VOZILI SMO

Porsche Cayenne GTS (2020.), samo je izgled u SUV formi, karakter se piše brojkom 911

Cayenne GTS u dojmljivom izdanju broji 460 KS iz 4.0 V8 monstruma, krajnjih 270 km/h dovoljno govore o potencijalu ovog 911 zarobljenog u tijelu SUV golijata…

Porsche, proizvođač prema kojem je teško ostati hladan i ne pokazivati emocije. Čak i onda kada bi morali ostati dosljedni u nekim stvarima. Marka iz Zuffenhausena, kod mnogih je već u najranijim danima djetinjstva izazivala brojna mišljenja. Nekima je to uporno guranje identičnog dizajna kroz generacije modela 911 bilo naporno, a većini – savršeno. Bilo kako bilo, svatko od nas je sigurno imao neku ‘Burago’ izvedbu s logotipom zlatne nijanse. I tu priča o ljubavi počinje…

Iz svakog kuta dojmljiv…. (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zato je naše GTS iskustvo, istovremeno oživljavanje uspomena iz mladosti i uživanje u blagodatima sadašnjosti i još više budućnosti. Porsche Cayenne GTS baš sve to pokriva. Model koji je bio svojevrsna prekretnica za ovog čuvenog proizvođača, u svojoj najnovijoj, trećoj generaciji oduševljava razinom luksuza i sportske naravi.

Inženjeri Porschea zamislili su novi Cayenne, a od nedavno i Coupe verziju s ciljem da to vozilo objedini sportske performanse i obiteljske potrebe. Naravno, za svakodnevni ritam života. No, najbolje od svega, Porsche nije izgubio svoj duh. Osim toga, ne dobiva se oznaka GTS samo tako.

Dojmljiv SUV za svaku poslovnu priliku, ali i odlazak na neki track day susret…

Porsche Cayenne može se pohvaliti dinamičnim i atletskim izgledom, te pri tome teško skriva svoje gorostasne mjere od skoro 5 metara duljine (4.929 mm). Silueta Cayenna suptilno prati nastup ikone marke – 911, a te linije posebno naglašava ‘Cashmere Beige’ boja karoserije. Jako neobična, a opet tako nenapadna nijansa.

Dugi prednji poklopac motora s upadljivim LED Matrix svjetlima (Porsche Dynamic Light System Plus), ostavlja dojam nešto ipak utegnutije linije. Dok s druge strane, stražnji kraj ostavlja poseban dojam moći na cesti. U svakom pogledu, od četiri ispušna nastavka do LED svjetlosne grafike i na koncu – guma širine 315 mm.

 

Unutrašnjost novog Cayenne GTS prilično je raskošnih proporcija. Vozač i suvozač imaju svoje carstvo, dok drugi red sjedišta nudi i više nego dovoljno prostora za noge i glavu. Svoj kutak zabave imat će doslovno svi, a najmlađima će se svidjeti prisutnost zaslona u vidu opcijskog ‘Porsche Rear Seat Entertainment’ paketa. Sjedala s memorijskim opcijama (18 načina prilagodbe) izuzetno su udobna, tako da dulje relacije u ovom SUV modelu, nisu nikakav problem. Ljubitelji glazbe odmah će primijetit, kako ovaj model i kroz zvučnike donosi posebnu notu. Razlog je Burmester 3D audio sustav. Najobičnija radio stanica tako od jednom postaje jako slušljiva…

Kroz čitav interijer, testni Cayenne stigao je u bogatom GTS alcantara paketu. Brušena koža bez sumnje izgleda atraktivno, ali bi mi za suživot s ovim modelom, ipak odabrali malo umjereniju prisutnost spomenutog materijala. U ovom slučaju, alcantare je bilo posvuda, na volanu, ručkama na vratima, A, B i C-stupovima, krovu, sjedalima… još jedan dokaz koliko je ova izvedba zapravo ekstremna i posebna.

Vozačko okružje, jednostavno perfekcija. Interijerom u ovom slučaju prevladava alcantara…

Cayenne poput Panamere, donosi odlično korisničko iskustvo uz Advanced Cockpit posljednje generacije. Glavni fokus tako i sve poglede na prvu uzima Porsche Communication Management od 12,3 inča. Tu su i dva 7-inčna zaslona u sklopu brzinomjera, koji se odlično uklapaju s tradicionalnim analognim pokazivačem okretaja. Sviđa nam se ideja Porsche inženjera, koji se nisu htjeli odreći u potpunosti duha prošlosti.

Porsche Rear Seat Entertainment, naziv paketa opreme već dovoljno govori…

Naš Cayenne GTS se u moru opreme hvali LTE telefonskim modulom, inteligentnom online govornom kontrolom, WiFi hotspot opcijom, bežičnim punjenjem mobitela, Porsche Connect Plus servisom, a tu su i četiri USB (standardni i USB-C) priključka. Dok će sigurno pojedinci cijeniti i Loadspace management system (sustav za spuštanje vozila kada stavljate ili vadite stvari iz prtljažnika).

