TESTIRALI SMO

Forthing T5 EVO, kineska ofenziva na najbolji mogući način

Foto: Nikola Jurković

Sve je u ovo priči novo, ali Forthing T5 EVO je model o kojem se jako puno priča, u najavi testa otkrivamo zašto je izazvao toliko interesa…

Za 29.900 eura, novi automobil, s dugačkim popisom opreme, s puno prostora i SUV formi? Znamo jedan takav, a vjerujemo i vi. Snažna kampanja i efektan izgled napravili su svoje.  Iz kineske tvornice Dongfeng stiže prilično atraktivan SUV model – Forthing T5 EVO.

Atraktivna dizajnerska izvedba uz efektnu LED liniju (Foto: Nikola Jurković)

Velika novost na našem tržištu je pravi dizajnerski koktel koji podsjeća na modele poput Jaguar F-Pace, Porsche Macan.. Ali ono najbolje, Forthing je opet sebi svojstven i prepoznatljiv. Inače, dizajn automobila potpisuje Hans Henning Knoepfle, dizajner koji je prethodno radio Mercedes-Benz, Volvo, GM…

Tko zapravo stoji iza Forthinga? Kod nas je uvoznik marke Auto Hrvatska, a sam brend je plod i rezultat velikog Dongfeng motor corporation, vodećeg kineskog proizvođača osobnih i lakih komercijalnih vozila.

Foto: Nikola Jurković

Forthing je dimenzijama kompaktni SUV, koji ide uz bok veličinom modelima poput Kia Sportage, VW Tiguan i ostalih. Zanimljivo je zapravo kako u 4565 mm duljine ovaj model donosi iznimnu razinu iskoristivosti prostora. Od velike razine komocije u vozačkom okruženju, do stražnje klupe i zavidnog prtljažnog prostora (480 l). No, posebno ističemo ugodna sjedala u drugom redu sjedala i puno prostora za noge i glavu.

Prostora u drugom redu ima poprilično, a sjedala su iznimno udobna (Foto: Nikola Jurković)

Osim komocije, putnici mogu uživati u golemom panoramskom krovu (1,2 m²) i samom otvoru. Doista, teško nam se sjetiti kad smo vidjeli neki testni automobil, koji stakleni krov otvara u tolikoj mjeri. Prva pomisao nam je, ovo je model za početak svadbene povorke i san svakog barjaktara…

Osim dizajna, druga stvar koja je sigurno najviše privukla sve aktualne i buduće kupce je svakako pogled ispod poklopca motora. Forthing dolazi s pouzdanim benzincem koji sklapa Mitsubishi, a riječ je o 1,5-litarskom četverocilindričnom sklopu uparen sa sedam brzinskim mjenjačem (7-DCT) s dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr. U praksi je stvarno dobar? Pokazao se prilično skladnim i zavidno agilnim. Atraktivni dizajn prati 177 KS, koji do 100 km/h ubrzava za nešto više od 9 sekundi. Mjenjač istovremeno nije najbrži, ali solidno dobro odrađuje zadatke…

Potrošnja? Proizvođač deklarira brojku od 6,9 l/100 km (kombinirana potrošnja prema WLTP-u), a u stvarnosti je to ipak nešto više. Mi smo tijekom testa bili na 8,2 litre na 100 km prema putnom računalu. No, rekli bismo kako to ide i do 9-10 litara u gradu. Uz spremnik od 55 litara, doseg i autonomija je oko 500 km, s najvećim dijelom vožnje u gradu…

U vožnji je poput poznate SUV konkurencije. Prilično čvrst i dobar u zavojima, a isto tako na neravnim kolnicima vrlo ugodan automobil. S 19 colnim kotačima nije pretjerano tvrd niti nema nekih čudni zvukova nabijanja. Dakle i za grad i za putovanja podjednako dobar i poželjan.

U prednjem redu najviše uživa vozač. Naime, vozačevo sjedalo nudi opciju grijanja, hlađenja i masaže. Dok suvozač može birati ‘samo’ grijanje sjedala.

Multimedija i poneki tvrđi dio plastike kao najveći minus (Foto: Nikola Jurković)

Interijer T5 EVO uz razvučen vodoravni dizajna elementa i dizajn središnje konzole stvara jednostavnu, opuštajuću, udobnu i sigurnu atmosferu za vozače i putnike. Čist dizajn s jednim velikim horizontalno položenim ekranom. Iz jednog komada, od preglednog brzinomjera do multimedijskog zaslona od 10,25″ za koji bi voljeli da je bolje složen. Za početak multimedija nema RDS sustav radio stanica. S druge strane i grafički je to moglo daleko uvjerljivije. A kad je to najveći minus, onda je Forthing na jako dobrom putu…

Bogati paket opreme, koji donosi iznimno dugačak popis opreme staje na cijeni od 29.990 eura (225.959,66kn), koliko vrijedi izdvojiti za ovaj novitet i uskoro ne tako egzotičan primjerak. Tko zna do kada će biti ovako zanimljiva cijena, iz EU već najavljuju povećanja marži na kineske marke.

Forthing je dostupan u 5 boja… (Foto: Nikola Jurković)

 

Ako se odlučite sad za kupnju, isporuku možete očekivati već u svibnju… (Foto: Nikola Jurković)

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil. (Mitsubishi)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1481 ccm
Provrt x hod: 74 x 86 mm
Kompresija: 9,5:1
Snaga: 130 kW (177 KS) pri 5600/min
Moment: 260 Nm pri 1500-4000/min
Mjenjač: 7 brzina, dvostruka spojka (automatik)
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, 5V, C-segment
Gabariti: 4565/1860/1690 mm
Međuosni razmak: 2715 mm
Krug okretanja: 11,8 m
Masa/nosivost: 1107 kg
Prtljažnik: 480 – 1480 l
Spremnik: 55 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson neovisni ovjes sa poprečnim stabilizatorom/Multi-link
Kočnice: diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R19  (rezervna guma: T155/90R17)

PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Na testu: 7,8 l/100 km
CO2: 96 g/km

CIJENA
Testni model: 29.990 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo