Peugeot 2008 Blue HDi 130 GT Line S&S EAT 8, crossoverski ljepotan, najbolji ‘višebojac’ u klasi

Peugeot 2008 – najljepši crossover B-segmenta i novi francuski adut, napravljen je uvjerljivo i dobro opremljen. Kombinacija mišićavog i elegantnog stila pokazala se punim pogotkom…

Crossoveri su trend, a Peugeot 2008 je ‘napuhana’ izvedenica modela Peugeot 208, Europskog automobila 2020. godine i Hrvatskog automobila 2020. godine, svojevrsna te umanjenica modela Peugeot 3008Europskog automobila 2017. godine. Premda je sve napravljeno tehnologijom ‘downsizinga’, masa od 1200 kg pokazuje da je novi model naglašeno solidan…

Početne reference su jake i uvjerljive, a da se dijeli Nobelova nagrada za automobilski dizajn, novi francuski adut bi je trebao dobiti! Napravljen je skladan ‘meki’ offroader, nominalno B-segmenta, ali precizno bi bilo navesti – na granici B i C-segmenta.

Već na prvi pogled i dodir uočava se visoka kvaliteta, a gotovo ‘njemačka’ solidnost izvedbe pojačava dojam sigurnosti. Udaljenost podnice od tla, u usporedbi s Peugeotom 208, povećana je 10 na 16,5 centimetara, što omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u automobil. U ponudi su paketi opreme Active, Allure, GT Line i GT.

Peugeot 2008 druge generacije adute je pokazao na Dalmatini i ulicama mediteranskog bisera – Dubrovnika. Stil je za pet, komfor, premda B-segmentu, gotovo je kao u dobrom kompaktu, a moćna dizelska konjica, i izvrsna automatika čine vožnju opuštajućom i sigurnom

Pod prednjom haubom se može birati turbobenzinac 1.2 sa 102 KS, 131 KS ili 155 KS. Za ljubitelje dizelaša (tko još spominje Dieselgate?!) nudi se kvalitetan 1.5 Blue HDi od 102 ili 131 KS (testni model).

Peugeot 2008 druge generacije moguće je kupiti i s naprednom 8-stupanjskom automatikom EAT8. Novi francuski adut već od početnog paketa opreme Active nudi zaslon osjetljiv na dodir, stražnje parking senzore, LED svjetla, ali i vrlo kvalitetan interijer.

Dojam u unutrašnjosti je ‘umjetnički’, sve je pregledno i funkcionalno, zanimljiv je pogled na 3D instrumente preko malog podrezanog volana. Sjedala su ugodno profilirana, a komfor je, za crossover B-segmenta sasvim OK, pogotovo sprijeda, a i straga (kome treba više, može izabrati 3008).

Testni je Peugeot 2008 Blue HDi GT Line 130 S&S EAT 8 napucan opremom i tehnologijom. Najbogatiji paket upregnut je snažnijom verzijom turbodizelaša obujma 1499 ccm, koji je uglađen (gotovo kao benzinac) i poletan.

Atraktivnost i ljetni ugođaj pojačava električno podesiv panoramski krov, bočna silueta naglašava dinamičnost i aerodinamiku (0,29 je za crossover B-segmenta izvrsno), a dužina od 4300 mm, a pogotovo međuosni razmak od 2605 mm (Golf VI i Octavia II imali su 2578 mm) već su kompaktna klasa. Atraktivnost i ležanje ‘pojačavaju’ 17-colne alu felge s gumama 215/60

Više od snage (131 KS) znači najveći okretni moment od 300 Nm, koji u kombinaciji s izvrsnim 8-stupanjskim japanskim automatskim mjenjačem Aisin omogućava uvjerljive performanse.

Peugeot 2008 može potegnuti 195 km/h (po brzinomjeru više od ‘dvije glave’), a do stotke ubrzava za 9,3 sekunde. Kome treba više?! Te brojke potvrđuju da je jako dobro motoriziran. Pogotovo to dolazi do ozražaja pod punim opterećenjem, kad 2008 ugodni nalegne na asfalt, a u rukama i ‘pod noganma’ osjeće se solidnost i konkretnost, kao da je riječ o njemačkom autombilu.

U gradu je dinamičan i okretan, a zahvaljujući dobro složenom podvozju s atraktivnim 17-colnim aluminijskim naplacima i gumama 215/60, zavoje ‘pegla’ stilom brzog kompakta. Ova je motorizacija izvrsno prilagođena i autocesti, čemu pomaže uvjerljiva aerodinamika (Cd 0,29), pa lakoćom održava visoke pute brzine (140 do 160 km/h).

Atraktivna hi-tech unutrašnjost, nakon privikavanja pruža izvrsnu ergonomiju,, u ugodno profiliranim sjedalima, posebice je zanimljiv mali, podrezani volan (‘pogođen’ Peugeotov specijalitet) i 3D instrumenti, dizajnerski je izvrsna i kratka ručica prvoklasnog 8-stupanjskog automatskog mjenjača Aisin – može se birati među tri opcije dinamike vožnje te mogućnost ručnog šaltanja, polugama uz volan. Dovoljna je standardna opcija…

Ocjenu vrlo dobrih performansi, stabilnosti i upravljivosti, pojačavaju i snažne kočnice, koje omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h za samo 36 metara.

Uz sve je to realna potrošnja goriva od pet do šest litara. Teško preko toga, a umjerenom je vožnjom prosjek lako spustiti ispod 5 l/100 km. Na krilima uspjeha Peugeota 208 crossoverska izvedenica 2008 poletjela je visoko. Dizelska je opcija, premda skuplja, bolji izbor od benzinske.

A već je osnovna verzija od 102 KS itekako dovoljna. To je i naša preporuka. Premda se zbog korona-krize ne mogu očekivati visoke prodajne brojke, za Peugeot 2008, pogotovo ovaj raskošni, svakako – palac gore!

Turbodizelaš obujma 1499 ccm, kojeg PSA radi u koprodukciji s Fordom, unaprijeđena izvedenica motora 1.6 HDi/TDCi radi uglađeno i moćno. Sa 131 KS jedan j od najjačih u klasi, a za uvjerljive performanse zaslužan je okretni moment od 300 Nm, kojeg razvija od 1750 do 2800/min. U s(p)retnom je ‘braku s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, pa uvjerljivu dinamičnost pruža uz povoljnu potrošnju

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., common rail, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,0 mm
Snaga: 96 kW (131 KS) pri 3700/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4300 x 1770 x 1550 mm
Međuosni razmak: 2605 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1205/445 kg
Prtljažnik: 405 – 1467 l
Spremnik: 41 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/ stražnji 249 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17

PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Potrošnja (NEDC): 4,2/3,6/3,3 l/100 km
Na testu: 5,6 l/100 km
CO2: 97 g/km

CIJENA
Testni model: 230.650 kuna
Osnovni benzinac: PureTech 100 S&S Active 101 BVM6 138.990 kuna
Osnovni dizelaš: BlueHDi 100 S&S Active 102 BVM6 152.780 kuna

 


Komentari

loading...