Peugeot 2008 BlueHDi 100 S&S Allure 102 BVM6: iskorak u novi crossoverski uspjeh

Kompaktni SUV modeli iz B-razreda postali su glavno ratno polje brojnih proizvođača. Francuzi u tom pogledu imaju odlične predstavnike, a novi 2008 garancija za osiguranje velikog plijena. Glavni aduti su štedišni HDi motor, hrabri dizajn i novi pogled na digitalizaciju. Provjerili smo sve odlike, ali i boljke…

Više ne treba govoriti kako je SUV segment, područje koje bilježi veliku ekspanziju. To svi znamo i s time živimo već nekoliko godina. Pogled s visine očito se svidio kupcima, pa proizvođači ulažu još više i stvaraju aktere koji bi im kroz godine mogli popraviti financijsku sliku. Iznimka nije ni Peugeot.

3008? Ne, ali ne čudimo se da ste to pomislili, vizualno je puno sličnosti (foto; Željko Marušić)

Francuski proizvođač krajem 2019., najavio je svoje nove adute. Genijalan dizajnerski potpis s prvih skica, uspjeli su prenijeti i u stvarnost. Tako su nas ugodno iznenadili i svijetu ponudili dva iznimno zanimljiva modela. Već toliko opjevani odvažni 208 i u ovoj priči glavni – 2008.

Nova, druga generacija Peugeota 2008 ispunila je sva očekivanja. Već s prvom generacijom, koja je bila ipak blažeg nastupa, osvojili su publiku, a ovaj će proširiti njihovo brojčano stanje.

Zašto to mislimo? Pa na dizajnerski istup Francuza teško će itko ostati imun. Odlične reakcije javnosti na provokativni dizajn sada već coupe-limuzine 508, dobrim djelom su presadili i na najmanjeg u SUV obitelji marke iz Sochauxa.

LED svjetla noćnu vožnju čine puno ugodnijom, a dnevna svjetla su u formi sad već trademarka francuske marke – kljova (foto: Željko Marušić)

Već smo se na prezentaciji upoznali s glavnim novostima, kada je 2008 u pitanju. Prednjim djelom dominira velika maska i sad već prepoznatljive LED ‘kljove’, dok na stražnjem kraju ima dosta sličnoga s većim – 3008.

Da je druga generacija modela 2008 još dojmljivija, potvrđuju i naglašeniji crni dodaci blatobranu. Taj detalj posebno nam se svidio, pa ako ništa, barem prividno podiže koji centimetar od tla. Ako ćemo gledati brojke, podnica je od tla udaljena 16 cm. Off-road avanture? Može, ali do jedne mjere.

Priča je tim bolja što je testirani primjerak bio zavodljiv u bogatom Allure paketu opreme, a to opet nije najbolje od Peugeota, jer je GT paket pravi ‘final touch’.

U odnosu na prethodnika, novi Peugeot 2008 sada je duži za 141 mm od svog prethodnika i mjeri u duljinu 4.300 mm, širinu punih 30 mm, dok je visina neznatno promijenjena. Ovo je samo još jedan dokaz kako pojedini segmenti rastu i pucaju već na klasu iznad.

Atraktivan iz svakog kuta gledanja, a udaljenost podnice od tla je okruglo 16 cm… (foto: Željko Marušić)

Značajan rast odrazio se i na komociju unutar vozila, tamo Francuzi nisu zakazali. Putnici sprijeda sjeda prilično komotno, dok stražnja klupa, osim što je udobna, ostavlja dovoljno prostora za noge. Padajuća silueta krova nije se pokazala previše problematičnom čak i za više osobe. Prtljažnik od 434 litru zaslužuje pozitivnu ocjenu.

No, detalj u interijeru koji najviše privlači poglede je novi 3D i-Cockpit. Već znamo kako hrabrih istupa i odvažnosti nikada nije manjkalo dizajnerima Peugeota, a to su ovaj put još jednom potvrdili. Puno se priča o toj filozofiji marke, kojom se i-Cockpit uporno zagovara,iako je vidljivost brzinomjera djelom smanjena. Razlog već znamo, Francuzi guraju u prvi plan mali upravljač i visoko postavljenu ‘tablu’ koju gledamo preko, a ne kroz upravljač, kao što je to slučaj kod ostalih automobila.

Najveća novost je 3D i-Cockpit, odličan detalj… (foto: Željko Marušić)

Na centralnom dijelu dominira lijepo uklopljen ekran osjetljiv na dodir veličine 10 inča, ispod koga se nalaze tipke, kojim je Peugeot ipak poslušao reakciju puka. Dakle, ipak se išlo na pojednostavljen i bolji način, a ne kao u slučaju modela 308 sve preko zaslona. Od radija, do paljenja klime…

Efektni gumbići u dva reda opet imaju svoje draži. Jedni, gornji su osjetljivi na dodir, dok su drugi klasični gumbići u klavirnom izdanju.

No, ono što je nas očaralo je 3D grafika brzinomjera, stvarno nešto novo, nešto prilično efektno. Doslovno imate prikazivanje informacije u tri dimenzije. Preko fotografije je teško to dočarati, ali svaka „ikonica“ ima svoju sjenu, a sve glavne informacije su ipak u prvom planu. Svakako obratite pozornost na to kada budete imali prilike temeljito pogledati automobil.

Inače, Peugeot u svom infotainment programu nudi i TomTom Traffic navigaciju, Mirror Screen povezivanje mobitela, te uvijek dobrodošlo bežično punjenje. Testni model mogao se pohvaliti i Open & Go sustavom, to je keyless na Peugeot način. Dakle, sve možete odraditi bez korištenja ključa. Od otključavanja, do paljenja vozila. A kada se odmaknete 2-3 metra od vozila, on se sam zaključava. Naravno, ako je ključ vama u džepu.

Što se tiče još nekih detalja iz unutrašnjosti, naglasili bi jednu sitnicu koja je nama zasmetala. Radi se o zvuku prilikom regulacije puhanja. Zamjeramo francuskim inženjerima što se rad ventilatora na prvom stupnju čuje, nije baš suptilan. Bar na prvom stupnju bi očekivali njegov tiši rad, koji smo slušanjem radija ipak nekako ‘izbili’ iz glave.
Ostatak unutrašnjosti je položio, materijali su odlični, jeftina plastika sada se morate svojski potruditi kako bi je našli. Sve u svemu, top! Peugeot kroz zadnje generacije baš odiše razinom više. Čak i ako je neki niži paket u pitanju (Active).

U pogledu vožnje, preglednost je solidna, atraktivan izgled cijena je bolje ocjene u tom pogledu. U novom 2008 s lakoćom ćete pronaći idealnu vozačku poziciju. Ako i niste vozili puno drugih vozila kroz karijeru, s ovim modelom lako ćete pronaći sinergiju.

Razmjerno potentan, a štedišan, novi PSA proizvod – 1.5 BlueHDi (foto: Željko Marušić)

Svidjet će vam se zasigurno rad novog 1.5 BlueHDi motora. U unutrašnjosti izoliranost dolazi do izražaja, dok izvana teško skriva svoje dizelske gene. Punih 100 KS dobro se nosi i predstavlja nam se kao prava mjera u ovom modelu. Pogotovo ako gledate iz perspektive potrošnje. Ona nam nije prelazila 6 litara. Testni primjerak i pod opterećenjem nije pokazivao gubitak zraka, a ručni 6-stupanjski mjenjač ima možda malo predugačak hod, ali iznimno dobro se uklapa u ovu priču.

Ubrzanje od 11,4 sekunde do 100 km/h u praksi djeluju ipak puno uvjerljivije. No, to jasno daje do znanja kako 2008 nije orijentiran jurnjavi, već ugodnoj vožnji koju svojim nastupom i omogućuje.

Odlično upijanje neravnina, bez nekakvih čudnih i tupi zvukova. Dok zavoje prolazi bez nekih prevelikih tendencija ‘ljuljanja’, naravno sve u sferi dok je vožnja u dinamičnom, ne i u ekstremnom ritmu.

(foto: Željko Marušić)

Važno je naglasiti, kako kao jedan povišeni model, 2008 na 130 km/h vozi pri 2.200 okretaja, klizi neosjetno. Buke ima minimalno i to će sigurno cijeniti oni koji putuju nešto više. Testirani primjerak imao je i ‘Drive mode’ opciju (Eco, Comfort i Sport), a mi smo se očekivano najviše družili s ‘Comfort’ postavkom.

Novi 2008 siguran je zalog za mirnu budućnost francuske marke. Uz sunarodnjaka Renault Captur, Peugeot će sigurno ostvariti izvrsne prodajne brojke. To dovoljno govori o ovom modelu, čak i onda kada je njemačka konkurencija kao nikad tako aktivna i izdašna. Početna cijena testiranog modela 2008 Allure bez doplata iznosi 171.152 kuna, a taj iznos se u našem slučaju uz par dodataka na 184.645 kuna. Puno? Konkurencija nije ništa jeftinija, štoviše. Peugeot zato ima snažan adut koji su njegova prevaga, odvažan dizajn, 3D i-Cockpit…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., common rail, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,0 mm
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 3500/min
Moment: 250 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4300 x 1770 x 1550 mm
Međuosni razmak: 2605 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1205/445 kg
Prtljažnik: 405 – 1467 l
Spremnik: 41 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/ stražnji 249 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Potrošnja (NEDC): 4,2/3,6/3,3 l/100 km
Na testu: 5,6 l/100 km
CO2: 97 g/km

CIJENA
Testni model: 171.152 kuna
Osnovni benzinac: PureTech 100 S&S Active 101 BVM6 138.990 kuna
Osnovni dizelaš: BlueHDi 100 S&S Active 102 BVM6 152.780 kuna


Komentari

loading...