ELEKTRIČNA E KLASA

Mercedes-EQE je limuzina novog doba, doseg od 671 km i cijena kao adut

Sve su brojniji EQ modeli. Najnoviji primjerak u prodajnim salonima je EQE. Nakon fascinantnog EQS, sad smo imali prilike isprobat broj manju električnu E-klasu i zapravo jednako fascinantnu… 

EQE je sportska poslovna limuzina koja nudi sve bitne funkcije najprestižnijeg i najvećeg u obitelji s oznakom- EQS, samo u kompaktnijem formatu. Priča kreće s EQE 300 izvedbom, a završava s prvim AMG modelom takve vrste – EQE 53. Mi smo prve primjerke EQE modela isprobali na Plešivici, u okolici Jaske…

EQE je čak 27 cm kraći, a opet prilično velik model (dug 494 cm). Poslovna limuzina novog doba vozi na EVA2 skateboard platformi. U vanjskim dimenzijama (duljina/širina/visina: 4946/1961/1512 milimetara) EQE je usporediv s CLS modelom. Kao i potonji, ima fiksno stražnje staklo i poklopac prtljažnika. Unutarnje dimenzije čak očito premašuju dimenzije današnje E-klase (W 213).

U usporedbi s luksuznim linijskim EQS, EQE je jednako moderan, s nešto kraćim međuosovinskim razmakom, kraćim prevjesima i udubljenijim bokovima – nosi koncept poslovne limuzine budućnosti. Senzualna čistoća očituje se u velikodušno modeliranim površinama, smanjenim spojevima i bešavnim prijelazima (besprijekoran dizajn). Sve to rezultira koeficijentom otpora cW zraka od samo 0,22. Prevjesi i prednji kraj su kratki, stražnji dio daje dinamičan naglasak oštrim stražnjim spojlerom. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, aerodinamični naplatci od 19 do 21 inča, zajedno s izraženim mišićavim dijelom blatobrana, daju EQE sportski karakter.

Uz opcionalno dostupan MBUX Hyperscreen, cijela ploča s instrumentima je jedan, ogromni zaslon. To određuje estetiku čitavog kokpita i interijera. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje im vlastiti zaslon i kontrolno područje. U Europi je putniku dopušteno gledati dinamičke sadržaje poput videozapisa, TV-a ili interneta čak i u pokretu. Posebno impresivno zvuči i zašto. To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja temeljenu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u zaslon suvozača, to se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.

EQE koristi litij-ionsku bateriju koja se sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kWh i nudi doseg do najvećih 671 km. Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen interno, omogućuje bežično ažuriranje (OTA). Na taj način upravljanje energijom ažurira se tijekom cijelog životnog ciklusa. Inače, Mercedes-Benz daje jamstvo na bateriju od 10 godina ili 250.000km (70%). Pored toga, na prezentaciji u Jaski istaknuto je kako sistem donosi visoku (prosječnu) brzinu punjenja – max. 170 kW+.

Vozački ugođaj je odličan, a svemu tome pogoduje Torque Shift funkcija ( (uvijek koristi najučinkovitiji eATS), neovisno upravljanje motorima i zakretni moment koji se mjeri do 10.000 puta u minuti. Silovitu snagu donose motori s trajnom pobudom na obje osovine. A poseban osjećaj donosi i stražnja zakretna osovina (Zakretanje stražnjih kotača 4,5/10 stupnjeva).

U slučaju baterije, postignut je veliki korak u smislu održivosti kemije stanica: optimizirani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u omjeru 8: 1: 1. Time se sadržaj kobalta smanjuje na manje od deset posto. Kontinuirano optimiziranje mogućnosti recikliranja dio je Mercedes-Benzove holističke strategije akumulatora.

Cijena EQE kreće od 570.361 kuna za EQE 300 izvedbu. Mercedes-Benz daje i EQ bonuse od 28.000 kuna prilikom kupnje nekog od modela iz ove famozne nove obitelji iz Stuttgarta.

Nakon svega viđenoga, usudili bi se reći kako EQ obitelj dobiva model koji po svemu ima potencijal postati najtraženiji. Ovakva strujna priča ima smisla, a i sami često gledamo sporno na nju. Jednostavno, Mercedes-EQ opet podiže smisao mobilnosti i standarde.

Foto: Mercedes-Benz Hrvatska

 

 

 

 

Autor