TESTIRALI SMO

Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 GT, ozbiljno dobar…

Kompaktni Peugeot 308 osvojio je simpatije brojne publike, čak i onih koji nisu naklonjeni Francuzima. S razlogom, dizajnerski pogođen, pogonski također na tom tragu. Ovaj put smo isprobali najsnažniji model u ponudi, plug-in hibrid od 225 KS… 

Novi 308 je model koji se s velikim nestrpljenjem čekao. Ništa čudno, s vremenom je postao jedan od onih modela koje možemo svrstati u segment narodski modela. Kroz generacije je rastao i bio sve zastupljeniji, tako da ne čude razvijene emocije prema ovim brojkama.

Nakon kompaktne izvedbe, naše tržište je bogatije i za karavansku SW izvedbu. U takvoj formi možemo odmah reći, konkurent je za najljepšeg. Stigma koja prati karavane i danas, Peugeot i Audi odgovaraju na najbolji način. Njihovi dizajneri pronašli su najbolju liniju…

Novi Peugeot 308 SW donosi već sve poznato i viđeno, osim što nas pomalo podsjeća i na veći – 508 SW. Prošlogodišnji Hrvatski automobil godine 2022. osim izvana, donosi podosta toga zanimljivog u vozačkom okruženju, ali i ispod poklopca motora i sjedala…

Karavani mogu biti jako atraktivni, 308 SW to najbolje demonstrira… (foto: Nikola Jurković)

Testni SW model bio je posebno dopadljiv u GT izvedbi, koju je krasila iznimno zanimljiva plavkasta Coopery nijansa. Najbolje od svega, ova boja stoji kao opcija koju ne plaćate. Odlično!

308 SW je dulji čak 269 mm od kompakta, a to na koncu najviše znači logično u pogledu prtljažnog prostora. Obujam prtljažnika je 548 l, t je za 136 litara veći od standardnog modela.

Ozbiljno dobar… Pri ulasku u novi 308 SW, odmah ćete osjetit profinjenu notu Francuza. Plava nappa kožna sjedala baš su efektan dodatak. No, najbolje od svega je opcija masaže koju donose. Stvarno, ta opcija zbilja opušta, nije samo tu radi šminke i opcije da se hvalite prijateljima kako to imate. Već smo u prethodnim objavama i testu pisali, kako novi 308 donosi najmodernije sustave za pomoć u vožnji, a to se kroz vožnju najbolje i osjeti. Ništa nije napadno, tek možda Lane assist može iznenaditi, ali i naučiti vas koristit češće pokazivače smjera…

Napredno, jedino i-Cockpit u pogledu ‘vidljivosti’ šteka… (foto: NIkola Jurković)

Temu Peugeot i-Cockpit već smo prošli. Podsjetit ćemo samo kako spaja u suradnji i-Connect Advanced i multimedijski sustav. Mali upravljač opet donosi problem vidljivosti brzinomjera u potpunosti. Sve ostalo je za najvišu ocjenu. Novi multimedijski 10″ sustav sad radi uvjerljivije. Kao da su Francuzi shvatili da njihovo ‘zapinjanje’ nije nešto što će veseliti kupce…

Virtualni i-cockpit čini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active Business i grafički donosi jako profinjen izgled. Dok u testnom primjerku GT instrument ploča nudi 3D prikaz. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sustav TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sustavi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu personalizirati.

Ozbiljno dobar… Novi Peugeot 308 SW definitivno je jedan od boljih aktera u svojoj klasi. Dok neki rade uštede na ovakvim modelima, Peugeot ide na sve ili ništa. Očito je da Francuzi nisu kalkulirali, ali dobro, to se osjeti na nekim drugim stvarima. Veliki plus dobiva zbog svoje opremljenosti u startnim paketima, dok izvedbe u GT varijantama opreme donose najbolje od dostupnoga u autoindustriji u 2022. Na primjer, tu je poluautomatska promjena vozne trake, adaptivno prilagođavanje brzine po znakovima uz prometnicu, te prilagođavanje brzine u zavoju, do čak 180 km/h. Uz sve to, 308 nudi dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara), upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na potencijalnu opasnost u blizini), a posebno hvalimo novu kameru za vožnju unatrag visoke razlučivosti s vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje. Baš takvu smo nedavno vidjeli na Mercedes-Benz modelima, te je svakako preporučujemo. Novi 308 će vam olakšati život i s 4 kamere, za vidno polje od 360°, te pristupom i pokretanjem bez korištenja ključa (u blizini vozila).

Miran i kad je ‘u pogonu’. Novi 308 kao plug-in hibrid dobra je kombinacija…

U pogonskom smislu, najjači 308 SW donosi 1.6 litreni turbo benzinac koji surađuje s elektromotorom snage 110 KS. Sve to na kraju rezultira s 225 KS. Naše je mišljenje da ako odaberete nešto slabiju 180 KS varijantu, nećete sigurno ‘kukati’ i zavidno gledati u susjedov snažniji model. Sve su to nijanse. Ok, ovakva snaga sistema donosi krajnjih 235 km/h, ali i 7,6 s do 100 km/h, a kod PHEV 180 varijante 225 km/h i 7,7 sekundi do 100 km/h. Pa vi recite…

Kako u praksi radi Peugeot kao plug-in hibrid? Po nama, ugodno nas je iznenadio. Pamtimo neke modele iz Francuske, koji nam nisu baš sjeli. Ali očito su godine napravile razvoja napravile vidna poboljšanja u svakom pogledu. Doseg od 50-ak km s punom baterijom kapaciteta 12,4 kWh je izvediv, a ako izbivate par dana bez punjača, računajte na potrošnju u rasponu od 7 do 8 litara. Stvarno je pohvalno, nema više naglih trzaja prilikom prebacivanja na benzinski motor.

Ozbiljno dobar… U pogledu cijene. Francuzi kao i drugi proizvođači prate trendove u pogledu tehnologija, ali i inflacija koje nam se događaju. Zato smo došli u sferu, da automobili iz najmanjeg A-segmenta stoje do 150.000 kuna. Testirani Peugeot 308 SW ide debelo preko 400.000 kuna. Nitko neće naći opravdanje za takve iznose, ali u svakom drugom smislu ovaj model je zaslužio velike pohvale. Valjda će doći bolji dani i mir u svijetu…

Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 GT

POGON 
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.598 ccm
Elektromotor: 110 KS, 320 Nm
Baterija: 12,4 kWh
Doseg: 62-63 km (testirano: 49 km)
Provrt i hod: 77.0 × 85.8 mm
Snaga benzinskog motora: 132 kW/180 KS pri 6.000/min
Ukupna snaga: 180 KS
Moment: 360 Nm pri 500–2.500 okr./min
Mjenjač: automatski, 8-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: –

KAROSERIJA
Izvedba: karavan, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4636 / 1852 / 1444 mm
Međ. razmak: 2.732 mm
Cd: 0,277
Masa: 1.687 kg
Prtljažnik: 548 – 1.574 l
Spremnik goriva: 40 l
Krug okretanja: 10,7 m
Udaljenost od tla: 143 mm
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/torzija
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/40 R18

PERFORMANSE
Najveća brzina: 235 km/h
0-100 km/h: 7,6 s
Najveća brzina (na struju): 135 km/h
Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km (uz 1 punjenje u 7 dana)
CO2: 26-27 g/km

CIJENA
Testni model: 422.100 kuna (404.100 kn, bez dodatne opreme)
Osnovni benzinski model: 215.971 kuna (Active PureTech 110 S&S)
Osnovni dizelski model: 
243.515 kuna (Active Business BlueHDi 130 S&S )

Autor