PUNJAČI SU NOVI LIFESTYLE

Peugeot 308 PHEV 180 GT, dizajnerski dragulj i u ostalim segmentima je odlikaš?

Najnovija generacija francuskog kompakta izazvala je veliki interes prilikom otkrivanja. Model koji se u proteklim generacijama nametnuo kao važan igrač u klasi, sad ima još više postavljene ciljeve. Sa svojim izgledom i elektrifikacijskim karakterom, spremno dočekuje aktualno i vrijeme ispred nas. Novi 308 je jako dobar, ali (ni)je perfektan…

Ova nas priča nekako podsjeća, na onu kad je stigla nova Alfa Romeo Giulia. Peugeot je barem djelomično uspio biti na tragu pompe koju je izazvala svojevremeno talijanska ljepotica kada se pojavila. Zato ćemo u ovoj test recenziji stati na loptu i hladne glave prosuditi koliko je novi 308 zbilja dobar.

Novi Peugeot 308 uvelike podsjeća na ‘odrezani’ 508. Ništa čudno, francuska limuzina je i najavila novu dizajnersku filozofiju, koju smo prvo vidjeli na modelima 208 i 2008, pa i osvježenim 3008 i 5008. Ovaj kompakt stoga je s pravom odmah kod mnogih pobrao pohvale u kontekstu najljepšeg ‘igrača’ u klasi. Nije samo na tome ostalo, Peugeot je pobrao veliki broj nagrada i priznanja proteklih mjeseci, a tako i od nas za – Hrvatski automobil godine 2022.

Francuzi su u sjajnoj dizajnerskoj formi, novi 308 je pravi vizualni dragulj i kandidat za nove nagrade u tom području (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testni primjerak bio je posebno dopadljiv u GT izvedbi, koju je krasila perla plava Vertigo nijansa. Kada u cijelu priču dodamo efektne ‘kljove’ koje zaokružuju Peugeot Matrix LED svjetla, jednostavno ovaj model je magnet za poglede.

U odnosu na prethodnika, novi 308 je dulji čak 11 cm, a to je na koncu rezultiralo s 5.5 cm većim međuosovinskim razmakom. Prostora iza je stoga više, ali ne koliko bi očekivali sa spomenutim rastom. Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.

Na koncu, teško nam se odlučiti koji nam se dio automobila više dopada. Prednji osvaja agresivnošću, a stražnji detaljima i također efektnim LED svjetlima.

Otvaranje vrata otkriva dobro poznati Peugeot svijet. Novi 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji, a to se kroz vožnju najbolje i osjeti. Ništa nije napadno, tek možda Lane assist može biti naporan u gradskim uvjetima vožnje.

Sve je tako napredno i odmjereno, ali i-Cockpit ponovno nije uspio u pogledu – ‘vidljivosti’… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Iskreno, prilikom početka testa, najviše nas je zanimala najnovija generacija Peugeot i-Cockpita, koji je dodatno razvijen i sada objedinjuje i-Connect Advanced i multimedijski sustav. Osim što izgleda atraktivno, željeli smo vidjeti položaj sjedenja i njegovu preglednost. Na žalost, Peugeot je ostao dosljedan svojoj filozofiji s ‘malim’ upravljačem, a tim je i pogled ostao djelomičan. Jednostavno, ovaj koncept koliko god je atraktivan, ne prolazi u potpunosti. Ostala je ergonomija na razini, kvaliteta materijala još bolja. Potpuno novi multimedijski 10″ sustav koji se naziva Peugeot i-Connect tek ubire svoje minuse zbog svoje možemo slobodno reći kompliciranosti. Baš je nevjerojatno, kako na takvim stvarima Francuzi ‘gube bodove’. Jesmo li spomenuli da nije  baš najbrži? Neke stvari su mogli bolje izvesti, poput lakšeg paljenja grijanja sjedala i volana (u opciji na Allure i u seriji na GT)…

Virtualni kokpit posebno je dopadljiv u 3D efektu, ali i nepregledan od previše informacija…

Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active Business. U izvedbi GT instrument ploča nudi 3D prikaz. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sustav TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sustavi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu personalizirati.

Novi Peugeot 308 definitivno je jedan od najnaprednijih modela u klasi. Opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije koji upotpunjuju ponudu tehnologije ugrađene u vozilo, a izdvajamo poluautomatsku promjenu vozne trake, adaptivno prilagođavanje brzine po znakovima uz prometnicu, te prilagođavanje brzine u zavoju, do čak 180 km/h. Uz sve to, 308 nudi dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara), upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na potencijalnu opasnost u blizini), a posebno hvalimo novu kameru za vožnju unatrag visoke razlučivosti s vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje. Baš takvu smo nedavno vidjeli na Mercedes-Benz modelima, te je svakako preporučujemo. Novi 308 će vam olakšati život i s 4 kamere, za vidno polje od 360°, te pristupom i pokretanjem bez korištenja ključa (u blizini vozila).

Kamera na 308, sjedi 5!

Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), koja će unutar Stellantis grupe poslužiti za mnoge druge modele (nova Astra…). Osim što je prilagodljiva za sve vrste pogona, kroz vožnju se pokazala jako dinamičnom. Francuski model spaja tako ugodan osjećaj s određenom dozom sportske naravi. Nešto tvrđi karakter i poneko nabijanje pripisat ćemo 18″ kotačima, ali i baterijama, koje je testni PHEV model imao.

Testni model stigao nam je u 308 PHEV 180 izvedbi. Kako i samo ime kaže, ukupnih 180 KS rezultat je 1.6-litarskog benzinca (150 KS) i elektromotora od 110 KS. Podsjećamo, kupci na izbor imaju i verziju od 225 KS. Iako je naš testni tjedan brzo prohujao, u tek jednom potpunom spajanju na punjač, dobili smo električni domet od 57 km. Realno, to je ipak manje od napisanog na kokpitu, ali je sjajan osjećaj unutar gradskih manevriranja.

Sve to ide na račun litij-ionske baterije kapaciteta – 12,4 kWh, a u vozilu su na izbor dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni pretvarač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni pretvarač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.

Vrijeme kad cijene benzina luduju, dobro je znati da možete sve dnevne potrebe odraditi bez potrošenog decilitra benzina. Naravno, ako prije toga odvojite 3 sata na punjaču. A ako slučajno niste jedan od onih koji voli tražiti utičnice i punjače, te razvlačiti kablove, računajte na brojku od 8 do 9 litara u prosjeku.

U pogledu performansi, ovaj 308 je pokazao zavidnu razinu agilnosti. Oko 7,5 sekundi do 100 km/h i najvećih 225 km/h neće nikome ostaviti prostora za prigovor. No, zato nas je kočenje pomalo izbacilo iz takta. Osim što je osjećaj zaustavljanja iznimno čudan, kočnice stvarno iziskuju privikavanje vaše desne noge.

Koliko traje punjenje?  Proizvođač je deklarirao kako na uređaju Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW), dok se na jačoj kućnoj utičnici (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW). Standardna kućna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW). Svi oni kojima su ovakve opcije još uvijek manje zanimljive, imaju na izbor PureTech benzinske motore (110-130 KS) i BlueHDi dizelske (130 KS) varijante.

Novi PEUGEOT 308 krenuo je s prodajom početkom ožujka. Model koji se slaže u tvornici u francuskom Mulhouseu, zasigurno će opet ostaviti traga na našem i europskom tlu. Pogotovo kada se pojave akcijske opcije, do tada će kupci u svijet 308-ice zagaziti ako na računu imaju minimalno 160.975 kuna. Iako je preporučljivo zbog detalja i dojma ipak nešto veći saldo…

PEUGEOT 308 GT PHEV 180

POGON 
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.598 ccm
Elektromotor: 110 KS, 320 Nm
Baterija: 12,4 kWh (doseg: 64-69 km, testirano: 48 km)
Provrt i hod: 77.0 × 85.8 mm
Snaga benzinskog motora: 110 kW/150 KS pri 6.000/min
Ukupna snaga: 180 KS
Moment: 320 Nm pri 500–2.500 okr./min
Mjenjač: automatski, 8-brzina
Pogon: prednji
Start/stop:

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4367 / 1852 / 1441 mm
Međ. razmak: 2.675 mm
Cd: 0,28
Masa: 1.603 kg
Prtljažnik: 361 – 1.271 l
Spremnik goriva: 40 l
Krug okretanja: 10,5 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/torzija
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/40 R18

PERFORMANSE
Najveća brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 7,7 s
Najveća brzina (na struju): 135 km/h
Potrošnja: 1,1 – 1,2 / 1,4 l
Potrošnja na testu: 7,5 l/100 km (uz 1 punjenje u 7 dana)
CO2: 31 g/km

CIJENA
Testni model: 319.007 kuna
Osnovni benzinski model: 160.975 kuna (Active Business PureTech 110 S&S)
Osnovni dizelski model:
184.995 kuna (Active Business BlueHDi 130 S&S )

Foto: Hrvoje Grguljaš

Autor