Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 AWD Plus Sound Style, dizajn i vožnja kao jedno, novi benzinac najbolji je izbor!

Mazda je nakon CX-3 i CX-5, prije nešto više od godinu dana tržištu predstavila i novi model CX-30. Nova platforma, upadljiv i profinjen interijer, dizajn u koji se tako lako zaljubiti i zanimljiva motorizacija najjači su aduti ovog SUV modela C-segmenta…

Mazda CX-30, kao da je jučer stigla na domaće prometnice. No, prava je istina da je njena svježa i vitka linija prvi put prikazana još u proljeće 2019. u Ženevi, a kasnije se na jesen i pojavila. CX-30, novi crossover svoju priliku traži na području između CX-3 i CX-5. Njezina bliskost s najvećim nije neopravdana, ako znamo kako bi CX-5 trebao postati još izraženiji premium model u narednom periodu, s novom generacijom.

Stražnji kraj krase LED svjetla dok su za pomalo sportski štih zaslužni dvostruke ispušne cijevi… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi CX-30 poslužio se novom globalnom platformom koju koristi i nova Mazda 3, pa su sve veze i sličnosti s možda i najljepšim kompaktom u klasi opravdane, kako tehnički tako i dizajnerski.

Ovaj atraktivni crossover, nositelj je također ‘Kodo’ dizajna, linije koja je nedavno proslavila prvih 10 godina djelovanja. Baš kao i svi japanski modeli marke iz Hiroshime, CX-30 ponosno naglašava zanimljiva dizajnerska rješenja, koja se sjajno ističu na Soul red crvenoj boji (5.300 kuna u doplati) i kromiranim ukrasima. U prednjem dijelu ističe se velika crna maska, koja dodatno dobiva na agresivnosti s oštrim pogledom LED svjetala.

Velika maska, adaptivna LED svjetla i Soul Crystal crvena boja, CX-30 je atraktivna iz svakog kuta… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dojmljiv nastup izvana, Mazda prenosi i na unutrašnjost. Prvi dojam naglašava smirenost kabine, a tome doprinose minimalistički detalji. Materijali su ponajbolji u ovoj klasi vozila. Ergonomija i funkcionalnost u ovom modelu iz naše perspektive su odlični. Jedan dobar primjer je i detalj poput pojačavanja zvuka radija uz mjenjač, a za odličnu akustiku brine Bose. Mazda je jedan od rijetkih proizvođača koja je odabrala tu poziciju, koju još zagovaraju Audi i Mercedes-Benz.

Što se tiče multimedije, ona je velika 8.8″, a za razliku od prethodne generacije MZD Connect sustava, puno je profinjenija i djeluje fluidnije u radu. Dok je ispred vozača pregledni 7″ digitalni brzinomjer…

Koliko je zbilja CX-30 prostran automobil? Dimenzije koje govore kako Mazda broji 4.395 mm u duljini, u skladu su s klasom gdje ordinira ponajviše Qashqai i slično društvo. Vozač i suvozač uživaju u komociji, a između njih stoji poprilično veliki naslon za ruke. Stražnja klupa već je malo manje raskošna. Dva putnika prosječne veličine imat će svoj ‘mir’, neće se žaliti na skučenost iako bi prostora za noge moglo biti i više (kada su putnici naprijed u nešto komfornijem izdanju sjedenja).

Prtljažnik broji 430 litara, što ga svrstava čak i ispod prosjeka klase, dok se obaranjem djeljive klupe oslobađa 1406 litara prostora. Ovdje se ne nudi dvostruka podnica kao na drugim konkurentima, već samo prostor za manje stvari te subwoofer.

Unutrašnjost donosi visoku razinu kvalitete, a vozača će posebno razveseliti grijani volan, ali i pregledni instrumenti (foto: Hrvoje Grguljaš)

Još nešto vrijedi naglasiti iz interijera. To su grijana sjedala, kao i opcija grijanja volana. Kako ovo samo dobro dođe tijekom zimskih dana i struganja leda sa stakla.

Od ostale sigurnosne opreme vrijedi naglasiti prisutnost i-Activsense sustava, a tu je i G-Vectoring Control Plus (GVC+), uvijek dobrodošla pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko kočenje u gradskoj vožnji (SCBS) s detekcijom pješaka (AEB), Pomoć pri zadržavanju u voznom traku (LKA), prilagodljivi radarski tempomat (MRCC), Sustav automatskog kočenja pred preprekom (SBS), sustav prepoznavanja prometnih znakova (TSR), nadzor mrtvih kutova (BSM) s upozororenjem na bočni promet straga (RCTA), automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala (HBC), kamera za vožnju unazad, Sustav E-Call (poziv u nuždi), upozorenje vozača na umor (DAA)…

 

Prtljažnik od 430 litara kapaciteta i više je nego solidnih proporcija… (foto: Hrvoje Grguljaš)

U vožnji, Mazda je i dalje dosljedna Jimba itai filozofiji marke, u kojoj se zagovara jedinstvo između jahača i konja. To je još izraženije kada odaberete precizni ručni 6-stupanjski mjenjač. Dakle, govorimo o modelu koji s punim pravom konkurira za titulu najboljeg vozačkog automobila u segmentu. Zavoje s lakoćom odrađuje i u nešto agresivnijem tempu, dok gradske neravnine vrhunski neutralizira na 18 colnim kotačima. Na terenu je spretna, a to pripisujemo pogonu na sve kotače i udaljenosti od tla – 175 mm.

