TEST RABLJENOG

Opel Corsa C (2000. – 2006.): funkcionalna i solidna niža klasa za 15.000 kn

Opel Corsa C: čvrsta i popularna, ali mušičava, solidna limarija, dobro podvozje, ali osjetljiva zupčasta letva, mehanika bolja od elektronike, jedan od najisplativijih modela B-segmenta svoje generacije…

Premda, više nisu pojam vrhunske kvalitete, kakvi su 60-ih i 70-ih bili ‘neuništivi’ modeli Opel Kadett i Opel Rekord, stariji modeli Opel i dalje su cijenjeni na tržištu rabljenih. Takav epitet vrijedi i za model Corsa, tradicionalno jedan od najcjenjenijih automobila niže klase (B-segmenta). Kad je Opel Corsa C u pitanju, svi koji znaju kako stvari stoje, reći će vam – zupčasta letva volana.

To je (bio) sustavan problem inače masivnog i solidnog modela B-segmenta, koji pokazuje njemačku ‘filozofiju’ izrade. Osjetljivi su i prednji diskovi, posebice kod dizelaša s težim nosom. Kod benzinaca je, prvenstveno do 2002., bilo je problema s upravljačkim modulom, elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom i kontaktnom bravom.

Zanemari li se zupčasta letva, mehanika je bolja od elektronike. Motor nije štedljiv, jer se radi o tehnologiji iz 90-ih pa po gradu treba računati s deset litara, a na otvorenom sedam do osam. Po današnjim je kriterijima malih automobila to puno. Potrošnja ulja je zanemariva. Dobro vuče, ništa ne klepeće i čvrsto se drži podloge. Sve su komande kompaktne, precizno se upravlja i dobro koči te se može očekivati da će još godinama služiti uz povoljna ulaganja. No, takvo nije stanje kod svih modela na tržištu…

Po statistikama TÜV-a, uglednog njemačkog udruženja za tehnički nadzor, model niže klase iz Rüsselsheima, koje je provedeno 2011., za automobile stare pet-šest godina, nije stajala dobro, što je razočaravajuće za ljubitelje marke Opel. Pouzdanošću Opel Corsa bila je na 71. mjestu među 87 modela proizvedenih 2004./2005. U klasi je iza modela Mazda 2, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Hyundai Getz, Citroen C3, Nissan Micra, Kia Rio i Volkswagen Polo. Bolja je jedino bila nego modeli Fiat Punto i Renault Clio. Ali nije sve u statistikama, koje nisu mjerodavne, jer podjednako cijene velike i male kvarove, pa je dobro očuvana rabljena Opel Corsa u pravilu isplativa.

Prva generacija Opel aduta niže klase predstavljena je 1982., druga 1993., treća 2000. (testni model), četvrta 2006. i peta nedavno. Dosadašnja naklada veća od 20 milijuna primjeraka, uključujući sve karoserijske izvedbe, pokazuje da se radi o jednom od najuspješnijih malih automobila. Opremao se benzincima od 973 ccm/58 KS (2000. – 2003.) do 1796 ccm/125 KS (2000. – 2003.) te Isuzuovim dizelašima 1686 ccm/75-100 KS i Fiatovim s 1248 ccm/70 KS. Isuzuov je dizelaš znatno masivniji i izdržljiviji od Fiatovog. Prednost je razmjerno povoljno održavanje, posebno benzinskih verzija, pa mehaničari ‘vole’ Corse.

Masivna i izdržljiva limarija tradicionalna je vrlina Opela, stoga i 10-godišnji primjerci trebaju biti bez tragova hrđanja. Stoga je sigurnost je i dalje na visini, Opel Corsa je jedan od najmasivnijih modela niže klase svoje generacije te i po današnjim mjerilima B-segmenta pruža dobru zaštitu u sudaru (za nižu klasu). Ipak, pri kupnji rabljenog važno je prvo prijetiti da auto nije imao sudar. Posljednja serija benzinca 1.4 16V Ecotec poželjna je zbog solidne izvedbe. Elastičan je i dobro vuče, a ‘dječje bolesti’ su riješene, pa ne treba očekivati kvarove.

Prva serija Opel Corsa 1.4 16V Ecotec iz 1994., pogotovo 1.6 16V, imala je velikih problema s napinjačem zupčastog remena, što je izazivalo havarije.To je riješeno modelima iz 1997. Četiri cilindra bolja su nego tri, a benzinci preporučljiviji od dizelaša. Izbjegavajte 3-cilindarski 1.0, jer je preopterećen. Osjetljiv je razvodni lanac, pa je bolji 1.4 16V, jer je ‘prebolio dječje bolesti’, a ima remen. Ne isplati se ni dizelaš 1.3 prve generacije.

Propusnost isparivača i poroznost cijevi klimatizacijskog sustava mogu se očekivati u serijama do 2002., a problema je bilo i s kompresorom. Premda je kod konkretnog primjerka sve OK, preporučljiv je temeljit pregled. Povezani su i s otežanim isušivanjem vlage na staklima. Problem s letvom volana eskalirao je 1995., kad je Opel Corsa B opremljena električnim servo volanom.

Za razliku od klasičnog, koji preuzima velik dio aksijalne sile, pa rasterećuje letvu i zupčanik, koračni elektromotor je priključen na vratilo volana, pa rasterećuje ruke, a dodatno opterećuje letvu i zupčanik. Premda je podvozje solidno, pogotovo prednji kuglasti zglobovi, trajnost amortizera i selen blokova nije pohvalna, pogotovo kod primjeraka s većim alu naplacima. U serijama do 2002. trajnost ispušnih lonaca bila je osrednja. I jedno i drugo bolje je kod naknadnih serija.

Cijene na tržištu rabljenih, ovisno o modelu i motorizaciji kreću se od 8000 do 20.000 kn, te se za 15.000 kn može kupiti dobar model, s kojim nećete imati problema i koji će vas dobro služiti. Niže su tehničke karakteristike za model Opel Corsa 1.4 16V Ecotec.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, 2 bregasta vratilo (zupčasti remen), 4 ventila po cilindru
Obujam: 1389 ccm
Provrt x hod: 77,6 x 73,4 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 6000/min
Moment: 125 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda diskovi, straga bubnjevi
Gume: 175/65 R 14
Karoserija: hatchback B-segmenta, 3/5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 381,5 x 164,5 x 144 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Prtljažnik: 260/1060 l
Masa/nosivost: 1020/480 kg
Spremnik goriva: 44 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,5 s
Potrošnja: grad 9,8 / otvoreno 5,7 / kombinirano 7,2 l/100 km
Potrošnja realna: 7-10 l/100 km