Mercedes-Benz EQA 250: kompaktni električni SUV, kojem izvrsnost kvari jedino realni doseg od 350 km

Mercedes-Benz EQA 250, premium SUV dugačak 4463 mm, s elektromotorom od 140 kW (190 KS) i baterijom od 66,5 kWh, do stotke ubrzava za 8,9 sekundi, postiže 160 km/h (limitirano) i deklarirano doseže 426 km. Cijena? 394.000 kn, bez poticaja…

Na naše je tržište stigao Mercedes-Benz EQA, električna verzija kompaktnog SUV-a iz Stuttgarta – Mercedes-Benz GLA. Stručnjaci Trokrake zvijezde iskoristili su uvjerljivi koncept novog povišenog modela na bazi A-klase i iz njega izveli potpuno električnu verziju, koja se od kraja 2020. proizvodi u Njemačkoj (Rastatt) i Kini. To je i prvi pravi iskorak brenda Mercedes-Benz u područje električnih vozila. Uvjerljivo, u igri ‘na sigurno.

Naime, nije rađen potpuno novi model, kakav je Volkswagen ID.4, nego izvedenica uspješnog postojećeg. Da su Mercedes-Benz GLA i EQA napravljeni na istoj mehaničkoj osnovi, potvrđuje međuosni razmak od 2729 mm. Kako bi dobili elegantniji i atraktivniji stil i poboljšali aerodinamiku, dužina je povećana na 4410 na 4463 mm, zadržana je širina od 1834 mm, a visina povećana s 1611 na 1620 (zbog baterija u podnici).

Mercedes-Benz EQA izgleda statusno atraktivno i uvjerljivo, razlike prema GLA modelu prepoznavaju se Black Panel prednjom maskom, integralnim LED svjetlosnim sklopom straga i atraktivnim 18-colnim naplacima, aerodinamički oblikovanim, s gumama 235/55

Od modela Mercedes-Benz GLA električni Mercedes-Benz EQA se razlikuje Black panel maskom hladnjaka s istaknutom Trokrakom zvijezdom, što je prepoznatljivi detalj Mercedes-EQ modela. Ispeglana silueta i poravnata podnica (zbog jednostavnije mehanike) smanjuju otpor zraka sa 0,30, na za SUV vrlo dobrih 0,28. Ipak, konkurentski Tesla Model Y, dakle automobil napravljen ‘od nule’ za električni pogon, ima koeficijent otpora zraka 0,23, ali mu zbog toga dizajn nije ‘remek djelo’. Treba naći pravu mjeru…

Korištenje iste platforme kao i za ‘toplinske’ motore za posljedicu ima otprilike 100 kg veću masu, pa Mercedes-Benz EQA na vagu donosi otprilike dvije tone. Ali to nije najvažnije, jer je izvedba solidna, filigranski precizna i naglašeno premium, da bolja ne može biti. Najavljen je i novi, poseban brend za električna vozila, Mercedes-EQ, koji će se pridružiti već etabliranim Mercedes-Benz, Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach, no zasad, u prijelaznom se razdoblju ovaj model naziva Mercedes-Benz EQA 250.

S tim modelom koncern Daimler počinje značajniju ofenzivu na tržište električnih automobila. Testirali smo osnovnu verziju, s jednim elektromotorom, asinkronim AC, snage 140 kW (190 KS), koji se napaja litij-ionskom baterijom od 66,5 kWh. S obzirom na masu i karakteristike, taj električni kapacitet baterije na donjoj je granici očekivanja (dobrodošlo bi bilo 75 kWh), ali za početnu verziju sasvim je dovoljan.

Prvoklasna i funkcionalna izvedba cockpita unaprijeđena je verzija iz GLA, kožna električno podesiva sjedala pružaju visok komfor, a klasična grafika instrumenata na digitalnoj instrumentnoj ploči i ‘prijateljsko’ informatičko ‘sučelje’ na 11,9-inčnom središnjem panelu olakšavaju korištenje sekundarnih funkcija i Infotainmenta

Snage se preko reduktora izravno (mjenjač nije potreban, jer 375 Nm okretnog momenta) oslobađa već od nula okretaja. Naravno, dostupne su i snažnije verzije, ali i ova je više nego dovoljna. Uz ubrzanje do stotke za 8,9 sekundi i najveću brzinu elektronički ograničenu na 160 km/h (radi smanjenja potrošnje energije i povećanja dosega) treba li tražiti više? Pogotovo u premium izvedbi s hi-tech digitalnim instrumentskim sučeljem i prvoklasnom izvedbom unutrašnjosti