Porsche brine u svakom detalju za svoje vlasnike, tako je i kada trebate nešto dosegnuti iz prtljažnika…

Prvi smo u Hrvatskoj imali prilike provozati novi Cayenne GTS!

Dojmljiv vizualni nastup, prati i jednako impresivna pogonska priča. Perfektno uglađen, a opet tako divlji kada to od njega želimo, 4.0-litreni V8 sklop osvojio nas je već nakon nekoliko kilometara.

GTS verzija vozi se na raketni 4.0-litreni V8 monstrum od 460 KS, zvuk je posebna priča…. (foto: Hrvoje Grguljaš)

Snaga od 460 KS, koja se prenosi na sva četiri kotača, možda je dostupna tek na 6.000 okretaja, ali dojam moći jednostavno je prisutan u svakom i najmanjem dodiru papučice gasa. Sve to prati poseban zvuk, kao kod pravih sportskih modela. Dobar dio zasluga za odličan vozački grif pripisujemo i 8-stupanjskom Tiptronic S automatiku. Mjenjač koji može poslužiti svima kao ogledni primjerak kako jedan automatski mjenjač treba djelovati.

I dok će vlasnika ovakvog automobila pitanje potrošnje najmanje brinuti, za sve ostale, otkrit ćemo kako smo mi našu vožnju završili s 19 litara u prosjeku.

Vožnja gradom definitivno je najugodnija u ‘Comfort‘ programu vožnje. Osim uglađenih promjena brzina, prisutnost zračnog ovjesa ovdje je još jednom podsjetilo sve draži koje donosi, posebno na neravnim cestama. S druge strane, izlazak na otvorene ceste postaje zanimljiviji uz ‘Sport‘ program. Onaj najekstremniji, ‘Sport+‘ rezervirali bi za staze i slične uvjete.

Cayenne GTS u svakom programu dokazuje svoju vozačku nastranost. Stoga ne čudi dobar osjećaj na upravljaču i njegove iznimno brze i precizne izmjene pravaca. Zašto se čudimo tome? Pa kada znate da vozite SUV koji poprilično prelazi masu od 2 tone, onda to zaslužuje respekt i svaku pohvalu. Dobrim djelom, to je zasluga PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), riječ je o aktivnom sustavu stabilizacije kretanje s izuzetno sportskim postavkama. Registrira bočni nagib karoserije tijekom zavoja od samog početka i djeluje suzbijajući ga. Sustav također smanjuje bočnu nestabilnost vozila na neravnom tlu. Netko će reći, puno je to tehnologije, ali vjerujte, ovakve stvari ni malo ne ubijaju draži vožnje.

Baš zato je Cayenne neusporediv s ostatkom premium društva. Audi Q7, BMW X5 ili Mercedes-Benz GLE ipak su nešto drugačije naravi, kako karakterom, tako i nešto nižom cijenom. Porsche kao pojava i marka predstavlja jednu posebnu dozu ekskluzivnosti, koju si tek rijetki mogu priuštiti.

Kradljivac pogleda na zagrebačkim cestama, s razlogom... (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testni primjerak s kilometarski dugim popisom opreme, s pravom se može gurnuti u kategoriju – ‘full’. Tako ovaj Cayenne GTS u Hrvatskoj vrijedi preko 1.800.000 kuna. O cijenama nije nekada popularno pričati, pogotovo ovakvima. No, svi znamo u kojoj je orbiti Porsche i sigurno na to nema nitko prigovor. Budući kupci? Barem da nekome ova 2020. bude pozitivna i to na kakav način…

Porsche Cayenne GTS (2020.) – tehnički podaci

POGON
Motor: turbobenzinski, V8
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 3.996 ccm
Provrt x hod: 86.0 x 86.0
Snaga: 338 kW/460 KS pri 6.000-6.500/min
Moment: 620 Nm pri 1.800-4.500/min
Mjenjač: automatski, 8-brzina Tiptronic S
Pogon: na sve kotače (4×4)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4929 x 1983 x 1676 mm
Međuosni razmak: 2895 mm
Kut pristupa/izlaska u stupnjevima: 23-30
Najmanja udaljenost od podloge:
Cd: 0,35
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 2220/715 kg
Prtljažnik:
772/1708 l
Spremnik goriva
: 90 l
EuroNCAP: 5*

PODVOZJE
Ovjes: Adaptivni zračni ovjes (Porsche active suspension management)
Kočnice: 390 x 38 mm (prednje), 358 x 28 mm (stražnje)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 285/35 ZR22 (prednje)  // 315/35 ZR22 (stražnje)

PERFORMANSE
Brzina: 270 km/h
0-100 km/h: 4,8 s (4,5 s sa Sport Chrono paketom)
Potrošnja (EU): 15,3/11,4/9,1 l
Na testu: 19,0 l/100 km
CO2: 255 g/km

CIJENA
Testni model: 1.800.000 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo