TESTIRALI SMO

Kia XCeed 1.5 T-GDi GT-Line 7DCT, korejsko osvježenje za ljetne dane

Foto: Nikola Jurković

Blagi hibrid donosi rezultate, 160 KS i automatski mjenjač, nova idealna kombinacija za XCeed

Kia je u proteklom desetljeću s nebrojno puno modela pogodila, a među svima njima posebno se ističe – XCeed! Model koji je nastao na osnovi, kako mu i ime sugerira kompakta Ceeda, gomila obožavatelje od proljeća 2019.

Krajem 2022. Korejci su najavili osvježenje, a nova modelska godina 2023. dostupna je kod nas preko pet mjeseci. Prve testne vožnje odradili smo u Zagrebu, na golf terenima, a sad smo u ruke uzeli – najbolje opremljenu GT izvedbu s blagim hibridom.

Upadljivi 18 colni naplatci i lampe u sačastoj izvedbi, jako efektno! (Foto: Nikola Jurković)

Ponovimo, XCeed je o kompaktni crossover dug 4.395 mm, širokom 1826 mm i visokom 1.483 mm, koji se nudi u dvije blagohibridne turbobenzinske verzije, 3-cilindarskoj 1.0 TGDi sa 120 KS i 4-cilindarskoj 1.5 TGDi od 160 KS. Kruna ponude je 1.6 litreni sklop od 204 KS!

Kia u ponudi ima gomilu izvedbi i paketa opreme (LV Joy, LX Prime, EX Way, EX Stream), a mi smo uživali u najzanimljivijem GT-Line.

Vizualno gledajući, odmah su jasne promjene. Svjetlosni potpis sprijeda i naprijed prilično su upečatljiva novost. Je li bolje i efektivnije? Svakako jest, a s vremenom će se donijeti konačan sud koja je bolja solucija. Svakakve smo komentare kod promatrača čuli…

Testirani model stigao nam je u 1.5 litrenoj benzinskoj varijanti. Turbak razvija 160 KS i donosi relativno solidan osjećaj snage. S motorom se ‘igra’ automatski 7DCT mjenjač koji hvalimo, ali ga ne bi proglasili najboljim. Nekako nas je onaj u dizelskoj varijanti baš očarao.

U pogledu performansi, to znači 9,2 sekunde do 100 km/h. A lovi krajnjih 200 km/h…

Kad se potrošački dio gleda, tu vidimo veliki pomak. Još do nedavno nam je Kia ostavljala dojam nešto većeg potrošača, ali očito je blagi hibrid napravio svoje, uz sve ostale preinake. Tako da smo naš test završili s brojkom od 6,9 litara, dok smo na otvorenim prometnicama bili na 5,5 litara supera…

Zato će ovaj korejski model ponovno biti na vrhu lista želja hrvatski kupaca. XCeed izvedbom i gabaritima jako privlači publiku, a kad na sve to dodate jamstvo od 7 godina. Kombinacija poput ove zvuči sjajno.

12,3″ infotainment i kompletno virtualni kokpit, definitivno nešto što nas veseli vidjeti u novim Kia modelima…

U vozačkom pogledu, iako ste povišeni, ovaj model ostavlja kompaktni karakter na cesti. Vozač će uživati u dobrom položaju za volanom, ali i preglednosti. Sve je kod Kia modela nekako jednostavno, s dozom lijepe obrade. Kako na materijalima, tako i u grafičkoj izvedbi multimedije. Možda bi voljeli da je centralna konzola napredovala, da su gumbići dobili neku novu tematiku i varijantu boje, ali očito je tradicija nešto što Azijati njeguju.

Prostor na stražnjoj klupi kao i u prtljažniku je dobra priča. Mlade urbane obitelji bit će zadovoljne, ali ako su dječja kolica i slični rekviziti još uvijek aktualni, računajte na neku krovnu kutiju…

Na papiru 160 KS zvuči jako pristojno, takav je i u praksi… (Foto: Nikola Jurković)

Kia XCeed dostupna je za 23.999 eura (1.0 T-GDi), dok 1.5 litrene varijante počinju od 24.899 eura i svakako su naš izbor. Naravno, pričamo o varijantama s ručnim mjenjačima. Dakle, ponovno modeli kojima ništa ne nedostaje i čak se deklariraju i kao puno racionalniji izbor od testiranog. U svakom slučaju XCeed je danas prepoznatljiv model koji ima široku bazu kupaca i koji će u svijetu rabljenih jednog dana jako dobro kotirati…

Foto: Nikola Jurković

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1482 ccm
Provrt x hod: 71,6 x 92 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 117 kW (160 KS) pri 6000/min
Moment: 253 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač: automatski., 7 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni crossover, C-segment
Gabariti: 4395 x 1826 x 1483 mm
Međuosni razmak: 2650 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,0 m
Masa: 1400 kg
Prtljažnik: 426-1378 litre
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink višestruki ovjest
Kočnice: samov. diskovi 295 mm/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R18

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,2 s
Na testu: 6,9 l/100 km
CO2: 139 g/km

CIJENA
Osnovni benzinski model: 23.999 eura (180.829 kuna) – LX Joy (120 KS)
Osnovni dizelski model: 27.499 eura (207.191 kuna) – LX Joy (136 KS)
Testni: 33.599 eura, akcijska cijena 253.152 kuna

Autor

Preporučeni sadržaj