141.723 kune, što je i više nego fer ponuda.

Fiat Tipo vjerojatno većini kupaca nije apsolutni broj 1 izbor, ovaj automobil osvaja kad tek sjednete u njega i upoznate mogućnosti koje donosi. Isto potvrđuje i Tipo Cross verziji. Tek zanemarivo podignuti i s naglašenim blatobranima prepoznatljiv, Cross je 15-ak tisuća kuna skuplji, u odnosu na standardnu verziju i još više traženiji. Iznenađeni? Ne trebate biti, a iz zastupništva marke nam je javljeno kako su svi Cross modeli doslovno razgrabljeni od strane kupaca. Dakle, Tipo ima sjajnu priliku za napad na Scalu i slične modele, ali i ponekog crossover igrača.

POGON
Motor: turbobenz., 3 cil., 12V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 86.5 x 70,0 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5.000/min
Moment: 190 Nm pri 1.500/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt C-segm, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.368 x 1.792 x 1.495 mm
Međ. razmak: 2.638 mm
Cd: 0,29
Masa: 1.240/500 kg
Prtljažnik: 440 l
Spremnik goriva: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 272 mm
Ručna: električna
Naplaci: čelične
Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 192 km/h
0-100 km/h: 11,8 s
Potrošnja (EU): 6,6/5,4/4,7 l/100 km
Na testu: 7,6 l/100 km
CO2: 137 g/km

CIJENE
Testni model: 147.323 kn
Osnovni benzinac: 141.723 kn
Osnovni dizelaš: Nema u ponudi

VRLINE
+ komfor i prtljažnik
+ čvrstoća
+ uglađen i tih rad motora

MANE
– nedostatak 6. brzine

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin