TEST OTKRIO PUNO POTENCIJALA

Peugeot 508 Sport Engineered, francuski bešumni napad na Audi S4 i BMW M340i

Francuska strujna rapsodija u do sad najdojmljivijem izdanju. Peugeot kuca na vrata nedodirljivom njemačkom društvo. Novi 508 PSE je limuzina u pratnji hibridnog sustava, koji rezultira brojkama od 360 KS i ubrzanjem do 100 km/h za svega 5,2 s…

Peugeot Sport, sportski ogranak koji nas je desetljećima častio sjajnim izvedbama, sad prolazi kroz pravu malu prenamjenu. GTi postaje PSE, a uspomene na ikonske modele ipak neće izblijediti…

Kakav je novi vizual ovog specijaliziranog odjela. Kandže su zbilja efektan dodatak. Novi Peugeot 508 PSE baš strši, odskače, kako hoćete. Ništa čudno, uz Kryptonite vizuale, grafički i aerodinamični naglašeni elementi nove linije kradu pogled.

Stražnja svjetla Peugeot dizajneri su odlično ukomponirali s ostatkom karoserije…

Zapravo, kad bolje razmislimo, tako dojmljivo zvuči oznaka ovog modela. Natpis Peugeot Sport Engineered privlačio je poglede na ulicama. Stvarno ostavlja dojam kao da se radi o nekom prototipu, koji je tek maloprije pušten iz razvojnog centra. Nije ni daleko od toga, posebno kad znate kako je ovaj automobil prošao poseban tretman i kakve brojke stoje iza njega.

Već sam po sebi Peugeot 508 je vizualno jako atraktivan automobil, a PSE odjel samo je začinio na svoj način francusku limuzinu. Posebno u oko upadaju specifični usisnici zraka istaknuti modernom i kričavo žuto-zelenom bojom Kryptonite, koja osigurava bolje hlađenje motora, a istovremeno dodatno ističe ovaj 508 na cesti. Teško da se može pronaći bolja kombinacija od ove testirane u sivoj Selenium boji.

Za svaku prigodu. Za šminku u gradu i za veselje na stazi…

Priča oko estetskog dojma nastavlja se s ogromnim kotačima (Michelin Pilot Sport 4S  – 245/35 R20), iza kojih doslovno svu pažnju kradu velike kočione 4-klipne čeljusti i ventilirani disk promjera 380 mm. Straga, sjajno crna traka pojačava 3D Full LED svjetala s trostrukom kandžom i efektnom animacijom prilikom zaključavanja ili otključavanja. Zapravo, od svih detalja, posebno nam se sviđa stražnji branik. Uz suptilne spojlere, 508 PSE nalikuje kao akter iz kultnog filma Taxi. Jedino bi voljeli da su ispušni nastavci još veći, uvjerljiviji…

Kad već komentiramo izgled, možemo se prebaciti i na interijer. Peugeot i-Cockpit puno je puta prepričan, opisan. Nama se sviđa ovaj dizajnerski istup, iako će mnogi reći kako ne donosi dovoljno komocije.

Mali upravljač ponovno upada u oko, a brzinomjer i dalje nije najbolje vidljiv. Svaki detalj interijera, protkan je Sport Engineered detaljima. Baš na takvim stvarima mnogi drugi proizvođači padaju.

Elegantno, a opet u PSE potpisu…

Iako 508 PSE ne skriva svoju ekstremnu narav, on je u konačnici automobil s kojim želite osvajati kilometre svaki dan. U gradu je udoban, posebno u strujnom ciklusu (42 km dosega osiguranom iz litij-ionske baterije od 11,5 kWh, u praski je to nekih 35 km). Uz ovakav automobil lako je zavoljeti i život na punjačima, iako i bez njihove pomoći ovaj model ima puno potencijala. Na testu je ova 360 KS snažna izvedba trošila 10,2 l.

Brojka koja izaziva respekt, ako znamo da 508 PSE vozi u pratnji 1.6 litrenog PureTech benzinca od 200 KS i dva elektromotora (prednji 110 KS / stražnji 113 KS). Uz sve to, tu je i više nego dojmljivi 520 Nm okretnog momenta. Takva rapsodija snage znači krajnjih 250 km/h i 5,2 sekunde do 100 km/h.
200 KS dostupno je pri 6.000 okretaja, a za potpunu zabavu brinu i dva elektromotora…

Kako to u vožnji izgleda? Jako jednostavno i prije svega nenapadno. Zaboravite na neki ludo uvjerljiv zvuk, Francuzi su mogli taj dio bolje odraditi. Očito je bilo kompromisa, Peugeot 508 PSE prije svega je i dalje limuzina s kojom promovirate eleganciju. Dok se u vožnji jedino prelazak iz prvog u drugi stupanj osjeti, rekli bismo klasična priča, kada je prijelaz s elektromotora na benzinski u pitanju.

Ovaj sportaš i šminker u jednom na struju vozi sve do 140 km/h. Bez paljenja benzinca do posla i kući? Da, barem u teoriji. Zanima nas, međutim, kakav je izvan grada, pa odlazimo na zavojitu otvorenu cestu i mijenjamo u program Sport.

Što zamjeramo PSE odjelu? Višak kilograma definitivno, ali treba biti i realan – nisu imali što za izbaciti. Iako se u vožnji to toliko i ne osjeti, 508 PSE teži čak 340 kg više od standardne benzinske varijante 1.6 Turbo (225 KS). To ujedno predstavlja mali problem i za agresivnu vožnju zavojima, u kojoj bi voljeli i više izravnosti na volanu.

Nigdje bez kablova za punjenje, ali prostora u prtljažniku ne nedostaje, ali ga vidno “fali” u odnosu na konkurenciju…

Ovo je s pravom francuska rapsodija mobilnosti u režiji Peugeota. Sigurno ih neće biti puno isporučeno, ali ovakvi modeli čine prometnice zanimljivima. Kvaliteta izrade i ukupan dojam su odlični, ali krajnja cijena od preko 500.000 kuna ipak bi mogla biti preveliki zalogaj i za one najveće fanove marke. I onda nam samo recite da ne volite hibride i plug-in hibride. Ovaj Peugeot 508 PSE je jamac romantike novog doba…

Peugeot 508 Sport Engineered

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: 4 cilindra, 16 ventila, 1598 ccm, 200 KS
Elektromotori: Dva (na prednjoj osovini 110 KS / na stražnjoj 113 KS)
Baterije: litij-ionska baterija, 11,5 kWh
Mjenjač: automatik / 8-brzina
Sinergijska snaga: 360 KS pri 6.000 o/min
Pogon: na sve kotače

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina, D-segment, 5v, 5 sjedala
Gabariti: 4.750 x 1.860 x 1.403 mm
Osovinski razmak: 2793mm
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1.850 kg
Prtljažnik: 487 – 1537 litara
Spremnik: 43 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi 380 mm (naprijed), diskovi 290 mm (straga)
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/35 R20

PERFORMANSE

Brzina: 250 km/h
0-100 km/h: 5,2 s
Potrošnja (kombinirana): 11,2 / 6.9 / 6,3 / 7.4 l
Potrošnja (na testu): 10,1  l/100 km (nakon 400 km, 1 punjenje baterije)
CO2: 46 g/km

CIJENE
Testni model: 512.490 kn
Osnovni model: 510.464 kuna

 

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

 

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin