Peugeot 308 (2013. – danas): neopravdano u sjeni Golfa, 1.6 HDi najisplativiji

Peugeot 308 druge generacije je napravljen je solidno, mehanika je bolja od elektronike, a dizelaši od benzinaca. Ako je dobro održavan 1.6 HDi lako prelazi više od 300.000 km, početni problemi s brizgaljkama su riješeni…

Peugeot 308 druge generacije stigao je na naše tržište u listopadu 2013. Dužinom od 425, širinom od 180 i visinom od 146 cm je centimetar kraći, centimetar i pol uži te gotovo pet niži od prethodnika. Pritom je međuosni razmak povećan s 261 na 262 cm, a prtljažnik je povećan s 350 na čak 435 litara, plus 35 litara ispod podnice.

Po tome je 308 rekorder u klasi. Velika je novost bilo smanjenje mase za 140 kg, po poznatoj formuli ‘downsizinga’ korištenjem čelika visoke čvrstoće. Sve je to zapakirano u atraktivniji dizajn, koji nesretno skrojene prve 308-ice Peugeot ponovno vraća u dizajnersku prvu ligu, a to potvrđuje i, u kompaktnoj klasi, rekordno nizak koeficijent otpora zraka od 0,28 (kao i nova Mazda 3).

Rješenje sa sportski malim volanom preslikano je iz 208-ice i mora se priznati djeluje uspješno, ali to je ipak kontroverzno, jer barem trećinu kupaca se ne sviđa. A sad o meritumu, na tržištu rabljenih, ako maš ‘pod mus’ želite kupiti Volkswagen Golf, Peugeot 308 je dobar izbor, jer je 10 do 20 posto jeftiniji u usporedni godina-kilometri-oprema.

Osnovno, benzinci atmosferski i turbo 1.2 te turbo 1.6 lošiji su izbor. Na tržištu je više od 90 posto turbodizelaša 1.6 HDi, koji je i bolji izbor. Limarija je vrlo kvalitetna, s podvozjem nema problema, a kod dizelaša treba provjeriti stanje spojke. Po tome se vidi i kako je automobil vožen, a ako je dobro vožen trebala bi izdržati najmanje 200.000 km. Dakle, ako je spojka u lošem stanju tada posumnjajte i u ostalo, auto je loše vožen.

Turbodizelaš 1.6 HDi je izdržljiv i pouzdan, čak je i solidniji od razvikanog Volkswagenovog 1.6 HDi (to tvrde neki mehaničari), problemi s brizgaljkama riješeni su 2014., a zupčasti remen, sa servisnim setom preporučljivo je izmijeniti na 225.000 km, premda je propisano 240.000 km. Zašto? Ako niste 100 posto sigurni u kilometražu, to je dobra prevencija.

Drugo, teško ćete iskoristiti cijeli drugi servisni interval, pa nećete biti na gubitku. Od drugih problema, bilo ih je s mjeračem protoka zraka, senzorom tlaka i termostatom, ali udio takvih je manji od 1 posto. Ispušni sustav je izdržljiv i ne bi trebalo biti problema barem 200.000 km, pa je izgorjeli ispušni sustav dokaz oštrije vožnje.

Ukratko Peugeot 308 HDi je kvalitetan automobil C-segmenta, s kojim uz normalno održavanje nećete imati problema. Usporediv je s Volkswagen Golfom 1.6 TDI, slične je kvalitete, a ako se redovito održava nećete imati problema, a servisi slično stoje. Mana je što ćete ga, ako ga kupite, kasnije teže prodati. Vrline: cijena je 10 do 20 posto niža, a rizik krađe stoput je niži, doslovce.

Dakle, palac gore!


Komentari

loading...