OVOG PROIZVOĐAČA MORATE OBOŽAVATI

Porsche Macan S III, brojne novosti samo su potvrdile njegovu savršenost

Model iz Zuffenhausena bez dileme je jedan od najboljih poteza uprave marke u proteklom desetljeću. Gledano iz njihove perspektive, ostvario je izvanredne prodajne rezultata, dok iz perspektive kupca utjelovljuje sve što čovjek želi od automobila. Snagu, moć, pustolovni duh. Takav je baš i novi Macan

Ponekad nije lako pisati osvrte o automobilima. Morate biti realni, a s druge strane morate shvatiti i krajnji cilj proizvođača. Držimo ravnotežu između puno stavki i svako vozilo gledamo s jednakim zanimanjem i fascinacijom, čak i kada taj komad lima kod mnogih ljudi ne bi izazivao nikakve emocije…

Na našu sreću, glavna zvijezda ove priče je uzbuđenje, adrenalin i sve što ide u tom pravcu. Novi Porsche Macan je stigao i uvjerljiviji je nego ikada prije. I odmah ćemo vam reći, pohvale kod ovog proizvođača jednostavno su sastavni dio svake priče. Iznimka nije ni Macan, osvježeni model donio je najbolje od marke iz Zuffenhausena, a dolazi u 3 izvedbe (Macan, Macan S, Macan GTS) i sve su snažnije u odnosu na svoje prethodnike!

Macan S III teško skriva svoje sportske gene, samo okret ključa na lijevoj strani i sve je jasno, koncertna simfonija kreće…

Što je zapravo tako opojno kod ovog modela, za početak ćemo otkriti kroz vanjsku figuru…

Manji, ali u svijetu iznimno traženi SUV koji nosi zlatni logotipi, u velikoj preobrazbi i nije značajno promijenio vanjski nastup. Zapravo, najveća promjena je u prednjoj maski, koju će tek istinski ljubitelji marke prepoznati. Vrijedi istaknuti i bočne letvice s 3D elementima, retrovizore u boji eksterijera, te novi dizajn stražnjeg dijela s 3D slovima i crnim spojlerom visokog sjaja. Svjetla donose Porsche Dynamic Light System i vožnju u noćnim satima čine prilično lagodnom…

Porsche modeli su prepoznatljivi, Macan je baš pravi kolaž šminke, profinjenosti i sportske genetike…

S druge strane proizvođač iz okolice Stuttgarta svojim kupcima sad nudi veće mogućnosti individualizacije (3 nove boje eksterijera, više različitih paketa za interijer, 7 novih opcija dizajna naplataka, paint-to-sample opcija boje eksterijera prema donesenom uzorku boje.

Novi Porsche Macan stigao nam je u atraktivnoj Papaya narančastoj metalik boji. Nijansa je to s kojom je Porsche lansirao i predstavio novi Macan, tako da ne treba uopće spominjati kako je bio pravi magnet za poglede…

Prednja maska, to je ono što će znalci odmah primijetiti kao nešto novo na Macan III…

Unutrašnjost je postala drugačija, znatno naprednija. Osvježena testna verzija upoznala nas je s tim novostima. Macan sad nudi bitno poboljšanu unutrašnjost s modernim i elegantno dizajniranim središnjom konzolom. Njegov novi koncept korištenja, koji koristi dodirne površine umjesto dodirnih tipki, najupečatljivija je promjena, uz novi volan koji smo vidjeli na – 911. Ručica mjenjača je nešto kraća, dok je analogni sat na vrhu nadzorne ploče standardna oprema.

Detalji, detalji, Porsche baš osvaja u svakom pogledu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Brzinomjer u prvi plan gura okretaje, dok krajnji desni dio veličine 4,8′ donosi sve blagodati tehnologija (navigacija, multimedija) novog doba. Kupci će također imati bogati paketi presvlaka od kože i kontrastnih šavova u encijan plavoj ili nekoj drugoj opcionalnoj nijansi. Jednostavno, detalji u ovom automobilu osvajaju i samo podsjete zašto je ova marka ovako doživljena među ljudima. Na sve se pazilo, a to se vidi i još bolje pod rukom osjeti…

Centralna konzola u potpunosti je nova i sad je sve na lagani dodir dostupno u tren sekunde…

Digitalni dio pripada Porsche Communication Managementu,  koji uključuje online navigaciju te 10,9″ zaslon osjetljiv na dodir, putem kojeg lakše pratite LTE komunikacijski opcije, brojne Porsche Connect i Porsche Car Connect usluge, koje Macana III čine pravim informacijskim središtem na kotačima. Šlag na torti su Bose zvučnici, ako ste tip osobe koji obožava glazbu, onda uz taj detalj obavezno morate staviti kvačicu u konfiguratoru. No, uvjereni smo da će vrijedna i pristupačna ekipa iz Porsche Centra Zagreba sigurno pronaći najbolju specifikaciju za vas…

Porsche njeguje svoju povijest i drži na suvremen način svoj retro štih iz nekih prošlih vremena. Tako da ne bliješti unutra s ambijentalnim osvjetljenjima, ali vjerujte nam – uz dojmljivi analogni sat i središnju konzolu, ovaj model jednostavno osvaja kombinacijom sportskom duha i luksuzne profinjenosti. Sa svojih 4.726 mm djeluje veliko, ali u unutrašnjosti se ipak vidi da je manji brat Cayennea. Naprijed je prilično komforno, dok će se straga žaliti samo putnici koji su nešto većih proporcija. Ipak, Macan je model koji u startu nije bio zamišljen da bodove dobiva na osnovu svojih proporcija.

Srce junaka, V6 uz pratnju dva turba isporučuje punokrvnih 380 KS…

Vožnja je ipak ono najbolje. Novi Macan S III u odnosu na prethodnika je dobio dodatnih 40 KS i sad broji ukupno 380 KS. Za taj dio brine V6 benzinac s dva turbopunjača, a njegovom snagom dirigira malo je reći, ali perfektan 7-stupanjski Porsche Doppelkupplung (PDK) automatski mjenjač, s integriranim ručicama za promjenu brzina na volanu. Dojmljivo je gledati kako Macan S ‘lomi’ kazaljku okretaja prilikom promjena brzina, dok zvuk iz sportskog paketa ispuha izaziva ekstazu i doslovno ježi. Naravno, Macan S cijeli dojam pojačava uz prisustvo klapne, iz dvostrukih ispušnih cijevi na svakoj strani, u mat srebrnoj boji.

Zvuk je posebno izražen kada na volanu prebacite Drive mode u Sport ili Sport Plus. Tada nastupa rapsodija koja bi izazvala reakciju kod čovjeka koji je cijepljen od adrenalina i općenito automobila.

Iako je Macan S težak tek nešto manje od 2 tone, njegove performanse su dojmljive. Za 4,8 sekunde ovaj se Porsche ispaljuje do 100 km/h, a juri sve do 259 km/h. Gotovo je dojmljivo kako u svim uvjetima ovaj model djeluje uravnoteženo. Priznajemo, opciju ‘Off-road’ nismo isprobali, ali ne sumnjamo da su Nijemci i u tom segmentu napravili sjajan posao. Standardne blatnjave kaljuže sigurno bi mogao odraditi, kao i blage uspone i padine.

U svim uvjetima Macan djeluje kao na svom terenu, pa ni hladni snježni uvjeti nisu problem…

Cijeli taj vozački doživljaj uvelike pripisujemo Porsche Active Suspension Management (PASM) sustavu. Prilagođavanje uvjetima i adaptivni ovjes jednostavno oduševljavaju i zapravo ostavlja bez riječi kako na 20 colnim kotačima guta neravnine. U gradu i na ležećima ili na otvorenim cestama gdje aktivan pogon na sva četiri kotača, s elektronički varijabilnim i upravljanim pogonom sjajno balansira priču. Ovaj Porsche, kao i svaki drugi hvata velike brzine s lakoćom, a da vladate situacijom najviše vam sugerira volan koji šalje uvjerljive, a opet uravnotežene povratne informacije s ceste. Za kraj, osjećaj sigurnosti pripisujemo i šesteroklipnim fiksnim aluminijskim kočionim čeljustima, koji “surađuju” s diskovima od 360 mm, dok su plutajuće kočione čeljusti straga promjera – 330 mm.

Diskovi od čak 360 mm, jasno daju do znanja kakva je sila na kotačima…

Zanimljivo, u pogledu potrošnje, ovaj model može biti zadovoljavajuće racionalan. Ipak, brojke od 14 do 15 litara njegov su standard i na taj prosjek možete računati. No, u nekim malo dinamičnijim uvjetima vožnje, ta brojka ide do 20 litara supera na 100 km. U prijevodu, možete računati na doseg od nešto veći od 500 kilometara u najboljem slučaju. Pogotovo, ako znate da imate spremnik goriva od 75 litara (u standardnoj opremi je 65 l).

Testni primjerak stvarno je bio nakrcan opremom. Teško je pronaći detalj u kojem je ‘zakinut’, pa konačni dojam može jedino cijena malo narušiti. Porsche je legendarni proizvođač, koji usto pruža vrhunsku kvalitetu, ali i nudi bezbroj opcija personalizacije automobila po svome guštu. Stoga, Macan i društvo iz Zuffenhausena nikako po nešto višoj tarifi (opravdano) naplaćuju svoje detalje i stavke koje vesele svoje aktualne i buduće vlasnike. Uz Macan S, u ponudi je i od 604.654 kuna dostupan Macan III od 265 KS (2.0-litreni motor sad donosi 20 KS više od prethodnika), a vrhunac ponude je Macan III GTS od 440 KS.
Nakon svega, možemo samo reći kako nas ne čude prodajni uspjesi koje Nijemci ostvaruju, doslovno sa svim modelima, a Macan definitivno prednjači. Zaintrigirali vas sigurno jesmo s ovim modelom, ako ste jedan od sretnika koji cilja na nešto ‘ovakvo’, onda dvojbe više nema. I da, novi Macan III je dostupan odmah kod domaćeg trgovca na zagrebačkom Jankomiru.
U Papaya metalik nijansi zbilja je mamac za poglede u prometu… (foto: Hrvoje Grguljaš)
Porsche Macan S III – tehnički podaci:

POGON
Motor: turbobenzinski, šest cilindra
Obujam: 2894 ccm
Provrt x hod: 84,5 x 86,0 mm
Snaga: 280 kW (380 KS) pri 5.200 – 6.700 o/min
Moment: 520 Nm pri 1.850 – 5.000 o/min
Mjenjač: PDK automatski, 7-brzina
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni SUV, 5V
Gabariti: 4.726 x 1.927 x 1.621 mm
Međuosni razmak: 2807 mm
Najveći kut kosine preko koje vozilo sa zračnim ovjesom može prijeći, pritom ju dodirujući isključivo kotačima: 18,8 °
Maksimalna visina vozila od tla (čeličan ovjes) 202 mm
Maksimalna visina vozila od tla (zračni ovjes, regularna visina): 187 mm
Krug okretanja: 11,5 m
Masa/nosivost: 1930/650 kg
Prtljažnik: 458/1503 l
Spremnik: 65 l (u doplati 75 l)
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multikink
Kočnice: samov. diskovi 360 mm / 330 mm (ventilirani)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 265/45 R20 (prednje) / 295/40 R20 (stražnje)

PERFORMANSE
Brzina: 259 km/h
0-100 km/h: 4,8 s
Potrošnja (EU): 12,3 / 9.8 / 8.4 l
Na testu: 15,8 l/100 km
CO2: 251 g/km

CIJENA

Testni model s doplatama: 1.020.570 kn
Osnovni modeli:
604.654 kn (Macan III, 265 KS)
716.545 kn (Macan S III)
878.405 kn (Macan GTS III)

 

foto: Hrvoje Grguljaš