Opel Corsa D (2006. – 2014.): čvrst lim, osjetljiva zupčasta letva i geni Fiat Grande Punta

Opel Corsa četvrte generacije je solidna, najisplativiji je benzinac 1.4 s 90 KS, a kod često precijenjenih dizelaša 1.3 CDTI treba provjeriti stupanj istrošenosti. Stanje auta može se provjeriti po stanju upravljačkog mehanizma i ispušnog sustava te istrošenosti diskova…

Opel Corsa, tradicionalno, jedan je od najuspješnijih modela niže klase B-segmenta. To potvrđuje da je izvedbom, komforom i voznim svojstvima, u kombinaciji s pristojnom cijenom. Opelovi modeli, pa tako i Corsa, za razliku od legendarnih modela Opel Kadett i Opel Rekord iz 1960-ih i 1970-ih nisu najpouzdaniji…

Ipak, činjenica je da im u proteklih deset godina kvaliteta neprestano raste. Nasuprot očekivanju, solidnost izvedbe je zadržana, čak poboljšana nakon što je Opel, na proljeće došao ‘pod kapu’ francuskog koncerna PSA. Opel Corsa D ima solidnu izvedbu i kvalitetnu limariju te razmjerno povoljno održavanje, što je preporuka za kupnju rabljenog modela.

Zanimljivo, mehanička je izvedba jednaka kao u modelu Fiat Grande Punto, predstavljenom 2005., a posljedica je kratkotrajnog ‘braka’ koncerna Fiat i General Motors. Po istom je receptu (za Alfiste preteški i promašeni) Alfa Romeo 159 tehnološki blizanac posljednjeg modela Opel Vectra.

Opel Corsa D je u ponudi motora imala DOHC benzince, 3-cilindarski 1.0 sa 60 KS, 1.2 s 80 KS i 1.4 s 90 KS. Najsnažniji je i najisplativiji, jer pruža najbolji omjer performansi i potrošnje, a pokazao se i najpouzdanijim. Kod tih je motora bilo problema s upravljačkim modulom, elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom.

U ponudi su bili turbobenzinci 1.6T sa 150 KS i 192 KS (GSi), ali te je modele bolje izbjegavati. U dizelskoj je ponudi, važan bio talijanski turbodizelaš 1.3 JTD, kojeg je Opel imenovao 1.3 CDTI, sa 75 i 90 KS te 1.7 CDTi sa 125 KS, izvorno konstrukcije Isuzu, rijedak je na tržištu. Oba su provedena u Poljskoj.

Opel Corsa D je, kao i Fiat Grande Punto, napravljena na ‘GM Fiat Small platform’, koja je interno nosila oznaku SCCS (Small Common Components and Systems), solidna je i dobro zaštićena od hrđanja, što je preporuka pri kupnji rabljenog automobila

Premda 1.3 CDTI ima malen obujam (1248 ccm), solidne je dugohodne izvedbe (provrt 69,6, hod 82 mm), a dva bregasta vratila pokreće lanac. Važno je provjeriti kako je li kilometraža realna i kako je održavan, prvenstveno mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Osjetljivi su im turbopunjač, mjerač protoka zraka i brtvilo glave motora.

Kod tih modela znatno je veći rizi prevelike/vraćene kilometraže nego kod benzinskih. Zbog toga je prije kupnje preporučljivo temeljito provjeriti stanje. Ti su modeli često precijenjeni, a održavanje im je znatno skuplje nego kod benzinaca (turbopunjač, brizgaljke, spojka…), pa taj razmjerno mali motor za masu veću od 1,1 tonu, ne bi trebao biti prvi izbor.

Opel Corsa D je imala poznatih problema s trajnošću zupčaste letve volana (manje nego kod prethodnih modela), kontaktnom bravom i selen blokova, a većina problema je riješena u serijama od rujna 2008. Dobar se primjerak kože se dobiti već za 20.000 kn i to je dobra kupnja (naravno, ako je konkretni model u dobrom stanju).

A ovo su kvarovi i greške riješeni kroz standardne, tvorničke servisne akcije. Nema ih puno, što potvrđuje dobru izvedbu modela Opel Corsa D.

PROBLEM
Papučica kočnice je tvrda, blokirana ili se ne vraća, stop-svjetla neprekidno svijetle, vozilo se sporo pokreće.
UZROK
Loša izvedba ležaja regulatora papučice kočnice uzrokuje da papučica kočnice povremeno ostane dolje kada se pritisne.
POPRAVAK
Zamijenite sklop papučice kočnice.

PROBLEM
Teško mijenjanje stupnjeva prijenosa (ručni mjenjač).
UZROK
Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa, mazivo 90397024 1
POPRAVAK
Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa, ponovno stavite mjenjač.

PROBLEM
2. stupanj ili stupanj za vožnju unazad ne rade.
UZROK
Čestice u bloku ventila mjenjača.
POPRAVAK
Testirati komponente, elektronike i mehanike te ih po potrebi izmijeniti. Ako nisu nađene greške, zamijenite blok ventila mjenjača.

PROBLEM
Motorno ulje kontaminirano dizelskim gorivom, svijetli kontrolna lampica ‘servis’ (1.3 CDTI).
UZROK
Proces regeneracije DPF-a nije završen.
POPRAVAK
Ponovno programirati računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Zamijeniti ulje motora i filtar. Indikator servisnog intervala treba se resetirati samo korištenjem odgovarajuće dijagnostičke opreme. Pristupiti memoriji grešaka ECM i obrisati kodove grešaka.

PROBLEM
Zviždanje iz turbopunjača prilikom otpuštanja papučice gasa (1.7 CDTI).
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirati komponente elektronike i mehanike, kako bi se eliminirali drugi mogući uzroci. Ako greška nije pronađena, ponovno programirajte računalo motora (ECM) s modificiranim softverom.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Komentari