U gradu je važna preglednosti, a CX-30 tu dobiva solidan broj bodova. Prema naprijed nema zamjerke, dok je straga zbog većeg C stupa pomalo otežana. No, tu priču popravljaju odlične kamere i parking senzori. Sustav kamera u 360 stupnjeva je precizan i visoke rezolucije, a parking senzori uvelike pomažu pri manevriranju u uskim garažama.

Jednu od rijetkih kritika pišemo na račun head-up displaya, koji se projicira na vjetrobransko staklo, u razini pogleda. Vozač putem njega može dobiti sve bitne informacije (trenutna brzina, podaci o tempomatu). Na vjetrobranskom staklu projekcija je prilično velika, te bi mogla smetati nekima, a kada odlučite ugasiti HUD, ostaje tamniji kvadrat. Nije baš sretno izvedena opcija.

Novu generaciju SkyActiv-G već smo imali prilike isprobati u Mazdi 3 ,a najnoviji dodatak u ovoj priči je, motor koji je krasio testni model – Skyactiv-G 150. Ovaj benzinac tako je postao zlatna sredina, jer su do sada bile dostupne inačice od 122 i 180 KS. Dok je dizelski sektor zastupljen uz jedan dvolitreni motor – Skyactiv-D 116.

Novi 150 KS snažni benzinac može se pohvaliti dorađenim usisnim otvorima i klipova, podijeljenim ubrizgavanjem goriva, te ventilom za upravljanje rashladnim sredstvom i deaktivacijom cilindra kako bi se postigle više razine dinamičkih performansi, smanjenje potrošnje goriva i bolja ekologija na koncu.

Snage kod ovog automobila ne manjka, ali voljeli bi da ima više momenta, koji na koncu i ostavlja dojam uvjerljivosti vozila. Skyactiv-G 150 motor, kao i benzinski Skyactiv-G 122, podrazumijeva inteligentni sustav Mazda M Hybrid kako bi podržao veće dobitke u smanjenju potrošnje goriva recikliranjem energije koja se dobiva za vrijeme kočenja, usporavanja (i-ELOOP) i napajanja integriranog elektropokretač-generatora (ISG).

Ovdje je riječ o izvedbi koju možemo opisati kao blagi hibrid, remenom pokretanom 24-voltnom integriranom sustavu starter/generator (B-ISG), koji koristi litij-ionsku bateriju kapaciteta 600 kJ i DC/DC pretvarač 1,7 kW (max. 120 A). Sve to doprinosi ugođaju vožnje. Pokretanje vozila s mjesta lakše je uz pomoć električnog motora, a kada mijenjate stupanj prijenosa, motor također daje poticaj, pa je i ta promjena mekša.

Skyactiv-G 150 nametnuo se solidnim performansama i dobrom potrošnjom – 8 litara supera (foto: Hrvoje Grguljaš)

Sustav za deaktivaciju cilindra isključuje dva od četiri cilindra motora u situacijama pri laganom opterećenju, poput krstarenja stalnom brzinom. Isključivanje dva vanjska cilindra (prvi i četvrti) povećava opterećenje na preostala dva, zbog čega djeluju u rasponu veće učinkovitosti. Volumen protoka zraka, količina ubrizgavanja goriva i vrijeme paljenja precizno se kontroliraju kako bi se motor mogao nesmetano prebacivati ​​između rada s dva i s četiri cilindra te smanjiti potrošnju goriva pri krstarenju stalnim brzinama. Naravno da se niti ovaj snažniji benzinski motor od 150 KS ne može usporediti s onim najjačim benzinskim Skyactiv-X snage 180 KS.

Kontinuirani pogon na sva četiri kotača i-Activ AWD, osjeti li se? Pruža bolji osjećaj u vožnji, određenu vrstu sigurnosti koju ćete sigurno cijeniti. Istina, on i doprinosi ponešto na potrošnji, ali prosječnih 8 litara na 100 km, koje smo zabilježili na testu, sasvim je solidno ostvarenje. U ovoj priči dakle, najviše hvalimo elastičnost motora i zavidne potrošačke brojke.

S druge strane, hvalimo start-stop sistem. Njihov i-STOP sistem odlično i gotovo nečujno uključuje motor prilikom gašenja u gužvama.

Testirani primjerak bio je opremljen AWD pogonom, a 17.5 cm udaljenosti od tla daje za pravo Mazdi odlazak s asfalta na blatnjave puteve(foto: Hrvoje Grguljaš)

Podcrtano, ova izvedba definitivno je naš izbor broj 1, ako gledate u smjeru benzinski varijanti CX-30. Cijenom od 172.084 kuna za početni benzinski model, odnosno 191.899 kuna za dizelski, povišena Mazda sigurno već u startu privlači širok krug potencijalnih kupaca. Ipak, testirani primjerak u bogatoj Plus Sound Style stoji 234.124 kuna. Poduži popis opreme, zanimljiva motorizacija i upečatljiv izgled opravdavaju povišu cijenu. Pogotovo kada znamo da ni konkurencija nije ništa manje povoljna.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1.998 ccm
Provrt x hod: 83,5 x 91,2 mm
Kompresija: 13,0 : 1
Snaga: 110 kW/150 KS pri 6000/min
Moment: 213 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4395 x 1795 x 1540 mm
Međ. razmak: 2655 mm
Cd: 0,27
Masa: 1479/500 kg
Prtljažnik: 430 – 1405 l
Spremnik goriva: 48 l
Krug okretanja: 11,4 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 295 mm/diskovi 303 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18

PERFORMANSE

Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,1 s
Potrošnja (WLTP): 6,8 l/100 km
Na testu: 8,0 l/100 km
CO2: 121 g/km

CIJENE
Osnovni benzinski model: od 172.084 kuna
Osnovni dizelski model: od 191.899 kuna
Testni model: 234.124 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš

Komentari