Za kompaktni SUV, dakle C-segmenta, premda je dugačak blizu 4,5 metara, ‘mali’ je problem jedino smanjenje prtljažnika s 435 na, za SUV skromnih 340 litara, zbog baterija. No, sve to, itekako, nadoknađuje prvoklasna i komforna izvedba unutrašnjosti. Ugođaj je luksuzni, gospodski, s hi-tech opcijama Uz zanimljiv vanjski izgled, u ponudi je mnoštvo izvedbi za optimiziranje interijera EQ izvedbe. Serijski je dostupam MBUX multimedijalni dio, posebno dojmljivo izgleda improvizirana EQ grafika ispred suvozača…

Osjećaj električne motorizacije moćan je i uvjerljiv. Na pritisak papučice akceleratora (kolokvijalno ‘gasa’), Mercedes-Benz EQA 250 kreće naprijed, moćno i tiho, poput lokomotive brzog vlaka. Ubrzanje do stotke za 8,9 sekundi, kontinuirano i tiho u dvotonskom SUV-u djeluje moćno. Premda oko 200 kg veće mase nego osnovni Mercedes-Benz GLA, s turbobenzinskim motorom, EQA 250 je okretan i upravljiv. Veća masa kompenzira se sniženim težištem i izvrsno složenim podvozjem. Stoga lijepo i sigurno ‘pegla’ zavoje, a zbog kontinuiranog i dinamičnog potiska, vozi se čak ugodnije od klasičnih verzija.

 

Mercedes-Benz EQA 250, jedini u paleti ima samo prednji pogonom (190 KS). Snažnije verzije Mercedes-Benz EQA 300 4Motion (224 KS) i EQA 350 4Matic (286 KS) imaju dodatni (sinkroni) elektromotor priključen na stražnji diferencijal i pogon 4×4

Taj potencijal izvrsno je prilagođen dinamičnosti u gradskoj vožnji i na zavojitim cestama, gdje Mercedes-Benz GLA 250 pokazuje zavidan talent u vožnji kroz zavoje. Sigurnosti vožnje kombiniraju snažne kočnice, koje kombiniraju elektromotorno (regenerativno) i mehaničko kočenje. Uvjerljiva su vozna svojstva i na autocesti, ali je zbog osiguranja dosega preporučljivo voziti do 120 km/h, odnosno najviše 140 km/h. Ugodnost vožnje i osjećaj upravljanja su za pet, ali problem može biti doseg.

Deklarirani doseg, po WLTP-u iznosi 426 kilometara, ali realno je, u normalnoj vožnji, oko 350 km (u testnim uvjetima i manje. To je, objektivno, jedina i na baš mala mana ovog automobila, kad, primjerice Volkswagen ID.4 ima deklarirani doseg 520 km i realni oko 450. Bitna je to razlika. Volkswagen ID.4 može s napunjenom baterijom stići od Splita do Zagreba (prema gore se troši više), a Mercedes-Benz EQA 250 ne može. To mu, baš, nije vrlina.

Brzina punjenja ovisi o snazi punionice, a na brzim punionicama vrijeme punjenja do 80 posto kapaciteta baterije je oko pola sata. Dok primjerice na 11 kW punionici, koje su u najvećem broju zastupljene kod nas, od 10 do 100 posto treba 5 sati i 45 minuta.

Bez poticaja za Mercedes-Benz EQA 250 treba izdvojiti 394.000 kuna, za Mercedes-Benz EQA 300 4Matic – 426.000 kuna, a za Mercedes-Benz EQA 350 4Matic – 452.000 kuna. Nudi se mnoštvo dodatnih opcija, a vrhunac ponude bit će i AMG line, kao i Edition 1 izvedba, uz sportsku i luksuznu dozu u jednom.

Elegantna silueta kompaktnog SUV-a naglašava eleganciju i aerodinamiku, uz razmjerno velik međuosni razmak od 2729 mm (jednak kao u modelu GLA), koji jamči komfor na stražnjim sjedalima. Atraktivnost podižu 18-colni alu naplaci s gumama 235/55

Mercedes-Benz EQA 250

POGON
Motor: električni AC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Snaga: 140 kW (190 KS)
Moment: 375 Nm
Kapacitet baterije: 66,5 kWh
Mjenjač:
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4463 x 1834 x 1620 mm
Međuosni razmak: 2729 mm
Cd: 0,38
Masa/nosivost: 1965/505 kg
Prtljažnik: 340 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/neovisan
Kočnice: samov. diskovi 320 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 160 km/h (ograničena)
0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja struje (WLTP): 15,7 kWh/100 km
Potrošnja struje (realno): 19,1 kWh/100 km
Doseg: 426 km (WLTP)
Doseg: 350 km (realno)

CIJENA
Mercedes-Benz EQA 250: 394.000 kn
Mercedes-Benz EQA 300 4Matic: 426.000 kn
Mercedes-Benz EQA 350 4Matic: 452.000 kn

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj