TESTIRALI SMO

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, perfekcija pogonske sinergije

Tko još ne voli karavane? Za ovaj smo sigurni kako će dobiti simpatije i od vas. Porsche Panamera Sport Turismo demonstrirao nam je najbolje od sinergije koju benzinski i elektromotor mogu ponuditi. Koliko racionalan obiteljski snagator od 462 KS…

Brza, luksuzna, a opet prilično funkcionalna. I ono najbolje, to što je u svojstvu plug-in hibrida. Pričamo o osvježenom modelu – Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo..

‘Porsche je najbolji proizvođač sportskih automobila’, teza koju ste sigurno negdje čuli, a u praksi bez previše zanosa ili favoriziranja možemo reći kako je to uistinu tako. Čak i onda kad ne pričamo o 911 modelu.

Porsche nudi bezbroj opcija u konfiguratoru, testni primjerak vozio se na Turbo naplatcima (u doplati 13.251 kuna)

Osvježena Panamera Sport Turismo, kod proizvođača poznata pod kodnim oznakama G2 II, od svoje pojave 2017. na salonu automobila u Ženevi, ostvaruje izniman interes. Nešto funkcionalnija izvedba, jednako je dugačka kao i standardna Panamera (5.049 mm). Možemo reći kako je ovo automobil za ljude koji traže drugačiji koncept forme, u odnosu na limuzinsku coupe varijantu. Zapravo je iluzorno pričati o modelu koji ljudi kupuju zbog funkcionalnosti, jer bi se onda gledale neke druge opcije. Ovdje brend igra ključnu ulogu i svaki kupac jako dobro zna što dobiva s markom iz Zuffenhausena. Stvarno je riječ o posebnoj marki, ipak nema svatko zlatni logotip…

Testirana Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo je najbolji odabir u konfiguratoru, točka. Spoj vrhunski performansi s opcijom bešumne vožnje, stvarno je pogođen u centar. Ovu recenziju ćemo pokušati predstaviti kroz klasičniji opis. U suprotnom, mogli bi vas ugušiti s nizom opcija, točnije popisom opreme i tehnološkim mogućnostima koje ovaj automobil nudi…

Na dizajn ne treba trošiti puno riječi za ovaj model. Puno poznatih detalja i elemenata koji se protežu kroz cijelu Porsche gamu, jasno ukazuje kako se ovaj model odmah prepoznaje i na većoj udaljenosti. O tome je li privlači poglede, vi nama recite.

S druge strane, izgled interijera dobro nam je poznat. Od druženja s novim 911 (992), do testiranja osvježenih modela Macana i Cayenne, svi donose relativno sličan koncept i formu. Testirana Panamera Sport Turismo predstavila nam se bogato opremljena sa Sport Chrono paketom. Kroz svaki centimetar kvadratni, ovaj model je ugodan oku, ali tako i pod rukom. Isto tako, ako ste ljubitelj dojmljivog blještavila ambijentalnog osvjetljenja, to nije ovdje u fokusu, jednostavno nije u duhu marke.

Spoj retro štiha i budućnosti, Porsche radi to savršeno…

Porsche doista na prekrasan način spaja neka prošla vremena i budućnost. Od još uvijek prisutnih analognih brzinomjera, do dojmljivog multimedijskog PCM zaslona. Najbolje od svega, sve je podređeno vožnji. Posebno uz programe vožnje dostupne na volanu. Samo jedan okret i na raspolaganju imate ‘drive mode’ opcije – E-Power, Hybrid Auto, Sport i Sport Plus. I zapravo je to ono što nas je posebno osvojilo…

Porsche u svakoj sekundi spremno odgovara na vaše želje. Bilo da odaberete E-Power mode (kad je baterija barem malo puna) ili opciju Hybrid Auto, koja Panameru čini tako jednostavnom za korištenje. Šlag su ipak vozačke opcije – Sport i Sport Plus. Odmah trenutno i promptno paljenje 2.9 litrenog V6 motora jasno vam daje do znanja u kako moćnom ‘stroju’ se vozite. Taj zvuk, zato se ovakvi automobili vole…

No, vratimo se na potpuno električne, tj. hibridne opcije vožnje. U E-Power programu, Panamera ima realni doseg do 55 km. Bešumna vožnja u dojmljivom automobilu dugom 5049 mm, donijeti će potpunu ugodu i mir našim osjetilima. S druge strane, kad ispraznite bateriju, vozilo se odmah prebacuje u Hybrid Auto opciju. U tom trenutku vozilo se ponaša kao hibrid i opet na dojmljiv način kombinira benzinski i elektromotor. U gužvama će lako voziti ‘na struju’, a najbolji dio je njegov regeneracijski proces punjenja. Primjera radi, vožnja do Marije Bistrice iz Zagreba s praznom baterijom (0 km dosega), kroz vožnju nam je napunila bateriju do razine od 14 km dosega. Ovo je definitivno najbolji hibridni sklop koji smo imali prilike isprobati. Kada bi svi proizvođači na ovaj način ‘složili’ svoje PHEV modele, oni bi stvarno bili na duge staze uvjerljivo najbolji izbor.

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo na testu je kod nas bilježila 11,1 litara na 100 km. Potrošnja je to, koja je ostvarena kada vozilo koristite više-manje kao standardan automobil. Dakle, kad niste ovisni baš o punjaču svaki dan. Uzmemo li u obzir da kupci ovakvog modela ipak računaju koristiti benefite plug-in hibridnog sklopa, onda ovdje računica može biti jako dobra. Performanse su i na struju prilično uvjerljive i ova verzija Panamere vozi bešumno do najvećih 140 km/h. Kad vam to ne igra ulogu, Panamera grabi sve do 280 km/h i juri za 4,4 s do 100 km/h. Odlično je vidjeti kada pritisnete gas agresivnije ili samo okrenete na ‘Sport’, benzinski V6 biturbo promptno se pali bez ikakvih trzajeva, baš ništa se ne osjeti. Njemački inženjeri su napravili stvarno savršen posao.

Srce Panamere čini 2.9 litreni biturbo, samo on ‘fakturira’ 330 KS!

Zasluge za ovaj vozački ugođaj sigurno idu i 8-stupanjskom PDK automatiku s dvostrukom spojkom. Dok udobnost na ogromnim kotačima (20 cola) fascinira, a taj dio odrađuje Porsche Active Suspension Management (PASM), elektronski varijabilni aktivni sustav s kontinuiranom kontrolom amortizera. Podizanje i spuštanje ovisno o programu vožnje jako je efektan ‘dodatak’, baš kao i mogućnost podizanja malog spojlera iznad prtljažnika…

Panamera Sport Turismo je sjajan automobil. Ovo možemo reći hladne glave, bez ikakvog zanosa. Bez obzira na cijenu, ipak je ovo za odlikaše…

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo – tehnički podaci

POGON
Motor: turbobenzinski, V6 biturbo
Obujam: 2.894 cm³
Provrt x hod: 84.5 x 86.0
Snaga benzinskog motora: 243 kW/330 KS pri 5,400–6,400 o/min
Snaga elektromotora: 100 kW / 136 KS pri 100–2,300 o/min
Moment: 700 Nm
Kapacitet baterije: 17,9 kWh
Kapacitet baterije (neto): 14,3 kWh
Mjenjač: automatski, 8-brzina PDK
Pogon: na sve kotače (4×4)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: visoka klasa, karavan, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 5.049 x 1937 x 1428 mm
Međuosni razmak: 2.950 mm
Kut pristupa/izlaska u stupnjevima: 23-30
Cd: 0,35
Krug okretanja: 10,9 m
Masa: 2225 kg
Prtljažnik:
510 – 1,287 l
Spremnik goriva
: 80 l
EuroNCAP: 5*

PODVOZJE
Ovjes: Adaptivni zračni ovjes (Porsche active suspension management)
Kočnice: 390 x 38 mm (prednje), 365 x 28 mm (stražnje)
Najveća udaljenost od tla: 133 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 274/40 R20 (prednje)  // 315/35  R20 (stražnje)

PERFORMANSE
Najveća brzina: 280 km/h
Najveća brzina (samo električan pogon): 140 km/h
0-100 km/h: 4,4 s
Potrošnja (EU): 15,3/11,4/9,1 l
Na testu: 11,1 l/100 km
Doseg na struju: 51-55 km
CO2: 51 – 49 g/km

CIJENA
Testni model: 1.600.000 kuna

Autor