Renault Clio TCe 130 EDC Edition One, bestseller B-segmenta u poletnom benzinskom izdanju

Renault Clio etablirao se kao ikona B-segmenta. Francuzi mogu ponovno očekivati visoku nakladu, kojoj će veliki udio sigurno činiti i izvrstan turbobenzinac 1.33, iz suradnje s Mercedes-Benzom, a tu je i EDC automatika. ide uvjerljivo i troši 6,5 litara…

Renault Clio, model koji je francuskog proizvođača kroz protekle godine gurnuo u orbitu najtraženijih, a samim time i najzastupljenijih na europskim cestama. Ništa drugačije neće biti ni s novom, petom generacijom popularnog gradskog modela. Štoviše, već sad možemo reći kako će ovo biti jedna od najprodavanijih generacija uopće. Zapravo, jedino što može pokvariti prodajnu sliku je ova situacija s COVID-19 virusom.

Stražnji kraj postao je dinamičniji, iako će neki reći kako promjene nisu velike (foto: Hrvoje Grguljaš)

Model koji se do sada prodao u više od 15 milijuna primjeraka tako traži nove izazove. U Hrvatskoj je nova generacija već u relativno ranoj fazi prodaje jako dobro prihvaćena. Ništa čudno, naši ljudi vole Clio, a to potvrđuje i brojka koja govori kako domaćim prometnicama kruži čak 68.000 vozila svih generacija.

Kratki podsjetnik i pogled u povijest. Prvi Clio predstavljen je 1990. i postao je jedan od najprodavanijih modela Grupe Renault diljem svijeta. Njegova popularnost iz godine u godinu bila je sve veća, pa izniman rast Francuzi bilježe između 2012. i 2018.

Nove tendencije rasta, Renault već osjeti. Novi Clio najprodavaniji je model u Europi u prvih pola godine.

Čitav niz novih boja u ponudi, a ova plava Celadon čini se možda najupadljivijom (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kao što smo već pisali, kada smo prvi test nove generacije sa slabijim 1.0 TCe motorom odradili, Clio je još dinamičniji, ali istovremeno je zadržao elegantni, smireni nastup.

Prednja je maska veća, a prednji odbojnik naglašen vrlo izražajnim središnjim usisnikom zraka koji poboljšava hlađenje motora. Kad je riječ o dimenzijama, novi Clio kraći je 12 mm (duljina 4050 mm) od prethodnika, ali je unutrašnjost prostranija. Karoserija (1440 mm) je spuštena s 8 na 48 mm na rubu spojlera kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled testnog Edition One modela naglašavaju i 17-inčni naplatci.

Renault je podario svoje kupce već u seriji s LED svjetlima (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kao što već znate, Clio serijski dolazi s 100% LED svjetlima. Francuzi su novi Renault Clio dizajnirali po načelu ‘evolucije i revolucije’. Neki će reći, kako promjene nisu velike, ali s detaljnijim promatranjem vidi se veliki odmak od prethodnika. Djeluje nekako skuplje…

U unutrašnjosti je odmak od nekih prošlih vremena vidljiv iste sekunde. Posve nova unutrašnjost odiše višom klasom, kako u smislu dojma kvalitete, tako i u smislu dostupne tehnologije. Prije svega mislimo ovdje na multimedijski zaslon od 9.3 inča, najveći uopće u Renault gami vozila. Zaslon je prilično intuitivan i okrenut prema vozaču. Novi Renault EASY LINK sustav radi fluidno. Sigurno nećete gubiti živce na njegovu sporost ili neka popratna padanja sistema. Vozaču će se svidjeti i digitalna instrument ploča, koja nudi čitav niz preglednih putni informacija. Dojam zaokružuje Bose ozvučenje.

USPOREDNI TEST: Renault Clio 4 upoznaje novi Renault Clio 5

No, detalj koji se nama posebno dopao je upravljač. Ugodan u ruci, kvalitetnog sastava pravo je iznenađenje Francuza. Na osjećaj u ruci podsjetio nas je na onaj volan kakvim se hvali Mercedes-Benz C-klasa.

Clio pete generacije postao je u svakom smislu navoda – ozbiljan automobil.

Interijer je napravio najveći zaokret, doslovno će vas osvojiti (foto: Hrvoje Grguljaš)

Općenito, u unutrašnjosti će se četvero putnika ugodno smjestiti. Dok ni prtljažni prostor od 391 litru s lakoćom prihvaća obilniju shopping avanturu ili veće putne torbe. Vrijedi istaknuti kako je ovaj mali model prepun pretinaca (26 litara ukupno), pa i u tom pogledu dobiva plus od nas. Primjerice, s lakoćom ćete pronaći mjesto za jedan ili dva veća pametna telefona.

S 391 litrom, Clio je među najboljima u klasi (foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi Clio vozi se na CMF-B platformi nove generacije i to se osjeti. Iako, u vozačkom smislu teško se ikad moglo nešto predbaciti Renaultu. Vozački šarm su imali i imaju i dalje. Veseli što novi Clio nastavlja tu tradiciju, a pri tome odlično upija rupe i slične neravnine na 17-colnim kotačima.

Dimenzije guma su 205/45 R17, a za ovaj napalatak možemo samo reći kako odlično pristaje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testni Clio stigao nam je u Celadon plavoj nijansi. Boja koja bi mnogima mogla postati ‘1. pick’.

U ovom testu, stigao nam je snažniji Clio 1.33 TCe od 130 KS, razvijen u suradnji s markama Nissan i Mitsubishi. Ako ste pomislili “130 KS? Pa ovo ide jako dobro”, potvrditi ćemo vaše dojam.

Naš prvi izbor, kada je Clio u pitanju – TCe 130 (foto: Hrvoje Grguljaš)

Ovaj motor prvi se puta ugrađuje u novi Clio, nakon što se već dokazao u modelima Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. Razvija 130 KS i 240 Nm, a vozi u suradnji uz 7-stupanjski automatski EDC mjenjač.  Ovaj motor nove generacije ističe sve kvalitete novoga Clija i osigurava uzbudljiviju vožnju u svim situacijama. Ako nas pitate, vrijedi se ‘istegnuti’ i nadoplatit nešto više, ako ste u dvojbi odabira 1.0 ili 1.3 motora

Na testu smo bilježili 6,7 litare potrošnje.

O cijeni smo se već danas izjasnili, a vrijedi je ponovno istaknuti. Na prvu djeluje prilično visoko, za model iz B-segmenta. No, s obzirom na količinu opreme, ovaj automobil bi mogao biti najčešći izbor među domaćom publikom.

Renault Clio TCe 130 EDC Edition One

POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1330 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mmKompresija: 9.5:1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5000/min
Moment: 160 Nm pri 2750/minMjenjač: ručni 5-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, B-segm., 5V
Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosni razmak: 2583 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1248/425 kg
Prtljažnik: 391/1069 l
Spremnik: 42 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm
Ručna: električnaNaplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,0 s
Potrošnja (EU): 6,7/5,2/4,3 l/100 km
Na testu: 6,7 l/100 km
CO2: 119 g/km

CIJENA
Testni model: 149.000 kn (20.135 eura)
Osnovni benzinski model: 90.500 kn (12.230 eura) … LIFE Sce 75
Osnovni dizelski model: 118.900 kuna (16.068 eura) … ZEN Blue dCi 85

foto: Hrvoje Grguljaš


Komentari

loading...