SAVJET ZA KUPNJU

Peugeot 407 (2003. – 2010.): francuska limuzina već za 20.000 kn…

Nekada je Peugeot, posebice u modelima 204 i 404, bilo pojam kvalitete i udobnosti. Danas ih krasi elegancija, udobnost je ostala, postali su znatno sigurniji i čvršći, ali kvaliteta tako-tako…

Takav je barem osjećaj i stav u automobilskoj branši na našem tržištu, premda je Peugeot 407, koji je krajem. zamijenio model 406. Francuska limuzina tada je, na prvu loptu, oduševila dizajnom i komforom, a potom se shvatilo da je to, uz to i, nakon Ford Mondea, najmasivnija limuzina srednje klase.

U dizelskoj verziji 2.0 HDI teži 1650 kg, što dovoljno pokazuje koliko je solidan. S jedne strane to nije preporuka za temperament i okretnost i zbog toge se neki kupci žale na početnu tromost, ali s druge pokazuje da se radi o solidnoj izvedbi. Testni je model, s dvolitrenim dizelašem od 140 KS i bogatim paketom opreme XT Pack, najpreporučljiviji model u ponudi, a dizelaši su, općenito preporučljiviji od benzinaca.

Premda predrasude govore da limarija francuskih modela nije na razini njemačkih, karoserija je vrlo solidna i bez najmanjeg traga hrđe. Naime, PSA-ovi benzinci proteklih serija imali su problema s elektronikom, posebice s upravljačkim modulom, bobinama i elektromotornim ventilom za podešavanje rada u praznom hodu. Nisu to bili učestali problemi, ali bilo ih je dovoljno za zaključak da je mehanika bolja od elektronike.

Kad su dizelaši u pitanju, izbjegavajte osnovni 1.6 HDi sa 110 KS, bez obzira na to što ide razmjerno dobro, zapravo neočekivano dobro i vrlo je štedljiv. No, taj motor ima problema s podmazivanjem (što je katastrofa), pogotovo ako se ulje mijenja u dužem intervalu od 10.000 km.

Rješenje je da se, uz izmjenu ulja na 10.000 km (naravno, potpuno sintetičnog), zajedno s filtrom, na 30.000 km očisti sito ispod pumpe ulja. U protivnom, blokira se protok ulja, uslijed taloženja katrana pa najprije strada turbopunjač, potom i motor. Budući da ne možete znati kako je taj motor tretiran, bolje ga je izbjegavati.

U izvješćima agencije DEKRA, koja je mjerodavnija od njemačkog ADAC-a navode se i problemi s osjetljivim ovjesom (kuglastim zglobovima) i vibriranjem prednje armature, što je posebice izraženo u vožnji neravnim cestama, i kod modela starijih od pet godina. Zbog toga o tome treba posebice povesti računa kod kupnje rabljenog.

Dakle: potreban je pregled na dizalici, a tada, uz ovjes, treba temeljito pregledati stanje podnice (posebice pragove i unutrašnjost blatobrana), prednje kočne diskove i ispušni sustav. Po tome se može procijeniti kako je automobil vožen i ako je održavan. DEKRA navodi i probleme s mjenjačima, što nismo potvrdili iskustvima s domaćeg tržišta rabljenih.

Ipak, o tome treba povesti računa prilikom kupnje. Naravno, to naglašavamo kod svakog ovakvog testa, treba biti siguran da automobil nije pretrpio veće oštećenje (sudar), a najbolje je ako je boja originalna. I na kraju: ako je motor pojačan chip tuningom, odmah odustanite od kupnje.

A ovo su greške i problemi rješavani kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Buka iz ležajeva prednjih kotača.
UZROK
Loša izvedba ležajeva prednjih kotača. Odnosi se samo na ležajeve kotača koje je proizveo NSK.
POPRAVAK
Zamijenite kućište ležaja prednjeg kotača  NSK tipom SNR.

PROBLEM
Lupanje iz prednjeg ovjesa pri vožnji u zavojima ili parkiranju.
UZROK
Olabavljen gornji kuglični zglob(ovi) na nosaču(-ima) prednje glavčine.
POPRAVAK
Pritegnite gornji kugličasti zglob nosača prednje glavčine na 200 Nm. Koristite specijalan alat.

PROBLEM
Škripanje iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Prekomjerno trenje između gornjih zglobova prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Skinite podupirače prednjeg ovjesa. Skinite frikcijsku podlošku i podmažite ležajeve.

PROBLEM
Prednja svjetla za maglu ne mogu se uključiti ili isključiti. Stražnja svjetla za maglu ne mogu se uključiti ili isključiti.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba kombiniranog prekidača.
POPRAVAK
Postavite modificirani kombinirani prekidač.

PROBLEM
Brisači se uključe bez razloga kad se vozilo otključa ili otvore vrata.
UZROK
Neispravan motor brisača vjetrobranskog stakla.
POPRAVAK
Ugradite modificirani motor brisača vjetrobranskog stakla.

PROBLEM
Greška pri startanju. Motor ne pali. Osigurač je pregorio. Kutija s osiguračima/ploča releja u prostoru motora.
UZROK
Nedovoljno dozvoljeno opterećenje osigurača.
POPRAVAK
Provjerite ima li oštećenja na električnim instalacijama startera motora i popravite ako je potrebno. Zamijenite osigurač F8 (15A) u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora 1 osiguračem 25A. Provjerite rad startera motora.

PROBLEM
Jedno ili oba prednja svjetla ne rade.
UZROK
Slaba veza mase za svjetlo(-a).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: popravite električnu instalaciju prednjim svjetlima pomoću seta za popravak.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica zračnog jastuka. Kodovi grešaka pohranjeni u memoriji grešaka kontrolnog modula SRS.
UZROK
Otvoreni krug spiralnog namotaja zračnog jastuka.
POPRAVAK
Zamijenite multifunkcijski prekidač.

PROBLEM
Tempomat ne radi i povremeno se isključuje.
UZROK
Neispravan prekidač položaja papučice kočnice (BPP).
POPRAVAK
Provjerite je li razmak između adaptera i okolnih komponenti zadovoljavajući. Ugradite modificirani prekidač položaja papučice kočnice (BPP). Postavite sklop adaptera na prekidač položaja papučice kočnice (BPP) i postojeći sklop. Pričvrstite sklop adaptera pomoću zakačke.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica ESP.
UZROK
Utjecanje vode u davač(e) broja okretaja kotača ABS.
POPRAVAK
Izvršite dijagnostičku provjeru kako biste potvrdili grešku. Zamijenite neispravni(-e) davač(e) broja okretaja kotača ABS.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica istrošenosti obloga kočnica povremeno.
UZROK
Kratki spoj na priključku instalacije davača istrošenosti obloga kočnica.
POPRAVAK
Skinite 50 mm izolacije s električne instalacije. Prerežite žice mase na priključku i spojite pomoću termo spojnih konektora.

PROBLEM
Curenje ulja iz turbopunjača (TC). Gubitak snage. Zvuk zviždanja iz motora/turbopunjača (TC).
UZROK
Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi TC.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev TC

PROBLEM
Svijetli lampica indikaciju kvara motora (MIL). Gubitak snage. Zviždanje iz turbopunjača (TC). Previše ispušnog dima.
UZROK
Unutarnja greška turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja te ga po potrebi popravite. Postavite novi turbopunjač (TC).

PROBLEM
Ručica selektora ne može se pomaknuti iz položaja ‘P’, kad se koristi dijagnostička oprema.
UZROK
Greška softvera u kontrolnom modulu mjenjača (TCM).
POPRAVAK
Dijagnostički postupak ne smije se pokrenuti prije sljedećeg: Uključite paljenje. Isključite paljenje na 50 sekundi. Uključite paljenje. Bez isključivanja paljenja, pokrenite dijagnostički postupak. Izbrišite kodove grešaka.

PROBLEM
Poklopac za ulijevanje goriva se ne otvara
UZROK
Neodgovarajuće izvedba poklopca cijevi za ulijevanje goriva i opruge za otvaranje poklopca.
POPRAVAK
Zamijenite kućište poklopca cijevi za ulijevanje goriva.

PROBLEM
Loš rad motora ventilatora grijanja/klima-uređaja na vozilima koja su prešla manje od 10.000 km od zamjene filtra za pelud. Smanjen protok zraka u unutrašnjost vozila.
UZROK
Filtar peludi blokiran zbog neodgovarajuće izvedbe.
POPRAVAK
Ugradite modificirani filtar peludi.

PROBLEM
Vibracije na stupu servo upravljača u zavojima ili pri parkiranju.
UZROK
Zrak u tekućini servo upravljača stvara pjenu. Nedovoljno tekućine u spremniku tekućine servo upravljača, premda je na šipki za mjerenje ulja na oznaci MAX.
POPRAVAK
Dopunite tekućinu servo upravljača 25 mm iznad oznake MAX.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora rashladnog sredstva motora (3).
POPRAVAK
Postavite sva tri nova releja.

PROBLEM
Loše startanje. Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Visokotlačna pumpa za gorivo gubi tlak.
POPRAVAK
Zamijenite visokotlačnu pumpu za gorivo.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kodovi grešaka pohranjeni u memoriji grešaka računala motora (ECM): greška tlaka turbopunjača.
UZROK
Zaglavio prsten turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Postavite novi turbopunjač (TC).

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Neispravan senzor temperature usisanog zraka (IAT).
POPRAVAK
Postavite novi senzor IAT.

PROBLEM
Neispravan rad na praznom hodu kod hladnog starta.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Akumulator ispražnjen.
UZROK
Rashladno sredstvo kapilarnim efektom putuje preko sklopa električnih instalacija u računalo motora (ECM) sa žutog 2-pinskog konektora prekidača temperature rashladne tekućine (ECT).
POPRAVAK
Ugradite novi sklop električnih instalacija motora. Odspojite žuti 2-pinski konektor prekidača temperature rashladne tekućine motora (ECT). Izolirajte pomoću lažnog konektora. Ugradite novo računalo motora.

PROBLEM
Škripanje iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Prekomjerno trenje između gornjih zglobova prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Skinite podupirače prednjeg ovjesa. Skinite frikcijsku podlošku i podmažite ležajeve.

PROBLEM
Buka iz prednjeg dijela vozila pri konstantnoj brzini. Stupnjevita istrošenost na rubu prednjih guma.
UZROK
Stavljene pogrešne opruge prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Ako je neispravna identifikacijska oznaka opruge prednjeg ovjesa, postavite nove opruge prednjeg ovjesa. Provjerite i podesite geometriju prednjih kotača. Zamijenite gume ako je potrebno.

PROBLEM
Buka iz stražnjeg dijela vozila pri konstantnoj brzini. Stupnjevita istrošenost na rubu stražnje gume.
UZROK
Stavljene krive opruge stražnjeg ovjesa.
POPRAVAK
Provjerite identifikacijsku oznaku u boji na oprugama stražnjeg ovjesa: Plava identifikacijska oznaka: Kod motora EW12J4 (3FY/3FZ). Ljubičasta identifikacijska oznaka: Kod motora DT17TED4 (UHZ). Bijela identifikacijska oznaka: Kod motora ES9A (XFV). Ako je neispravna identifikacijska oznaka opruge stražnjeg ovjesa, postavite nove opruge stražnjeg ovjesa. Provjerite i podesite poravnanje stražnjih kotača. Zamijenite gume ako je potrebno.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora svijetli. Motor gubi snagu i loše radi.
UZROK
Oštećene električne instalacije motora blizu sklopa filtra zraka.
POPRAVAK
Popravite ili zamijenite sklop električnih instalacija motora prema potrebi.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor trza i gubi snagu.
UZROK
Greška bobine.
POPRAVAK
Provjerite ispravnost bobina te ih po potrebi zamijenite.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo