VOZILI SMO

Peugeot 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip – najveći lavlji crossover oduševljava štedljivošću, ali i izvedbom

Peugeot 5008 druge generacije predstavljen je prije četiri godine, a transformacija iz monovolumena u urbani SUV mu je itekako pogodovala…

Aktualna, druga generacija Peugeotovog modela 5008 predstavljena je 2017. godine. Iz nekadašnjeg monovolumena (od 2009. do 2016.g.) izrastao je urbani SUV koji pri tom može ugostiti 7 osoba. No, nakon već spomenute četiri tržišne godine, stiglo je vrijeme za blago osvježenje. Kada kažemo blago, to zbilja i mislimo; najveća je novost zapravo na prednjem kraju gdje su došla, sad već za Peugeot karakteristična, serijska prednja LED svjetla s ‘kljovama’, a tu je i novi dizajn prednje maske. Nadalje, po uzoru na sve ostale modele, brojka modela (u ovom slučaju 5008) pronašla je svoje mjesto na centru poklopca motora.

Straga, najveća je novost novi dizajn LED stražnjih svjetala koja sada imaju i dinamičke žmigavce, ali i 3D dizajn koji je posebno efektan noću. Stakla LED svjetala sad su zatamnjenija, a zahvaljujući crnoj ploči koja ih povezuje, 5008 straga izgleda šire no što je bio. U GT paketu opreme, plastični nastavci ispušnih cijevi imaju kromirani okvir. Što se samih dimenzija tiče, duljina iznosi 4641 mm, širina 1844 mm ( sa retrovizorima 2098 mm), visina 1646 mm, a međuosni razmak 2840 mm. Zanimljiv je i podatak kako je visina udaljenosti od podloge 236 mm.

Testni se primjerak zahvaljujući bogatoj Roadtrip opremi kotrljao na oku ugodnim dvobojnim aluminijskim naplatcima te Michelin Primacy 4 gumama dimenzija 225/55 R18. Uz doplatu stižu i veći, 19″ kotači u dimenziji 205/55, no tu već govorimo o malo skupljoj gumi te mrvicu neudobnijoj vožnji.

Što se interijera tiče, 5008 ovdje priča identičnu priču kao i za broj manji SUV model 3008. Za njihov je tržišni uspjeh ponajviše zaslužna i njegova lijepo dizajnirana i izvedena Peugeot i-Cockpit unutrašnjost. Novi 5008 dodatno naglašava izvedbu interijera koji se vraški dobro približio premium segmentu; 12,3 inčni digitalni instrumenti sad su još moderniji, s još boljim kontrastima i grafikom.

Novost je i veći ekran infotainment sustava koji sada broji ravno 10 inča, a nudi pristup radiju, klimatizaciji, 3D navigaciji (TomTom) s glasovnim upravljanjem, postavkama vozila, telefonu te mobilnim aplikacijama. Tu su i zanimljive ‘klavirske tipke’ – prečaci –  koje ubrzavaju proces prilagodbe i snalaženja u interijeru.

RoadTrip paket opreme nudi izuzetno udobna sjedala u kombinaciji Tep/Alcantara koja su lijepo profilirana i nude dovoljno bočne podrške, a pri tom su i grijana. Detalji poput aluminijskih papučica, piano laka te ambijentalnog osvjetljenja u vratima te ispod digitalnog zaslona vožnju čine još ugodnijom. To je taj premium ‘štih’ koji je falio, a 5008 se s njim sada itekako može ponositi. Pretinaca za odlaganje ima više nego dovoljno, a mnogi će cijeniti i dva centralna držača za piće koji također imaju decentno, plavo ambijentalno osvjetljenje.

Što se stražnje klupe tiče, mjesta ima i više nego dovoljno, a u drugom su redu zasebna tri sjedala. Naravno, tu je i činjenica kako 5008 sada ima 7 sjedala u serijskoj opremi od prve razine opremljenosti. Treći red sjedala je preklopiv te se mogu diskretno složiti ispod podnice prtljažnika koji broji impresivnih 780 litara. Putnici u drugom redu imaju i mogućnost obaranja ‘stolića’ kao u avionu, a tu su i rolo zavjesice na bočnim staklima koja su tvornički zatamnjena. Sunce u drugom i trećem redu uistinu ovdje nema šanse…

Ispod poklopca motora nalazi se 1.5 BlueHDi dizelski motor sa 130 KS koji je uparen s fantastičnim EAT8 automatskim mjenjačem. Priznajemo, ova kombinacija motora i mjenjača najbolje odgovara smirenoj vožnji, pa vrijeme do ‘stotke’ od 11,2 sekunde nikoga neće pretjerano oduševiti. No, sinergija motora i mjenjača, ali i dobar okretni moment od 300 Nm dostupnih od 1750 o/min, zaslužni su za dobro držanje tempa u gradu, ali i na otvorenoj cesti. Polugice za izmjenu brzina nalaze se iza upravljača koji odlično leži u ruci, međutim, ovdje prioritet nije jurcanje već ugodna vožnja. Tu je 5008 fantastičan, zvučna izolacija je na zavidnoj razini, a potrošnja se u kombiniranim uvjetima nije popela više od 7 litara. Premda je riječ o atraktivnom i robusnom SUV modelu koji si zbog dobrog razmaka od tla može priuštiti povremeni odlazak u prirodu, pogon je i dalje isključivo na prednje kotače. Mišljenja smo da, ako ne boravite puno na autocesti s putnicima, doplata za 2.0 BlueHDi motor (180 KS, 400 Nm) koji stiže isključivo u najsnažnijem paketu opreme GT nije ekonomski opravdana, budući da takav 5008 stoji 317 tisuća kuna.

Ovjes (McPherson sprijeda, polukruta osovina straga) omogućuje visoku razinu udobnosti s minimalnim naginjanjima koja su karakteristična za vozila ovakve veličine, a gume već spomenutih dimenzija 225/55 imaju sjajan balans između sportske i komforne vožnje. Naravno, 5008 nije jurišnik, pogotovo s početnim dizelašem, ali zbog direktnog upravljača može solidno peglati zavoje.

Sigurnosna oprema u obnovljenoj 5008-ici je također na zavidnoj razini, pa će mnogi birati hvale vrijedan Visiopark 2 sustav za parkiranje (parking senzori naprijed i straga te prednja i stražnja parking kamera). Upravo taj sustav uvelike pomaže prilikom manevriranja na uskim parkiralištima, premda bi rezolucija mogla biti malo bolja. No, tu je odličan navigacijski sustav kojeg potpisuje TomTom, a nudi odličan 3D prikaz. Naravno, tu je i Apple CarPlay i Android Auto povezivost, a serijsko ozvučenje broji 6 zvučnika i bit će OK za sve koji nisu zahtjevni u slušanju svoje glazbe. Za audiofile, Peugeot nudi Focal ozvučenje ukupne snage 515 W koje nudi maksimalni zvučni užitak za sve putnike.

Tu je i Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, Upozorenje na nedovoljnu pažnju vozača, Automatsko upravljanje dugim svjetlima, Prepoznavanje prometnih znakova i preporuka brzine, Aktivan nadzor mrtvog kuta te fantastični (premda ga testirani primjerak nije imao) Night Vision sustav koji je jedinstven u ovom segmentu vozila. Ambijentalno osvjetljenje u području spajanja, u pretincima te u lajsnama prednjih vratiju, ali i potpuno LED osvjetljenje (krovna konzola te osvjetljenje nogu) nudi zanimljiv ambijent za vrijeme noćnih vožnji.

Za kraj, osvježeni Peugeot 5008 starta s cijenom od 211.155 kn sa svim davanjima, a nudi odličan benzinski 1.2 PureTech 130 motor te dobro pogođeni paket opreme Active (automatska LED svjetla i brisači, automatsko kočenje u nuždi, alu naplatci 17″, infotainment sustav 8″…). Ulazni dizelski model 5008 BlueHDi 130 S&S Active koji s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem kreće od 224.195 kn. Što se testnog RoadTrip modela tiče, on do registracije stoji 279.947 kuna, a nudi apsolutno sve, bogatu sigurnosnu opremu, odličan izgled te pouzdan i štedljiv motor.

Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., common rail, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,0 mm
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 3500/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segm., 5V, 7 sjedala
Gabariti: 4641 x 1844 x 1646 mm
Međuosni razmak: 2840 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1515 /685 kg
Prtljažnik: 780 – 2150 l
Spremnik: 56 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/ stražnji 249 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 192 km/h
0-100 km/h: 11,5 s
Potrošnja (NEDC): 4,2/3,6/3,3 l/100 km
Na testu: 6,9 l/100 km
CO2: 107 g/km

CIJENA
Testni model: 279.947 kuna
Osnovni benzinac: PureTech 130 S&S Active BVM6 211.155 kuna
Osnovni dizelaš: BlueHDi 130 S&S Active BVM6 224.195 kuna

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Foto: Autoportal.hr

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo