Peugeot 208 GT line PureTech 100 S&S, izgleda wow, lijepo vozi i troši korektno, bolji od dizelaša?

Titule često znaju biti teret, ali to nije slučaj kod novog francuskog gradskog ‘fakina’. Novi 208 u zbilja teškoj konkurenciji došao je do titule ‘Europskog automobila 2020. godine’. Nagradu je 208 dobio i od nas…

Razigrani benzinac nam se dopao i smatramo ga najboljim u klasi, a kada svemu tome pridodate ovaj zavodljivi izgled. Tako se lako zaljubiti… Prvi pravi susret s ovim modelom imali smo na kvarnerskom području, točnije u Opatiji.

Naše kolege kao i mi, nisu krili znatiželju, zato je ovaj model bio posebno pod povećalom. Konkurencija je uradila sjajan posao, stoga Peugeot nije smio uprskati. Pa provjerimo kako su francuski inženjeri prošli na izlaganju rada…

Jednostavno preatraktivan iz svakog kuta gledanja… (foto;: Domagoj Kovačić)

Peugeot nas je već razmazio kada je dizajn u pitanju. To je nešto drugačije, totalno ekstravagantno. Kada pri tome poberete formulu dizajna modela 508, rezultat ne da je dobar, nego je sjajan. Pogotovo kada vidite 208 u GT line paketu. Ma vrh!

Kolege iz Renaulta su napravile maestralan posao s novim Cliom i već smo pomislili, pa neće valjda Peugeot izgubiti korak u ovoj bitki s lakoćom. Taj osjećaj nas je pratio do prvog sjedanja, prve vožnje, a onda smo shvatili -Peugeot 208 doslovno je konkurent najprodavanijem modelu u klasi. Štoviše, novi 208 oduševljava više u nekim stvarima. Toliko, da je na koncu dobio nagradu i od nas.

‘Francuski lavić postaje kralj divljine’ te ponovno postaje autoritet B-segmenta i jedan od najzanimljivijih izbora u nižoj klasi. Stvar je ukusa, ali za mnoge će biti apsolutni broj 1 izbor.

Osvajajući detalj… (foto: Domagoj Kovačić)

Neobična prednja svjetla postala su trademark Peugeota. LED ‘kljove’ odlično se nadopunjuje s LED svjetlosnim potpisom unutar fara. i velikom crnom maskom postaju zaštitni znak novih Peugeota. Poseban se utisak poveća kada ga vidite u GT line paketu. Naglašeni blatobrani, 17-colni kotači, dovoljno za ljubav na prvi pogled.

Model koji je kroz svoju povijest od 205 do 208 bilježio iznimne prodajne rezultate, sada je na dobrom putu da nastavi isto i s najnovijom generacijom.

Kao što već možda znate, a to je već postao trend kod gradskih modela, novi je Peugeot 208 dostupan isključivo u 5-vratnoj verziji. Spojeni stražnji svjetlosni elementi s crnim detaljom naglašavaju dizajnerski odmak među manjim automobilima, a prtljažnik pruža, za nižu klasu, dosta malih 265 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do ukupnih 1106 litara. Solidno. Pravilnog je oblika, ali višim osobama može još smetati što se peta vrata ne otvaraju u velikom luku.

Dovoljno, ali trebalo je to biti malo veće… (foto: Domagoj Kovačić)

Već nakon pojave odvažnog modela 508, krenule su glasine kako će 208 izgledati, hoće li poprimiti detalje većeg brata? Na sreću ljubitelja Peugeota, to se i dogodilo, a francuski dizajneri odlično su implementirali sve detalje na mališana.

Čuvena prednja maska i općenito cijeli prednji dio postaje prava slika marke.

Inače, novi gradski igrač nastao je na novoj modularnoj koncernskoj platformi CMP/EMP1, po novoj dizajnerskoj špranci, izvedenoj iz prethodne, ali povećanjem udjela čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS).

Novi 208 u hrabrom dizajnerskom istupu ipak je zadržao solidan međuosni razmak od 254 cm, dužina je povećana preko 8 cm, na 405,5 cm, širina neznatno, sa 174 na 174,5 cm, a visina je smanjena sa 146 na 143 cm. Upravo zadnji navod otkriva koliko dinamičnog duha u sebi ima 208. Uz sniženo težište i za pet posto smanjen otpor zraka – zahvaljujući smanjenju koeficijenta otpora zraka sa 0,30 na za nižu klasu izvrsnih 0,28 i smanjenju čeone površine.

Atraktivna karoserija, ipak ima jedan minus. Nije se najbolje snašla na EuroNCAP testiranju, pa je dobila ‘tek’ četiri zvjezdice. No, ne brinite, 208 je ostvario 91% sigurnosti u najvažnijoj značaji za vozača i suvozača potvrđuje izvrsnost. Sve je prilagođeno ugodnoj vožnji a čvrstoća strukture karoserije podjednako pogoduje dinamičkim karakteristikama i sigurnosti.

 

Baš poput izvana, tako i iznutra 208 GT line ima mnoštvo zanimljivih detalja…

GT Line paket donio je pojačani osjećaj sportskog karaktera. Od unutrašnjosti, posebno su nam se svidjela profilirana sjedala, ali maleni, praktični višefunkcijski volan promjera svega 35 cm. Nekima bi mogao biti čudan osjećaj na prvu, ali s vremenom shvatite sve njegove prednosti. Doista, i-Cockpit priča je za sebe, priča koja osvaja. Barem nas…

Sama izvedba interijera je bogata, pomalo šminkerska,a kvaliteta materijala vrlo dobra. Ugodnosti upravljanja i funkcionalnosti doprinosi uzdignuta središnja konzola, s dobro dimenzioniranim pretincem.

Digitalni kokpit u 3D obliku pravo je otkriće. Genijalna izvedba, koja baš izaziva i ostavlja utisak. Kroz objektiv ga je teško dočarati, zato vam skrećemo pažnju kada budete u prilici malo detaljnije pogledati auto, da svakako pogledate taj dio na vozilu.

Tu je i 7-inčni zaslon, za kojeg nemamo većih prigovora. Preglednost i korištenje zabavnog sadržaja, prije svega duljeg popisa pjesama reproduciranih putem USB priključka odvija se besprijekorno.

Što se tiče prostranosti, ovaj model poziva na kompromis. Čak i ako ste većih proporcija, sprijeda ćete imati i više nego dovoljno komocije. S druge strane, stražnja klupa već je skučenija, ali ipak će se ‘pobrinuti’ za dvoje putnika. Jedino bi viši ljudi mogli imati problema s prostorom za glavu. Vrijedno je to ipak atraktivne siluete na C-stupu.

U vožnji, nitko od putnika neće se žaliti na buku, koja je fino prigušena.

Možda i najbolji motor u klasi, 1.2 PureTech od 100 KS

PSA grupacija napravila je jedan dobar potez. I dok svi guraju u prvi plan 1.0-litrene motore, Peugeot se ponosi 1.2-litrenim PureTech sklopom. Isprobani dizelski 1.5 BlueHDi ostavio je krasan dojam, a što benzinac ima za reći. Veći obujam ne zvuči kao neka značajna razlika, ali ipak donosi neke prednosti u radu trocilindraša. Vatreni benzinac broji pravih 100 KS, a pri tome nije previše rastrošan. U prosjeku računajte, na nekih 7,1 litru. U našem slučaju ta brojka je zabilježena većim djelom unutar grada.

Francuski konstruktori i dalje njeguju istu filozofiju kada je 6-stupanjski mjenjač u pitanju. I dalje su mu hodovi duži od onoga kako bi mi željeli, ali je ipak precizniji i ugodniji od prethodnika.

Prepoznatljiv će biti i iz daljine zbog LED potpisa… (foto: Domagoj Kovačić)

Podcrtamo li sve, ovog igrača iz B-segmenta mnogo toga će se pitati. Svojim nastupom lagano kuca već i u premium razred odabranih gradski jurišnika (MINI, Audi A1…). Štoviše, i vlasnici tih automobila su se zagledavali u naš testni primjera. S druge strane, cijena je ona koja će sve diktirati. Tu 208 ima što za reći, ne odskače previše od konkurencija, ali činjenica je kako i ovaj segment vozila nije što je nekada bio, barem po dostupnosti. Za atraktivni GT line računajte barem sa 150.000 kuna. Na slabiji benzinac u ponudi ne pomišljajte, a sve ostalo je čisti užitak. Na francuski način, bolje rečeno šarm.

POGON
Motor: benzinski, turbo, 3 cil., DOHC, 12 ventila (Euro 6.d TEMP-EVAP-ISC)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5.500/min
Moment: 205 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4055 x 1745 x 1430 mm
Međuosni razmak: 2540 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1165/450 kg
Prtljažnik: 265 – 1106 l
Spremnik: 44 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: ventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17 (7J x 17)

PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (NEDC): 5,2/4,2/3,7 l/100 km
Na testu: 7,1 l/100 km
CO2: 97 g/km

CIJENA
Testni model: 161.527 kuna
Početni model: 116.995 kuna (PureTech 100 Active)

VRLINE I MANE

+ vozački doživljaj
+ uvjerljive kočnice
+ temperamentan i štedljiv motor

– 4 Euro NCAP zvjezdice
– stražnja klupa, prtljažnik

Foto: Domagoj Kovačić


Komentari

loading...