MALI FRANCUSKI LAV

Peugeot 206 (1998. – 2012.): dobar ‘anti-Polo’, mehanika bolja od elektronike…

Peugeot 206 predstavljen je u svibnju 1998., kao baštinik je jedne od najuspješnijih francuskih serija: Peugeot 204, Peugeot 205, Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 208. Privlačan dizajn osigurao mu je velik uspjeh, nekoliko je godina bio najprodavaniji europski automobil…

Zbog toga je Peugeot 206 na tržištu izdržao već punih 14 godina na tržištu, a od 2007., nakon što je stigao nasljednik Peugeot 207, dobio je novu masku i farove (u stilu modela Peugeot 307) te se nastavio prodavati sve do danas s oznakom Peugeot 206+.

Peugeot 206 je na tržištu izdržao 14,5 godina – u Europi se proizvodio od svibnja 1998. do prosinca 2012., u Brazilu do kraja 2014., u Kini do kraja 2015., a u argentini do kraja 2016. Nadživio je nasljednika te je jedan od najdugovječnijih automobila B-segmenta ikada. Premda se Peugeoti 206 nisu smatrali najpouzdanijima u klasi, većina je vlasnika zadovoljna.

Mehanika je bila bolja od elektronike, a podjednako su pouzdani i izdržljivi atmosferski benzinci 1.1i sa 60 KS i 1.4i sa 75 KS te turbodizelaš 1.4 HDi sa 68 KS. Prednost im je i jednostavna koncepcija motora, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i dva ventila po cilindru. Limarija je vrlo dobra, osjetljivost na koroziju također, ali dojam kvari osjetljivo podvozje, posebno prednji kuglasti zglobovi i gumeni oslonci.

Zbog toga su osjetljiviji i prednji amortizeri. Stražnji ispušni lonac također nije jača strana Peugeota 206, a zbog prilično tvrde plastike, kod modela koji su pretežito vozili na lošim cestama mogu se očekivati vibracije na armaturi. Treba provjeriti i kvalitetu sjedala, jer su osjetljiva na deformacije i ukazuju na težinu eksploatacije.

Na neravnim cestama može doći do oštećenja kuglastih zglobova prednjeg ovjesa i olabavljenja prednje armature te je to preporučljivo pregledati prilikom kupnje
Motor ima dobru mehaniku, te je uz redovito i kvalitetno održavanje izdržljiv. Prve su serije imale problema s upravljačkom elektronikom i bobinama.

Elektronika je štekala i u elektroničkim blokadama motora i ključevima (transponderskim čipovima), što je izazivalo probleme s paljenjem motora. Bilo je nevolja i s bočnim zračnim jastucima, a sve je uklonjeno krajem 2001. Kod elektronike vrijede dva pravila – ili radi, ili ne radi i – što se imalo pokvariti već se pokvarilo. Zbog toga na potpuno ispravnom primjerku iz 2006. ne treba očekivati probleme.

U izvješćima agencije Dekra te njemačkog autokluba ADAC navode se i problemi s osjetljivim ovjesom (kuglastim zglobovima) i vibriranjem prednje armature, što je posebno izraženo u vožnji neravnim cestama. Zbog toga o tome treba povesti računa kod kupnje rabljenog. Dakle: potreban je pregled na dizalici, a tada, uz ovjes, treba temeljito pregledati stanje podnice (posebice pragove i unutrašnjost blatobrana), prednje kočne diskove i ispušni sustav.

Tvrdi i razmjerno jeftini materijali kokpita i sjedala podložni su trošenju, pa se po stanju unutrašnjosti može procijeniti kako je automobil vožen i održavan. Ako se analizira i detaljno provjeri gore navedeno, Peugeot 206 može biti dobar izbor, pogotovo u karavanskoj verziji.

Na tržištu ima primjeraka i za manje od 10.000 kn, a u rasponu do 20.000 kn može se naći noviji primjerak u dobrom stanju, koji može biti dobra kupnja.

Ovo su problemi i greške modela Peugeot 206 riješeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Greška pri startanju, akumulator ispražnjen.
UZROK
Priključak (priključci) akumulatora neispravno postavljen.
POPRAVAK
Provjerite jesu li priključci akumulatora ispravno postavljeni i namjestite ih ispravno.

PROBLEM
Kontrolna lampica zračnih jastuka svijetli stalno ili povremeno.
UZROK
Spiralni kablovi zračnog jastuka neispravni.
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na kontrolnom modulu funkcije stupa upravljača. Ako je datum proizvodnje prije 27.05.2005. Izmijeniti kontrolni modul funkcija stupa upravljača.

PROBLEM
Lupanje iz prednjeg ovjesa.
UZROK
Istrošeni kuglasti zglobovi na balans štangama.
POPRAVAK
Izmijeniti kuglaste zglobove balans štange, odnosno cijelu balans štangu.SVI MODELI

PROBLEM
Mjerač goriva ne očitava napunjenost kada je spremnik pun.
UZROK
Greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula.
POPRAVAK
Ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Podrhtavanje spojke pri aktivaciji spojke pri kretanju na 2000/min.
UZROK
Neispravna tlačna ploča spojke.
POPRAVAK
Zamijenite tlačnu ploču spojke.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora, loše primanje gasa hladnog motora, motor loše radi i gasi se u praznom hodu.
UZROK
Nataložene naslage ugljika u ulaznim otvorima glave cilindra.
POPRAVAK
Skinuti usisnu granu, provjerite ima li naslaga ugljika u ulaznim otvorima glave cilindra i prema potrebi ih očistiti, dodati aditiv za čišćenje u spremnik goriva, po potrebi ponoviti postupak.

PROBLEM
Cviljenje iz prednjih kočnica.
UZROK
Obloge vibriraju u kliještima.
POPRAVAK
Ugraditi modificirane prednje obloge.

PROBLEM
Loše kretanje iz hladnog starta, motor se gasi i gubi snagu.
UZROK
Neispravni hidraulični podizači ispušnih ventila.
POPRAVAK
Ugraditi modificirane hidraulične podizače ispušnog ventila.

PROBLEM
Kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Zamijenite sva tri releja.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin