Seat el-Born, Volkswagen ID.3 u španjolskom izdanju, ljepši električni Golf…

Seat el-Born, gabarita kao Volkswagen Golf (dug je 425 cm) pokreće se elektromotorom snage 150 kW (204 KS) na diferencijalu stražnjih kotača, a u skupljim verzijama s pogonom 4×4 i drugim elektromotorom od 80 kW (109 KS) na prednjem diferencijalu…

Nije sličan, kao što je dizajnerski i koncepcijski Seat Leon sličan kao Volkswagen Golf, a koncepcijski i tehnološki identičan. Primijenjena je ‘formula’ Volkswagen up!-a, koji je potpuno jednak Seatu Mii i Škodi Citigo. Dakle, električni Seat el-Born potpuno je jednak Volkswagenu ID.3.

U koncernu Volkswagen, očito, ozbiljno su ‘zagrizli’ u električni program te je nakon najave njihovog, svojevrsnog električnog Golfa, kao prethodnica i očito ‘pokusni kunić’ cijele game modela, upravo predstavljen Seat el-Born.

Riječ je o potpuno jednakom automobilu, koji se razlikuje samo bedževima marke i oznakom modela. Nema nikakve sumnje da će po istoj formuli stići i ‘treći mušketir’ sa Škodinim oznakama i imenom. Nije riječ o ‘trećem modelu iz Mlade Boleslave’, jer će se sva tri proizvoditi u novom, ultramodernom pogonu u Zwickau (bivšem DDR-u), gdje se od 1950-ih do 1980-ih proizvodio legendarni Trabant.

Od kraja 2020. u Zwickau će se proizvoditi samo električni modeli, za sve Volkswagenove brendove, u seriji od 1500 dnevno. Povišeni kompakt u gabaritima Golfa (dug je 425 cm) u osnovnoj se verziji pokreće elektromotorom od 150 kW (204 KS) priključenim na diferencijal stražnjih kotača, a u skupljim verzijama bit će dostupan s pogonom 4×4 i drugim elektromotorom od 80 kW (109 KS) na prednjem diferencijalu.

Novi je podatak da osnovna verzija do stotke sprinta za 7,5 s. U opciji su tri paketa litij-ionskih baterija: 45 kWh za 330 km 58 kWh za 420 km, 77 kWh za 550 km. Koliko je već osnovni paket dovoljan pokazuje činjenica da se 100-kilovatnim brzim punjačem u 30 minuta može nabiti na 80 posto kapaciteta za 260 km vožnje.

Planira se serija od 30.000 godišnje (ID.3 će se ‘štancati’ u 100.000 primjeraka godišnje), a osnovni model, u Njemačkoj, će startati s manje od 30.000 eura. Kad se pribroje ekološki poticaji, računa se da će cijena biti usporediva s odgovarajuće opremljenim Golfom, s tim da el-Born, odnosno ID.3 znatno bolje ubrzavaju. Budućnost je počela, Volkswagen ID.3 već se može kupiti i kod nas.


Komentari

loading...